• Anonym (Herxe­sbraxu­s)
    Sun 22 Nov 2020 12:53
    9021 visningar
    202 svar
    -1
    202
    9021

    Är det så svårt att hitta en tjej?!

    Tjabba!

    Jag är 30+ varit singel i 7 år. Varit aktiv på dejting marknaden åtminstone 4 år. Inte ens dom mest trasiga tjejerna vill dejta mig vilket får mitt självförtroende att droppa drastiskt.

    Kan det vara så att tjejer inte vill träffa killar längre eller? Många tjejer som jag pratat med (men som jag dock aldrig fått träffa) säger ofta att dom bara träffat dåliga killar och då tänker jag för mig själv att "nu har du träffat en bra man här med gott hjärta och kommer ta bra hand om dig!"

    Antingen slutar dom prata med mig eller så vill dom aldrig ses :( vilket även har fått mig att känna att dejtingen idag är inte så jävla seriös... Vad letar tjejerna på dejtsajterna efter igentligen? Man ser ju många ansikten man sett sen länge att dom är kvar på samma ställe som mig, men dom är ju tjejer så dom väljer ju bara kille så är det klart sen , det är inte så enkelt för oss killar.

    Jag har haft 2 dejter på dessa år som singel och några telefonsamtal som inte leder någonstans....

    Fan jag vill bara ha en tjej men det verkar inte gå i detta landet... Det enda kravet jag har är att tjejen inte har barn sen tidigare då detta betyder att hon lämnar förhållandet alldeles för lätt och inte kämpar för att få det att fungera, ev. Skaffade barn med första bästa killen bara för att få barn och nu letar efter "drömkillen". Nä usch för såna jävla människor.

    Jag dejtade en tjej under några månader men hon var alkis, hade inget jobb och inte heller körkort så det skulle aldrig fungerat så jag var tvungen att avsluta det för jag är värd bättre.

  • Svar på tråden Är det så svårt att hitta en tjej?!
  • Anonym (Oj)
    Sun 22 Nov 2020 13:03
    #1
    +4

    Vet inte vart jag ska börja. Illusionen du har av dig själv som en god och omhändertagande man känns som en bra början. För mig framstår du som dömande och istället för att prata om vad du själv faktiskt erbjuder handlar det om vad du ska ha, ej förälder, ej arbetslös, ej alkohol men gärna någon som kämpar för sina förhållanden och inte ger upp så lätt.

    Slog det dig någonsin att de kanske gav allt i sina relationer men blev lämnade? Sådana historier har knäck mer än en person och lett till missbruk, depression osv.

    Visst, man kan tycka att man är värd mer men det här ger ett oerhört osympatiskt intryck och jag förstår torkan.

  • Anonym (....)
    Sun 22 Nov 2020 13:08
    #2
    +1

    Jag har ett barn sedan tidigare och hade kunnat dejta dig om du inte skrivit som du gjort om ensamstående mammor. Anledningen till att jag och barnets papp gick isär var inte pga att jag inte kämpade, utan för jag orkade inte med fysisk och psykisk misshandel. Med din syn tror jag inte att någon vill dejta dig.

  • Sun 22 Nov 2020 13:13
    #3

    Det som långvariga singlar ofta råkar ut för är att dom nånstans med tiden slutar reflektera över sitt eget beteende och bara ser alla andras fel och brister. I början är de flesta alerta och villiga att se ödmjukt på tillvaron som singel och förstår varför man är singel och vill förändra det man vet kan vara en brist. Men nånstans på vägen slutar detta och istället blir det alla andras fel att man fortfarande är singel. En egenskap som inte alls attraherar och väldigt starkt lyser igenom när man tar kontakt.

    Alla stöter på 2-3 fel personer en kort period innan det blir rätt. Men när flera år passerat och alla fortfarande är idioter utom en själv då är man verkligen ute och snedseglar på allvar.

  • Anonym (Herxe­sbraxu­s) Trådstartaren
    Sun 22 Nov 2020 13:29
    #4
    -1

    Jag är den minst dömande av människor. Jag är jävligt simpel och lättgående kille som inte ställer krav på vad man har för hobby och behöver inte ha 10 av 10 i gemenskap.

    Tror att dom flesta killar kan känna igen sig i denna tråd men att tjejer "blir trampade" på tårna lite kanske av denna tråden. Men det är ju precis såhär det är för oss snälla killar.

    Jag ser inga brister i mig själv som person men tjejer kan hitta de minsta o göra det till en stor sak. Säger man "hmm" när man svarar på en fråga, ja då var man inte ärlig. Tog man 4 sek förlänge innan man svarade då var man inte social... Gör man ett ytte pytte fel som kille under dejt fasen är man rökt! Men då ska man först också gå igenom den okulära besiktningen och tjejer har mage o säger att jag är "kräsen" för att jag inte vill träffa nån som har barn innan???

