• Astan

    Inga ägg befruktade vid ivf

    Hej!

    Har precis gjort min först ivf och inga ägg blev befruktade. De kunde inte säga varför. Spermierna såg bra ut. Är helt förstörd över detta resultat. Någon som varit med om samma och det sedan gått bättre? Vad gjorde ni för förändring i så fall?

  • Svar på tråden Inga ägg befruktade vid ivf
  • Jag är bara jag

    Hände flera gånger. Dock fick jag befruktade ägg ibland också och då körde jag med hög dos menopur. Byte av metod, medicin och dos kan hjälpa och att göra ICSI istället.

  • Lady1986
    Astan skrev 2020-11-21 17:03:07 följande:

    Hej!

    Har precis gjort min först ivf och inga ägg blev befruktade. De kunde inte säga varför. Spermierna såg bra ut. Är helt förstörd över detta resultat. Någon som varit med om samma och det sedan gått bättre? Vad gjorde ni för förändring i så fall?


    Exakt det hände oss med första behandlingen. Sedan gjorde vi icsi och då gick det bra <3
  • Astan
    Lady1986 skrev 2020-11-24 11:57:58 följande:

    Exakt det hände oss med första behandlingen. Sedan gjorde vi icsi och då gick det bra <3


    De har sagt att vi ska göra icsi nästa gång. Jag hoppas det går bättre då???? skönt att höra historier där det gått bra????
  • Rosalia93

    Jag är så ledsen för att du fått vara med om det tråkiga beskedet.

    Jag var med om samma sak vid mitt första ivf försök. De nio ägg som de plockade såg alla fina ut och spermierna lika så. Dagen som var planerad för en återinföring blev inställd, läkaren ringde och meddelade att ?jag har inget att sätta tillbaka, inget ägg har blivit befruktat? jag blev förkrossad! Allt kom som en chock, att detta skulle inträffa hade jag inte läst på om. Inför nästa behandling planeras nu icsi. Jag och min man kan inget annat en att hoppas på att det blir ett bättre utfall.

  • Astan
    Rosalia93 skrev 2020-12-02 10:23:03 följande:

    Jag är så ledsen för att du fått vara med om det tråkiga beskedet.

    Jag var med om samma sak vid mitt första ivf försök. De nio ägg som de plockade såg alla fina ut och spermierna lika så. Dagen som var planerad för en återinföring blev inställd, läkaren ringde och meddelade att ?jag har inget att sätta tillbaka, inget ägg har blivit befruktat? jag blev förkrossad! Allt kom som en chock, att detta skulle inträffa hade jag inte läst på om. Inför nästa behandling planeras nu icsi. Jag och min man kan inget annat en att hoppas på att det blir ett bättre utfall.


    Håller tummarna för er!

    Vi ska också göra Icsi nästa gång. Vi har även bytt från global-f till fostimon nästa gång.
  • Rosalia93

    Hur många ägg fick de ut på ditt äggplock när du tog gonal-f ? Fostimon har jag inte hört talas om, ska läsa på om det. Kanske skulle vara något för oss också.

  • Astan
    Rosalia93 skrev 2020-12-02 11:09:59 följande:

    Hur många ägg fick de ut på ditt äggplock när du tog gonal-f ? Fostimon har jag inte hört talas om, ska läsa på om det. Kanske skulle vara något för oss också.


    Vi fick ut 12 ägg varav 8 var mogna.

    Det kan ju ha varit en tillfällighet att inga blev befruktade. De är ju så känsligt och kan ju gått fel i labbet eller vad som helst.

    Jag har hört om personer som varit med om samma sak och sen gjort exakt likadant och fått befruktade ägg så kan som sagt vara en tillfällighet.

    Vi får njuta av julen och sen sätta igång med ny behandling ????
  • Anonym (S)

    Vi var i förra veckan på uttag av ägg. Spermaprovet var även denna gång bra. De använde både Ivf och Icsi. Ivf 4 ägg, icsi 5 ägg. Det var endast de med icsi som blev befruktade och då bara 3 som var normalt befruktade. Så för vår del om det inte går vägen det här så kommer de i framtiden endast använda sig av Icsi.

    Så förhoppningsvis kommer det att gå mycket bättre för er nästa gång:))

  • AndraSladdis

    Vi hade så. Andra gången gjordes ICSI och ett blev befruktat och jag blev gravid men det gick inte hela vägen. Tredje gången ett halvår senare bytte jag klinik, ICSI igen, och vet inte hur men alla ägg utom ett var mogna och blev befruktade. Tidigare var mer än 2/3 ägg omogna.

    Lycka till!

Svar på tråden Inga ägg befruktade vid ivf