• Anonym­AH
    Sat 21 Nov 2020 20:16
    352 visningar
    7 svar
    7
    352

    Missfall, bara blöda 2 dagar?

    Snälla säg att NÅGON har varit i min situation.

    Jag tappade mina grav symptom och började blöda några dagar senare den 7/11. Jag var i vecka 6+5. Jag blödde den 7/11 och väldigt lätt dagen efter(märkes bara när jag torkade mig, inget i bindan)

    Grav test visar negativt några dagar senare.

    Att jag har fått missfall förstår jag men ska blödningen vara så kort? Har dessutom haft ont i magen som en mensvärk sedan dess (i 2 veckor).

    Gynakuten vägrar göra ultraljud och privata barnmorskemottagningar också.

    Någon som har något råd? Känner mig desperat.

  • Svar på tråden Missfall, bara blöda 2 dagar?
  • Sat 21 Nov 2020 20:38
    #1

    Fick tre missfall på rad och alla var över på nån timme bara. Var i vecka 5-6 alla tre gånger. Kände absolut ingenting alls utan det knäppte till i magen när jag satt på toa och kissade och så började jag blöda som en vanlig mens. Det såg ut som vanlig mens på pappret och i bindan nån timme senare var det sparsamt med blod och sen var det över. De två andra gångerna började likadant men blödde klart i toan. Bindan var torr och ren efter.

  • Sat 21 Nov 2020 20:39
    #2

    Låter väldigt lite och märkligt. Har som minst blött som en mycket rejäl mens + nån dag vid m.f v.6, men en annan gång vid m.f v.6-7 blödde jag 4 veckor. Jag tror du har rester kvar även om gravtestet visar minus. Finns det ingen privat gyn nånstans där du kan göra VUL?

  • Anonym­AH Trådstartaren
    Sat 21 Nov 2020 20:50
    #3

    Tack båda för svar.

    Ja, det var ju tidigt i graviditeten och jag misstänker att embryot dött nån vecka innan jag blödde så hoppas att 2 dagar räckte för att få ut det lilla som fanns.

    Värken jag har nu påminner om hur jag kände när jag blev gravid. Molvärk typ. Kan det vara så att jag redan haft ÄL och detta är en ny graviditet? När jag blev gravid hade jag konstant molvärk från ÄL och 4 veckor framåt.

    1177 tycker absolut inte att jag borde ha magont sedan MF i 2 veckor.

    Tyvärr har de privata klinikerna Sagt nej till UL. De honvisar till sjukvården vid komplikationer.

  • Anonym (mysel­f)
    Mon 23 Nov 2020 13:57
    #4

    Boka en tid hos en gynekolog - det visade sig att jag kunde göra det direkt genom att ringa dit och förklara situationen (gjort det 2 gånger, båda gånger utan problem från gynmottagningen).

  • Anonym (Konst­igt)
    Mon 23 Nov 2020 16:22
    #5

    Vad märkligt att de är så restriktiva med att låta dig komma in för kontroll! Jag har gjort abort väldigt tidigt i graviditet och efteråt fick jag lätt ont i magen, som mensvärk, och lite (inte jättemycket) dålig lukt från underlivet. Jag fick komma in samma dag för kontroll, de var jättenoga med det. Fick både ultraljudskontroll och antibiotika.

  • Anonym­AH Trådstartaren
    Tue 24 Nov 2020 11:20
    #6

    Hej Konstigt,
    Jag har pratat med gyn som säger att jag måste komma via vårdcentral. Vårdcentralen säger gynaktuten och gynakuten tycker inte att jag har ett akut gynekologiskt problem.
    Svaret jag fått på varför jag inte får komma på kontroll är att missfall är naturligt och brukar lösa sig av sig självt... Så ingen(förrutom jag som har ont då) tycker att detta är något för just DERAS avdelning.

  • Tue 24 Nov 2020 17:24
    #7
    AnonymAH skrev 2020-11-24 11:20:50 följande:

    Hej Konstigt,
    Jag har pratat med gyn som säger att jag måste komma via vårdcentral. Vårdcentralen säger gynaktuten och gynakuten tycker inte att jag har ett akut gynekologiskt problem.
    Svaret jag fått på varför jag inte får komma på kontroll är att missfall är naturligt och brukar lösa sig av sig självt... Så ingen(förrutom jag som har ont då) tycker att detta är något för just DERAS avdelning.


    Nä vad ledsen jag blir att det fungerar såhär! Att man ska blihänvisad runt utan att få hjälp. Så tråkigt verkligen! Säg åt din VC att du behöver remiss till gyn - då kan de inte neka dig. Kram!
Svar på tråden Missfall, bara blöda 2 dagar?