    Och det där med barn är oftast helt sant bara det att tjejer antingen ljuger för sig själv, eller drar snyffthistorien istället för att erkänna att dom inte orkade kämpa för förhållandet och nu letar efter "drömprinsen"

  • Sogol
    Sun 22 Nov 2020 13:33
    #5

    Ja vi som inte är särskilt attraktiva får kämpa mer för att träffa någon.

  • Sun 22 Nov 2020 13:39
    #6
    Anonym (Herxesbraxus) skrev 2020-11-22 13:29:43 följande:

    Jag är den minst dömande av människor. Jag är jävligt simpel och lättgående kille som inte ställer krav på vad man har för hobby och behöver inte ha 10 av 10 i gemenskap.

    Tror att dom flesta killar kan känna igen sig i denna tråd men att tjejer "blir trampade" på tårna lite kanske av denna tråden. Men det är ju precis såhär det är för oss snälla killar.

    Jag ser inga brister i mig själv som person men tjejer kan hitta de minsta o göra det till en stor sak. Säger man "hmm" när man svarar på en fråga, ja då var man inte ärlig. Tog man 4 sek förlänge innan man svarade då var man inte social... Gör man ett ytte pytte fel som kille under dejt fasen är man rökt! Men då ska man först också gå igenom den okulära besiktningen och tjejer har mage o säger att jag är "kräsen" för att jag inte vill träffa nån som har barn innan???

    Och det där med barn är oftast helt sant bara det att tjejer antingen ljuger för sig själv, eller drar snyffthistorien istället för att erkänna att dom inte orkade kämpa för förhållandet och nu letar efter "drömprinsen"


    Du har själv inga barn och ändå tycker du att du vet bättre om mammors situation än dom själva? Är inte det att skjuta sig själv i foten?
  • Anonym (Naugh­ty40)
    Sun 22 Nov 2020 13:41
    #7

    Du är själv 30+ och letar efter en barnlös kvinna... kan vara svårt att hitta en kvinna med sådana krav, med tanke på din ålder. Ja, såvida du inte har krav på att du bara ska träffa yngre kvinnor? Jag skulle tro att de flesta i din ålder har egna barn, så du kanske ska släppa på kraven lite?

  • Sun 22 Nov 2020 13:45
    #8
    +3

    Där blev det rätt tydligt vad ditt problem är, du är ju ett klassiskt exempel på en "nice guy". 

    Trots din ålder verkar du behöva växa upp och inse att du inte riktigt är den där snälla killen du anser dig vara. 
    Du har precis som alla andra brister, du verkar blind för det faktum eller så vågar du bara inte erkänna det. 

  • Anonym (??)
    Sun 22 Nov 2020 13:48
    #9
    +1
    Anonym (Herxesbraxus) skrev 2020-11-22 12:53:38 följande:

    .

    Fan jag vill bara ha en tjej men det verkar inte gå i detta landet... Det enda kravet jag har är att tjejen inte har barn sen tidigare då detta betyder att hon lämnar förhållandet alldeles för lätt och inte kämpar för att få det att fungera, ev. Skaffade barn med första bästa killen bara för att få barn och nu letar efter "drömkillen". Nä usch för såna jävla människor.


    Det här kanske är en del i varför du inte möter någon? Det du skrivit här är för jävla arrogant rent ut sagt. Hur kan du veta att de inte höll ihop med pappan till barnet för att de "gav upp för lätt"? Kanske var det en skithög till man som drog för han inte orkade med barn/ var otrogen mot kvinnan eller något annat? 

    Om du har en sådan syn på hur människor ska vara så kanske det blir svårt? Du är i en ålder då ganska många hunnit skaffa barn. Du får väl dejta 15-åringar om du ska vara säker på att hitta en utan barn och som inte hunnit bli nedbruten av dåliga relationer med andra män, innan de möter dig då som är så perfekt. 
  • Anonym (Hm)
    Sun 22 Nov 2020 14:29
    #10

    "Inte ens de mest trasiga tjejerna...."

    Upplyftande uttalande.

    Du kan säkert vara snäll och enkel att vara med men igenom det du skrivit upplever jag dig fördomsfull och dömande. Du värderar människor olika och placerar personer i fack vilket inte är en särskilt attraktiv egenskap när man dejtar en person. Sådant brukar märkas.

    Nu är jag gift men när jag dejtade var mitt enda krav en person som inte var rökare. Råkade dock bli attraherad av en person som rökte iaf, men den vanan var för mig för avtändande och han var inte intresserad av att sluta så vårt dejtade rann ut i sanden.

    Jag har en syster som inte heller tänker dejta någon med barn, utifrån att hon vill leva sitt liv barnfri. Då hon är ca 25 så har hon ändå ganska lätt att dejta.

    En kompis (kille) vill inte heller dejta någon med barn av ungefär liknande skäl som du. Då han är 36 är det inte lika lätt då många in den åldern som är singlar hunnit skaffa barn i tidigare relationer. Han har varit singel ungefär lika länge som du och jag kan förstå varför...

Svar på tråden Är det så svårt att hitta en tjej?!