• Sat 21 Nov 2020 17:03
    11082 visningar
    41 svar
    41
    11082

    Inga ägg befruktade vid ivf

    Hej!

    Har precis gjort min först ivf och inga ägg blev befruktade. De kunde inte säga varför. Spermierna såg bra ut. Är helt förstörd över detta resultat. Någon som varit med om samma och det sedan gått bättre? Vad gjorde ni för förändring i så fall?

  • Svar på tråden Inga ägg befruktade vid ivf
  • Mon 7 Dec 2020 13:45
    #11
    Astan skrev 2020-11-21 17:03:07 följande:

    Hej!

    Har precis gjort min först ivf och inga ägg blev befruktade. De kunde inte säga varför. Spermierna såg bra ut. Är helt förstörd över detta resultat. Någon som varit med om samma och det sedan gått bättre? Vad gjorde ni för förändring i så fall?


    Jag har varit med om det 8 gånger och för mig har det varit dålig kvalité därför inte befruktas.

    Men nu äntligen fick vi ut 4 ägg och alla befruktades med topp kvalité.
  • Mon 7 Dec 2020 15:23
    #12
    Nata1979 skrev 2020-12-07 13:45:06 följande:

    Jag har varit med om det 8 gånger och för mig har det varit dålig kvalité därför inte befruktas.

    Men nu äntligen fick vi ut 4 ägg och alla befruktades med topp kvalité.


    Hoppas det går bra för er!!:)

    Gjorde ni något annorlunda den här sista gången då de blev befruktade?
  • Mon 7 Dec 2020 15:27
    #13
    Astan skrev 2020-12-07 15:23:41 följande:

    Hoppas det går bra för er!!:)

    Gjorde ni något annorlunda den här sista gången då de blev befruktade?


    Ja , sättet hon behandlade mig denna gång var annorlunda.

    Vi visste att problemet var kvalité och hon jobbade på det istället. Prp behandling, massa olika vitaminer.
  • Tue 19 Jan 2021 11:14
    #14

    Inledde min andra behandling denna månad med äggplock igår. 11 ägg plockades och gjordes icsi på. Idag fick jag samtal att 9 blivit befruktade. De vill låta de odlas vidare till dag 5 istället för dag 2 som först planerades. 
    Jag och min man ser ljust på det här och hoppas så mycket att jag på lördag får tillbaka vår blastocyst. 

  • Tue 19 Jan 2021 11:46
    #15
    Rosalia93 skrev 2021-01-19 11:14:53 följande:

    Inledde min andra behandling denna månad med äggplock igår. 11 ägg plockades och gjordes icsi på. Idag fick jag samtal att 9 blivit befruktade. De vill låta de odlas vidare till dag 5 istället för dag 2 som först planerades. 

    Jag och min man ser ljust på det här och hoppas så mycket att jag på lördag får tillbaka vår blastocyst. 


    Bra resultat????

    Denna omgången fick jag fostimon istället för gonal-f. Jag fick ut 5 mogna ägg och icsi genomfördes. Det blev fyra befruktade. Insättning igår. En klarade sig inte. Nu väntar jag på att se om de andra två kan klara sig till frysen.

    Är så glad att det gått så bra med tanke på hur det gick första omgången ????
  • Tue 19 Jan 2021 12:31
    #16
    Astan skrev 2021-01-19 11:46:04 följande:
    Bra resultat????

    Denna omgången fick jag fostimon istället för gonal-f. Jag fick ut 5 mogna ägg och icsi genomfördes. Det blev fyra befruktade. Insättning igår. En klarade sig inte. Nu väntar jag på att se om de andra två kan klara sig till frysen.

    Är så glad att det gått så bra med tanke på hur det gick första omgången ???
    Att fyra av fem befruktades är ju jättebra. Jag håller alla mina tummar och tår att de klarar sig. 
    Jag känner samma lättnad som du att icsi fungerade för oss. Hela resan med ivf har lärt mig att vara "nöjd" med de små stegen man tar, även om det är svårt många gånger.
  • Tue 19 Jan 2021 13:12
    #17
    Rosalia93 skrev 2021-01-19 12:31:12 följande:

    Att fyra av fem befruktades är ju jättebra. Jag håller alla mina tummar och tår att de klarar sig. 

    Jag känner samma lättnad som du att icsi fungerade för oss. Hela resan med ivf har lärt mig att vara "nöjd" med de små stegen man tar, även om det är svårt många gånger.


    Tack!

    Jag håller tummarna för er också!!
  • Wed 17 Feb 2021 20:05
    #18

    Hej!

    Hur har det gått för er ? Har ni lyckats ?

    Jag hoppas att det gått bra.

  • Wed 17 Feb 2021 20:54
    #19
    Nata1979 skrev 2021-02-17 20:05:46 följande:

    Hej!

    Hur har det gått för er ? Har ni lyckats ?

    Jag hoppas att det gått bra.


    Dagen innan testdag fick jag spotting så jag var väldigt beredd på att stickan bara skulle visa ett streck. Så ledsamt, men det ville sig inte denna gång. I nästa vecka ska vi tillsammans med läkaren planera inför nästa start.
  • Wed 17 Feb 2021 22:12
    #20
    Rosalia93 skrev 2021-02-17 20:54:44 följande:

    Dagen innan testdag fick jag spotting så jag var väldigt beredd på att stickan bara skulle visa ett streck. Så ledsamt, men det ville sig inte denna gång. I nästa vecka ska vi tillsammans med läkaren planera inför nästa start.


    Ohhhh vad tråkigt!

    Vet hur jobbigt det är, själv satte jag in 2dagars embryo idag och den hade delat sig på 3celler och det är ju lite trögt tydligen. Usch vilket helvete detta är.
Svar på tråden Inga ägg befruktade vid ivf