• Sat 21 Nov 2020 11:35
    16388 visningar
    11 svar
    11
    16388

    Pojk & flicknamn som funkar fint både på kurdiska och svenska?

    Hej,

    Som rubriken lyder, är det någon som har tips på fina pojk & flicknamn som funkar bra både på kurdiska och svenska? :)

  • Svar på tråden Pojk & flicknamn som funkar fint både på kurdiska och svenska?
  • Kusine­n
    Sat 21 Nov 2020 11:58
    #1

    Tara, Zara, Evin, Mina, Ronya, Shirin, sahar, Daliya (Dalia), Esrin, Dilba, Ezmira , Zanya/Sonja

  • Kusine­n
    Sat 21 Nov 2020 12:07
    #2

    Miro, Robin, Alan/Allan, Deniz/Dennis, Emir, Herman, Darin

  • Sat 21 Nov 2020 12:27
    #3
    Kusinen skrev 2020-11-21 11:58:07 följande:

    Tara, Zara, Evin, Mina, Ronya, Shirin, sahar, Daliya (Dalia), Esrin, Dilba, Ezmira , Zanya/Sonja


    Tack för alla tipsen! :) Evin, Shirin och Daliya tycker jag är väldigt fina namn! Lättare med tjejnamn eller pojknamn tycker jag.
  • Kusine­n
    Sat 21 Nov 2020 12:33
    #4
    Siass skrev 2020-11-21 12:27:17 följande:

    Tack för alla tipsen! :) Evin, Shirin och Daliya tycker jag är väldigt fina namn! Lättare med tjejnamn eller pojknamn tycker jag.


    Håller med. Det finns fler flic

    knamn som liknar svenska namn i hur de är utformade än pojknamn.
  • Sat 21 Nov 2020 18:02
    #5

    Många är lätta att uttala på svenska eller används här av andra än kurder: 


    Zara,Amina, Suzan,Evin, Estêr, Jiman, Sana,  Nîna, Lanya.

    Zoran, Alan, Darin, Aras, Jaber.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mon 23 Nov 2020 09:55
    #6
    fluu skrev 2020-11-21 18:02:30 följande:

    Många är lätta att uttala på svenska eller används här av andra än kurder: 

    Zara,Amina, Suzan,Evin, Estêr, Jiman, Sana,  Nîna, Lanya.

    Zoran, Alan, Darin, Aras, Jaber.


    Tack för tipsen!:)
  • Thu 26 Nov 2020 10:45
    #7

    Jag är svensk och min man är kurd, vi ska få vårt första barn i början av februari, en dotter som ska heta Lorin :) 

    Vi har diskuterat sååååååå mycket namn haha, vi är överens om att det ska var ett kurdiskt namn, men som går bra att uttala på svenska. Här är mina favoriter!

    Flicknamn


    Lorin
    Ariya
    Ariana
    Yara
    Nîna
    Lara
    Estêr
    Dilara


    Pojknamn:
    Daryan
    Ariyan
    Danyar
    Evindar


    Vi kollade mycket på bland annat den här sidan: www.institutkurde.org/en/kurdorama/kurdish_baby_names.php

  • Thu 26 Nov 2020 18:22
    #8
    idaal skrev 2020-11-26 10:45:49 följande:

    Jag är svensk och min man är kurd, vi ska få vårt första barn i början av februari, en dotter som ska heta Lorin :) 

    Vi har diskuterat sååååååå mycket namn haha, vi är överens om att det ska var ett kurdiskt namn, men som går bra att uttala på svenska. Här är mina favoriter!

    Flicknamn

    Lorin

    Ariya

    Ariana

    Yara

    Nîna

    Lara

    Estêr

    Dilara

    Pojknamn:

    Daryan

    Ariyan

    Danyar

    Evin

    Vi kollade mycket på bland annat den här sidan: www.institutkurde.org/en/kurdorama/kurdish_baby_names.php


    Men så spännande och vilket fint namn ni valt! Samma situation här, vi väntar också vårat första barn men några månader senare än er, vet dock inte om det är flicka eller pojke än. Tack så mycket för tipsen, har även hittat en bok jag ska låna på bibblan med tusentals kurdiska namn :)
  • Fri 27 Nov 2020 13:24
    #9

    Åh vad kul! Perfekt med boken ju, ni kommer säkert att hitta massor av fina namn!Solig

  • Fri 27 Nov 2020 14:04
    #10
    idaal skrev 2020-11-27 13:24:31 följande:

    Åh vad kul! Perfekt med boken ju, ni kommer säkert att hitta massor av fina namn!


    :)
  • Sun 6 Dec 2020 22:56
    #11
    Siass skrev 2020-11-21 11:35:37 följande:

    Hej,

    Som rubriken lyder, är det någon som har tips på fina pojk & flicknamn som funkar bra både på kurdiska och svenska? :)


    Sami, Nasser, Robin, Halit

    Aya, Sara, Nora, Aryana
Svar på tråden Pojk & flicknamn som funkar fint både på kurdiska och svenska?