• Thu 19 Nov 2020 18:17
    897 visningar
    5 svar
    5
    897

    Applewatch eller fitbit

    Skulle vilja ha rekommendationer på om jag villhöver en applewatch eller fitbit? 


    Kraven jag har är att: 
    pulsmätaren ska kunna stängas av! 
    kunna svara på sms och samtal 

    är det någon som har bra tips eller några no nos? 

  • Svar på tråden Applewatch eller fitbit
  • Thu 19 Nov 2020 20:09
    #1

    Jag anser att du ska använda Apple Watch om du har en iPhone.

    Det går att ta samtal i Apple Watch. Funkar fint!

    Det går svara på mess. Antingen via röststyrning eller med förifyllda. Lite osmidigt så jag ta hellre upp telefonen.

    Pulsmätaren undrar jag om du kan stänga av faktiskt? Notiser går ju fimpa men är tveksam till om det går bryta helt. Fast är det viktigt så kan du ju sätta en tygbit eller nåt över.

    Vad är ditt huvudsyfte med klockan?

    Fitbit vet jag inget om.

  • Thu 19 Nov 2020 21:27
    #2

    I huvudsak är det en klocka jag är ute efter, en klocka där jag kan se tid, steg och kunna svara eller egentligen kunna bli nådd på. 
    Jag vill kunna stänga av puls och hjärtfrekvens då detta gör mig stressad men vill kunna anävnda den till allt annat :) 


    det som gör mig mest fundersam är priset, att det skiljer så mycket, 

  • Thu 19 Nov 2020 21:43
    #3
    Enannanjag27 skrev 2020-11-19 21:27:09 följande:

    I huvudsak är det en klocka jag är ute efter, en klocka där jag kan se tid, steg och kunna svara eller egentligen kunna bli nådd på. 

    Jag vill kunna stänga av puls och hjärtfrekvens då detta gör mig stressad men vill kunna anävnda den till allt annat :) 

    det som gör mig mest fundersam är priset, att det skiljer så mycket, 


    Den billigaste appleklockan ligger på 2300kr hos de stora kedjorna. Series 3 38mm om jag minns rätt. Den har ju allt du behöver. Pulsen behöver du ju inte titta på egentligen. I klockan är det ju inget man ser förutom vid startad aktivitet. Och i hälsa-appen så kan man välja andra favoriter som hamnar längst upp tror jag.

    Jag har otroligt utbyte av min Apple Watch.
  • Fri 20 Nov 2020 17:42
    #4

    Tack så mycket för ditt svar, borde kanske överväga applewatch mer och hoppas att det blir någon kampanj på den blackfriday :) 

  • Fri 20 Nov 2020 17:57
    #5
    Enannanjag27 skrev 2020-11-20 17:42:50 följande:

    Tack så mycket för ditt svar, borde kanske överväga applewatch mer och hoppas att det blir någon kampanj på den blackfriday :) 


    Enannanjag27 skrev 2020-11-20 17:42:50 följande:

    Tack så mycket för ditt svar, borde kanske överväga applewatch mer och hoppas att det blir någon kampanj på den blackfriday :) 


    Hittade nu sidan returhuset.se där finns det lite begagnade/fixade prylar. De har en del klockor. En fitbit 600 spänn.
Svar på tråden Applewatch eller fitbit