• Mattias Pattias

    Åka i samma bil tillsammans under pandemi?

    Hej! Jag har en vän som kommer och hälsar på mig imorgon som jag inte har träffat sen pandemin startade, och pga att det fortfarande pågår så ska vi ju såklart båda ha munskydd och självklart fortfarande hålla distans.

    Nu kommer min dumma fråga, kan vi åka i samma bil även om vi båda har munskydd? Eller är det skit dumt att göra det just nu? Jag gissar på att det såklart är något man inte alls borde göra men tänker att jag frågar här ändå.

  • Svar på tråden Åka i samma bil tillsammans under pandemi?
  • Glinda från Oz

    Ni borde inte träffas överhuvudtaget men om ni ska ses gör det sannolik varken från eller till om ni sitter i samma bil. Din kompis kan sitta i baksätet så har ni fönstren öppna eller liten bit så det kommer in luft. 

  • Anonym (Munskydd på)
    Ess skrev 2020-11-22 10:01:18 följande:

    Jag anser att många överdriver rejält, och träffar ändå så många människor varje dag så att ytterligare en spelar ingen roll.


    Det är väl klart som tusan att några ytterligare spelar roll? Smittar du två pers extra så kanske de smittar fem pers var som tillsamman smittar tio personer som sedan smittar 30 personer.

    Vad tror du smittspridning beror på egentligen? Jo att sådana som du inte klarar av att följa restriktionerna. Och ja man kan få fruktansvärda följder av denna sjukdom även om man är fullt frisk i grunden.

    Det är sådana som du som är problemet i denna pandemi.

    Sjukvården är redan överbelastad. Så du bidrar alltså gärna till lite mer smittspridning så att den går under helt?
  • Glinda från Oz
    Anonym (Munskydd på) skrev 2020-11-22 10:23:50 följande:
    Det är väl klart som tusan att några ytterligare spelar roll? Smittar du två pers extra så kanske de smittar fem pers var som tillsamman smittar tio personer som sedan smittar 30 personer.

    Vad tror du smittspridning beror på egentligen? Jo att sådana som du inte klarar av att följa restriktionerna. Och ja man kan få fruktansvärda följder av denna sjukdom även om man är fullt frisk i grunden.

    Det är sådana som du som är problemet i denna pandemi.

    Sjukvården är redan överbelastad. Så du bidrar alltså gärna till lite mer smittspridning så att den går under helt?
    Man måste se till vad man gör som helhet. Jobbar man hemifrån, beställer hem mat etc så kan det gå dagar innan man träffar någon och då smittar man betydligt färre än om man har ett socialt jobb. 
  • Anonym (Munskydd på)
    Glinda från Oz skrev 2020-11-22 10:28:21 följande:

    Man måste se till vad man gör som helhet. Jobbar man hemifrån, beställer hem mat etc så kan det gå dagar innan man träffar någon och då smittar man betydligt färre än om man har ett socialt jobb. 


    Ja. Men den person jag tilltalade träffar så mycket folk att hen anser att hen lika gärna kan träffa några till. Så uppenbarligen är det inte så hen har det.
  • Ess
    Anonym (Munskydd på) skrev 2020-11-22 10:23:50 följande:
    Det är väl klart som tusan att några ytterligare spelar roll? Smittar du två pers extra så kanske de smittar fem pers var som tillsamman smittar tio personer som sedan smittar 30 personer.

    Vad tror du smittspridning beror på egentligen? Jo att sådana som du inte klarar av att följa restriktionerna. Och ja man kan få fruktansvärda följder av denna sjukdom även om man är fullt frisk i grunden.

    Det är sådana som du som är problemet i denna pandemi.

    Sjukvården är redan överbelastad. Så du bidrar alltså gärna till lite mer smittspridning så att den går under helt?
    Trams!
    Att sjukvården är överbelastad har inte med covid att göra, utan det beror på regionpolitikernas inkompetens.

    Hade det spridits som du påstår så hade det inte funnits en enda person kvar på jobbet. Men det är upp till dig själv om du vill sitta ensam med din foliehatt och ditt munskydd....
  • Anonym (Munskydd på)
    Ess skrev 2020-11-22 10:37:29 följande:

    Trams!

