• Anonym (Nyfiken)

    Hur många personer träffar du?

    Säg att smittspårning praktiserades generellt i samhället och att du skulle testa positivt för covid imorgon. Hur många personer, utöver det egna hushållet, skulle finnas på din smittspårningslista för de senaste säg 3 dagarna?

    För att "kvalificera" ska du ha varit inom 2m från personen i minst 10 min. För att förenkla räknar vi bort alla möten där någon av er haft munskydd eller visir.

    Varför du träffat personerna är inte vad jag är nyfiken på utan hur många personer en genomsnittlig person egentligen träffar på det sättet. Det handlar alltså både om på arbetet och på fritiden.

  • Svar på tråden Hur många personer träffar du?
  • Anonym (1)

    Jag tänkte säga 0 för jag "träffar" ingen utanför familjen förutom de jag passerar när jag är ute och går eller de som är inne på Ica samtidigt som mig, men de träffar jag ju inte 10 minuter. Fast sen kom jag på att jag var hos naprapaten i förrgår, så 1 person blir det då :) 

  • Anonym (Jill)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-11-19 22:01:03 följande:

    Säg att smittspårning praktiserades generellt i samhället och att du skulle testa positivt för covid imorgon. Hur många personer, utöver det egna hushållet, skulle finnas på din smittspårningslista för de senaste säg 3 dagarna?

    För att "kvalificera" ska du ha varit inom 2m från personen i minst 10 min. För att förenkla räknar vi bort alla möten där någon av er haft munskydd eller visir.

    Varför du träffat personerna är inte vad jag är nyfiken på utan hur många personer en genomsnittlig person egentligen träffar på det sättet. Det handlar alltså både om på arbetet och på fritiden.


    Ingen.


    Bor utomlands. Kom tillbaka från resa till Sverige i måndags, hade munskydd på flyg och tåg (krav här). Var på jobbet i tisdags, sitter i eget kontor. Tränade sedan, hade distans till de övriga i anläggningen. Pratat med ett par grannar på 2 meters avstånd i max 5 minuter. Det funkar.

  • MammAmma

    Inga andra än mina fyra barn. Har varit hemma sedan i måndags med förkylning och var ledig i helgen och träffade ingen då. Väntar på provsvar nu.

  • 10oktober

    Ingen. Föräldraledig och de enda förutom min man och mina barn som jag har träffat de senaste två veckorna är förskolepersonalen, men det är utomhus, på avstånd och aldrig så länge som 10 minuter.

  • lövet2

    De senaste 3 dagarna? På fritiden blir det 2 personer; min bror och min äldsta dotter, som bor ganska nära mig. På jobbet däremot får jag nog räkna 30-40 personer minst. Jag jobbar på en skola och har haft mycket närkontakt med barn i veckan.

  • anonymatom

    Jag träffar bara min kille. Regelbundet. Ibland händer det att jag träffar en kompis men det är otroligt sällan. Nog hänt 5 gånger sammanlagt sen pandemin börjat. Men de närmaste tiden har jag bara träffat min kille


    Anonym
  • Anonym (One)

    Är föräldraledig med bebis, så är mestadels hemma.

    Men träffade min far en kort stund utomhus igår, förmodligen ganska så exakt i 10 min. Vi gick bredvid varandra, inte tätt men ärligt talat osäker på om avståndet var mer än 2 m. Svårt att säga.

    Var inne i mataffären idag men inte nära någon, så det räknar jag inte.

    Så förmodligen skulle jag säga 1 person, alltså min far.

  • Anonym (som vanligt)

    0 personer, precis som de senaste 15 åren.

  • AndreaBD

    Jag umgås bara med min man och med mina barn, och med kollegorna, eftersom jag ju ändå måste jobba tätt ihop med dem. 

  • Anonym (3)

    3 personer. Två kollegor och min särbo. Jag försöker göra vad jag kan för att undvika sociala kontakter och jobbar hemifrån ca 90 % av tiden. När jag måste åka dit tar jag bilen istället för som tidigare tåget. Men oj vad jag saknar mina vänner och mina föräldrar.

Svar på tråden Hur många personer träffar du?