• Sat 21 Nov 2020 11:44
    546 visningar
    8 svar
    8
    546

    Blev du chockad över plus på stickan, då allt kändes som tidigare cykler?

    Hej!


    Ni som försökt/försökte bli gravida och blev det, men inte kände någon skillnad i symptom mot tidigare cykler, innan ert plus på stickan, kan inte ni skriva här? 


    Vi är inne på sjunde försöket nu och är så trött på detta. Nu har jag bara fåtal dagar kvar till bim (bim-4) och tycker väl inte att det känns annorlunda mot tidigare tror jag. Men självklart hoppas man, och letar lite hoppfulla historier. Kände ni också så innan ni blev gravida, och då chockade när plusset dök upp? 


     


     

  • Svar på tråden Blev du chockad över plus på stickan, då allt kändes som tidigare cykler?
  • Sat 21 Nov 2020 11:52
    #1

    Kände absolut ingen skillnad och trodde det var kört pga det. Testade mest för att mina spottings aldrig kom och fick pluss på stickan dagen innan bim:)

    Hade inga symtom förrän v 7 ungefär då illamåendet och ömma bröst kom:)

  • Sat 21 Nov 2020 12:24
    #2

    Jag hade sån PMS, va irriterad och arg precis som jag brukar vara innan mens. Sen fick jag också spottings, som alltid innan mens. Dock uteblev själva mensen och jag fattade inte alls. Men det var ett plus den månaden trots alla ?innan mens symtom?

  • Sat 21 Nov 2020 12:43
    #3

    Har haft en graviditet med symtom innan bim, en helt utan.

  • Sat 21 Nov 2020 20:11
    #4

    Tack för era svar. Skönt att höra era historier så man inte tappar hoppet helt! :) är ivrig att få reda på svaret, men har så svårt att tro på att det skulle kunna dyka upp ett plus, när det inte gjort det hittils. Men någon gång måste det väl komma?!

  • Sat 21 Nov 2020 20:46
    #5

    Första och andra graviditeten (plussade då vid försök 8, så du ser) kände jag massvis innan BIM. Vid tredje graviditeten var jag skengravid mååånga månader, och när det väl tog sig kände jag inget alls innan plusset. Tog ett test för att jag hade tråkigt, och blev förvånad över resultatet. Lycka till!

  • Sat 21 Nov 2020 20:58
    #6

    Inte känt något konstigt alls med mina två graviditeter. Hade aldrig trott jag var gravid om inte stickan sa det. Om jag däremot hade väntat testa och fått reda på det i v.6-7, ja DÅ hade jag vetat pga illamående och kräkningar dygnet runt. Så du behöver verkligen inte känna något alls!!

  • Sun 22 Nov 2020 10:04
    #7
    Daphodil skrev 2020-11-21 20:46:01 följande:

    Första och andra graviditeten (plussade då vid försök 8, så du ser) kände jag massvis innan BIM. Vid tredje graviditeten var jag skengravid mååånga månader, och när det väl tog sig kände jag inget alls innan plusset. Tog ett test för att jag hade tråkigt, och blev förvånad över resultatet. Lycka till!


    Blir så glad att höra att det kan vara så :) ger mig ju lite hopp om att det inte behöver vara kört. Jag har känt mig just skengravid i flera månaders tid, kan inte känna igen att jag skulle haft dessa känningar innan vi försökte bli gravida, men har också tänkt att det kanske är jag som är så himla uppmärksam nu. Men det är ju så tydligt! Aldrig har jag tidigare känt hur det värker och ilar i nedre magen. Och jätteont i brösten till och från där det kan ila ganska rejält i dom dessutom. Så blir ju omöjligt att veta om det någon månad faktiskt skulle vara nåt >< .. får väl se.. några dagar kvar! 
  • Sun 22 Nov 2020 10:05
    #8
    askyfullofstars skrev 2020-11-21 20:58:33 följande:

    Inte känt något konstigt alls med mina två graviditeter. Hade aldrig trott jag var gravid om inte stickan sa det. Om jag däremot hade väntat testa och fått reda på det i v.6-7, ja DÅ hade jag vetat pga illamående och kräkningar dygnet runt. Så du behöver verkligen inte känna något alls!!


    Spännade hur det kan vara så olika för människor! Jag hoppas att jag är en av dom som inte känner någon skillnad, och plötsligt blir jätteglad när jag ser två streck :)
Svar på tråden Blev du chockad över plus på stickan, då allt kändes som tidigare cykler?