• Anonym (Snick­argläd­jen)
    Thu 19 Nov 2020 20:44
    4325 visningar
    145 svar
    145
    4325

    Vill ragga på snickaren

    Som rubriken lyder. Jag har lite olika folk hemma som renoverar några skador på huset. Så fort snickaren och byggledaren klev in i huset tyckte jag att snickaren var snygg. För varje dag han har varit hos mig blir jag mer och mer attraherad. Nu kan jag inte få honom ur mitt huvud. Idag ringde han två gånger, väldigt kort, för att fråga om fläktar. Har inte kunnat sluta tänka på honom sedan dess, trots att samtalsämnet var neutralt. JAG känner en connection till honom, och då är det lätt att tänka att det skulle kunna vara ömsesidigt, men de flesta gånger är det ju absolut inte så . Nu till mina frågor: Han är troligtvis upptagen, men jag är nyseparerad. Kan jag på något bra sätt hinta att jag gärna vill kramas? Jag är mest besatt sv honom och i nuläget inte intresserad av något seriöst förhållande. Finns det något bra att säga som ger honom en chans att haka på om han vill och mig en chans att inte behöva skämmas ifall han inte nappar? Kommentarer om att det är omoraliskt att stöta på honom om han är upptagen undanbedes.

  • Svar på tråden Vill ragga på snickaren
  • Thu 19 Nov 2020 20:46
    #1

    Det bästa sättet att hinta är väll att säga det. Tydligt. Du vet ju inte om han är upptagen så visst kan han tänkas säga att han är upptagen och ett nej tack.

  • Anonym (K)
    Thu 19 Nov 2020 21:16
    #2

    Ajdå hoppas de inte är min sambo haha

  • Anonym (Snick­argläd­jen) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 21:42
    #3

    Bor du i Göteborg?


    Anonym (K) skrev 2020-11-19 21:16:45 följande:

    Ajdå hoppas de inte är min sambo haha


  • Anonym (Snick­argläd­jen) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 21:47
    #4
    JonasSa skrev 2020-11-19 20:46:51 följande:

    Det bästa sättet att hinta är väll att säga det. Tydligt. Du vet ju inte om han är upptagen så visst kan han tänkas säga att han är upptagen och ett nej tack.


    Jag räknar med att han är upptagen, men det hör egentligen inte hit. Det hindrar sällan folk från att bli upphånglade. Tycker du att jag ska säga till honom att jag är attraherad av honom? Sedan vad? Om han säger jaha? När och hur? När han kopplar in min spis? Via sms?
  • Thu 19 Nov 2020 22:15
    #5
    Anonym (Snickarglädjen) skrev 2020-11-19 21:47:53 följande:
    Jag räknar med att han är upptagen, men det hör egentligen inte hit. Det hindrar sällan folk från att bli upphånglade. Tycker du att jag ska säga till honom att jag är attraherad av honom? Sedan vad? Om han säger jaha? När och hur? När han kopplar in min spis? Via sms?
    Om jag hade varit snickaren och var intresserad så hade jag gillat att du visade det när han var hos dig.
    Hur beror på situationen. Men ett sätt är ju att se till att ni får ögonkontakt och då säga att ha är så läcker!
  • Anonym (Snick­argläd­jen) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 23:01
    #6
    JonasSa skrev 2020-11-19 22:15:45 följande:

    Om jag hade varit snickaren och var intresserad så hade jag gillat att du visade det när han var hos dig.

    Hur beror på situationen. Men ett sätt är ju att se till att ni får ögonkontakt och då säga att ha är så läcker!


    Ok, problemet med det är att våga, och även att det kan gå väldigt fel om han inte vill. Jag tänkte kanske något mer subtilt, att ge honom lillfingret och se om han hakar på, sedan fortsätta. Jag hade en chans som jag missade, och det var när han hade två skruvar från något i handen som han ville att jag skulle spara. Hade det varit idag så hade jag lagt ena handen under hans och smekt hans hand med den andra när jag tog skruvarna.
  • Anonym (Snick­argläd­jen) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 23:02
    #7
    JonasSa skrev 2020-11-19 22:15:45 följande:

    Om jag hade varit snickaren och var intresserad så hade jag gillat att du visade det när han var hos dig.

    Hur beror på situationen. Men ett sätt är ju att se till att ni får ögonkontakt och då säga att ha är så läcker!


    Ok, problemet med det är att våga, och även att det kan gå väldigt fel om han inte vill. Jag tänkte kanske något mer subtilt, att ge honom lillfingret och se om han hakar på, sedan fortsätta. Jag hade en chans som jag missade, och det var när han hade två skruvar från något i handen som han ville att jag skulle spara. Hade det varit idag så hade jag lagt ena handen under hans och smekt hans hand med den andra när jag tog skruvarna.
  • Anonym (s)
    Thu 19 Nov 2020 23:11
    #8

    Hinta om du ska göra det först när dom börjar bli klara för annars kan det bli olidligt för stackaren. Har en kompis som skulle göra ett jobb hos en kvinna som började stöta på honom och han tyckte det var skitjobbigt han ville bara göra sitt jobb.

  • Anonym (Snick­argläd­jen) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 23:34
    #9
    JonasSa skrev 2020-11-19 22:15:45 följande:

    Om jag hade varit snickaren och var intresserad så hade jag gillat att du visade det när han var hos dig.

    Hur beror på situationen. Men ett sätt är ju att se till att ni får ögonkontakt och då säga att ha är så läcker!


    Ok, problemet med det är att våga, och även att det kan gå väldigt fel om han inte vill. Jag tänkte kanske något mer subtilt, att ge honom lillfingret och se om han hakar på, sedan fortsätta. Jag hade en chans som jag missade, och det var när han hade två skruvar från något i handen som han ville att jag skulle spara. Hade det varit idag så hade jag lagt ena handen under hans och smekt hans hand med den andra när jag tog skruvarna.
  • Anonym (Snick­argläd­jen) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 23:39
    #10
    Anonym (s) skrev 2020-11-19 23:11:20 följande:

    Hinta om du ska göra det först när dom börjar bli klara för annars kan det bli olidligt för stackaren. Har en kompis som skulle göra ett jobb hos en kvinna som började stöta på honom och han tyckte det var skitjobbigt han ville bara göra sitt jobb.


    Ja, det är ju inte bra
Svar på tråden Vill ragga på snickaren