• Thu 19 Nov 2020 20:34
    641 visningar
    5 svar
    5
    641

    förskolan Tellus i Bergshamra

    Hej 

    Planerar att flytta till Bergshamra (solna).
    Har vissa funderingar om vi skulle söka plats för barnen på förskolan Tellus i Bergshamra pga. att den ligger rätt nära vårt nya boende. 

    Men googlade lite på namnet på förskolan och hittade en artikel som inte lät speciellt positiv.. (se länk). 

    Men samtidigt är den artikeln från 2015 och mycket kan ju hända sedan dess (t.ex. om det varit omsättning bland personalen eller bättre ledning eller nått)

    Så finns någon som kan hjälpa mig med att att få en uppdatering på situation?
    Är detta en förskola som man borde söka till eller sky som pesten?
    Hur ser det ut nu den senaste tiden?

    www.mitti.se/nyheter/kaos-pa-forskola-i-bergshamra-fyra-av-fem-slutar-under-ett-ar/Dbbobe!inxOF2Zm4PRv1pCLU8EiRg/

  • Svar på tråden förskolan Tellus i Bergshamra
  • Anonym (Bergs­hamrab­o)
    Fri 20 Nov 2020 08:58
    #1
    +1

    Hej! Jag har hört mycket gott om Tellus de senaste åren. Min son gick där runt 2015 och då var det totalt kaos och vi bytte förskola. Men det verkar ha förändrats och blivit mycket bättre, så jag skulle inte vara ett dugg orolig att sätta mitt barn där. De har den finaste gården och rymliga lokaler och så gick jag ju där själv när jag var barn Då hette det Haren. 

  • Fri 20 Nov 2020 19:02
    #2

    Ok, Kul att höra. Tack för informationen!

    Om någon annan har någon annan uppfattning så vill jag gärna höra det!

  • Anonym (Bha)
    Fri 20 Nov 2020 21:03
    #3

    Av det jag hört från vänner och bekanta så är Tellus okej. Småbarnsavdelningarna ska vara bra, men har hört en del klagomål vad gäller avdelningarna för större barn. De verkar dock vara ute mycket på gården och de ska ha väldigt fina lokaler.

  • Sat 21 Nov 2020 19:20
    #4

    ok, tack för infon Glad.
    mer konkret vad var klagomålen?

  • Anonym (Bha)
    Mon 23 Nov 2020 19:04
    #5

    Stora barngrupper var ett. Den var det nåt om att den pedagogiska verksamheten inte var så bra, men minns inte om det var så detaljerat kring det.

Svar på tråden förskolan Tellus i Bergshamra