    Att sjukvården är överbelastad har inte med covid att göra, utan det beror på regionpolitikernas inkompetens.

    Hade det spridits som du påstår så hade det inte funnits en enda person kvar på jobbet. Men det är upp till dig själv om du vill sitta ensam med din foliehatt och ditt munskydd....


    Du är ju uppenbart dum i huvudet.

    Ja vi har en överbelastad sjukvård redan från början. Och nu är den ännu mer överbelastad pga Covid 19.

    Om du träffar 100 pers och bär på smittan är det inte orimligt att du smittar fem av dem. Som sedan i sin tur träffar lika många och smittar 5 var.

    Vad är det du inte kan förstå?

    Jag hoppas verkligen du är undantaget i denna pandemi. För ditt resonemang är helt förkastligt.

    Och ja. Jag isolerar mig hemskt gärna även om ingen annan gör det. Så att jag själv inte blir sjuk. Det är ingen uppoffring för mig, och jag har ingen lust att riskera att få mina lungor förstörda för livet eller bli av med lukt och smaksinne. Eller bli utmattad för resten av livet helly för den delen
  • Anonym (Munskydd på)
    Ess skrev 2020-11-22 10:37:29 följande:

    Trams!

    Att sjukvården är överbelastad har inte med covid att göra, utan det beror på regionpolitikernas inkompetens.

    Hade det spridits som du påstår så hade det inte funnits en enda person kvar på jobbet. Men det är upp till dig själv om du vill sitta ensam med din foliehatt och ditt munskydd....


    Och hur kan det vara så fruktansvärt att träffas utomhus med två meters avstånd? Vad är problemet? Varför måste du nödvändigtvis vara inomhus? Utan avstånd? Förklara gärna det.

    Och kom inte med något skitsnack om väder. Det finns både kläder och paraplyer
  • Mattias Pattias
    Drottningen1970 skrev 2020-11-21 22:58:32 följande:
    Du hatar din 70 åriga polare eller?

    Dumfan...
    Herregud... har fått nog av detta sjuka jävla forumet. Har aldrig sagt att jag hatar hen. Ingen aning varför du tror det ens.
  • Ess
    Anonym (Munskydd på) skrev 2020-11-22 10:42:47 följande:
    Du är ju uppenbart dum i huvudet.

    Ja vi har en överbelastad sjukvård redan från början. Och nu är den ännu mer överbelastad pga Covid 19.

    Om du träffar 100 pers och bär på smittan är det inte orimligt att du smittar fem av dem. Som sedan i sin tur träffar lika många och smittar 5 var.

    Vad är det du inte kan förstå?

    Jag hoppas verkligen du är undantaget i denna pandemi. För ditt resonemang är helt förkastligt.

    Och ja. Jag isolerar mig hemskt gärna även om ingen annan gör det. Så att jag själv inte blir sjuk. Det är ingen uppoffring för mig, och jag har ingen lust att riskera att få mina lungor förstörda för livet eller bli av med lukt och smaksinne. Eller bli utmattad för resten av livet helly för den delen
    Ang dum i huvudet, så anser jag att det är du som är.

    Ja svenskafolket har ju röstat för att montera ned sjukvården, och även annat som borde finnas kvar. 
    Resonerar alla som du så kommer vi att få slå igen sjukvården helt, eftersom det inte kommer komma in skattepengar till att dra runt den. Även skatteintäkter från andra branscher uteblir. Du kan va glad att vi andra ser till att det kommer in pengar i stadskassan....

    Som sagt, hade det smittat som du beskriver så hade det varit stängt på jobbet för ingen hade varit frisk. 

    Du lever som du väljer, och jag som jag väljer.
  • Anonym (Suck)

    När man läser vissa svar i tråden står det väldigt klart att pandemin aldrig kommer att gå över. Vilken del av meningen "träffa bara personer i ditt eget hushåll" är svår att förstå?

Svar på tråden Åka i samma bil tillsammans under pandemi?