• Anonym (Sara1­2)
    Sun 22 Nov 2020 18:12
    325 visningar
    25 svar
    -1
    25
    325

    Hur gör ni över jul?

    Behöver lite rådgivning.

    Hur hade ni gjort.

    Verkar som att jag och min sambo får dela oss över jul för o göra alla nöjda. Vilket betyder att jag inte får vara med min son på julafton. Jag åker till min mamma för o inte göra henne ensam. Min sambo vill gärna träffa hans familj för de var några jular sen. Så hur man än vrider o vänder på det blir det pannkaka. Min mamma kan inte tänka sig o åka någonstans. Hon är väldigt omständig o de känns "elakt" o lämna henne efter typ halva dagen... men då får jag vara utan min son :( .... hur hade ni gjort... ilandsproblem kanske men behöver rådgivning

  • Svar på tråden Hur gör ni över jul?
  • Glinda från Oz
    Sun 22 Nov 2020 18:17
    #1

    Hur gammal är sonen? Är det ett barn, tonåring eller vuxen? Om han är äldre än 15-16 hade jag spenderat hela dagen med mamman, det är klokt av henne att inte åka någonstans nu under pandemin, hon tillhör kanske en riskgrupp också pga ålder. Är sonen yngre hade jag åkt från mamman när Kalle Anka började, så är du förhoppningsvis hos sonen när Kalle är slut.

  • Anonym (mami)
    Sun 22 Nov 2020 18:26
    #2

    Primärfamiljen och barnen är alltid viktigast. Känns ju särskilt befängt att ni ska dela på er på julafton om ni har småbarn. Har ni svårt att kompromissa? Varför stannar ni inte bara kvar hemma och firar jul på egen hand? Gissningsvis kommer rekommendationerna också råda till det.

  • Sun 22 Nov 2020 18:37
    #3
    +2

    Vi firar med de vi bor tillsammans med. Bara. Så det är i mitt fall min man. Så blir det i år eftersom det pågår en pandemi och eftersom svenska folket specifikt ombetts att agera på det sättet. 

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 22 Nov 2020 18:40
    #4
    -2 +1

    Varenda medborgare ska fira i sin egen bostad, med de personer de bor med till vardags.
    PUNKT SLUT.

  • Anonym (mami)
    Sun 22 Nov 2020 18:44
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2020-11-22 18:40:05 följande:

    Varenda medborgare ska fira i sin egen bostad, med de personer de bor med till vardags.

    PUNKT SLUT.


    Jag tror inte det kommit några rekommendationer som sträcker sig över jul än.
  • Anonym (Eva)
    Sun 22 Nov 2020 18:47
    #6

    Tror det blir till att fira jul med den närmsta familjen (vi är 7 pers) som man också träffar ofta till vardags. Har visserligen inte kommit nåra specifika rekommendationer för jul än, men tror det blir bäst för oss att inte träffas så många i år.

  • Sun 22 Nov 2020 18:48
    #7
    Anonym (mami) skrev 2020-11-22 18:44:38 följande:
    Jag tror inte det kommit några rekommendationer som sträcker sig över jul än.
    Det har du rätt i att det inte gjort, men det betyder - i alla fall inte i vårt fall - att man inte ändå kan vidta den typen av bromsande åtgärder. Det är ju roligt om det kan bli en jul där så många som möjligt överlever och där sjukvårdens personal slipper offra väldigt mycket mer än alla vi övriga måste göra. 
  • Anonym
    Sun 22 Nov 2020 18:49
    #8
    Anonym (mami) skrev 2020-11-22 18:44:38 följande:
    Jag tror inte det kommit några rekommendationer som sträcker sig över jul än.
    Stämmer bra, det kommer närmare jul sa de förra veckan.
  • Anonym (Rädd)
    Sun 22 Nov 2020 18:54
    #9
    -1
    Anonym (Anonym) skrev 2020-11-22 18:40:05 följande:

    Varenda medborgare ska fira i sin egen bostad, med de personer de bor med till vardags.
    PUNKT SLUT.


    Jag känner mig olustig och rädd av såna som dig, lydiga marionettdockor som inte tänker själva. Om någon sa åt dig att alla barn skulle lämnas bort till en institution pga pandemin, skulle du utan reflektion lyda då med?


     

  • Anonym (Sara1­2) Trådstartaren
    Sun 22 Nov 2020 18:55
    #10

    Hela julen kommer bli jättekonstig iår. Men som ni säger de är de värt för alla som ställer upp i vården o för alla äldre o sköra, dock även unga som drabbats. Fy :(

Svar på tråden Hur gör ni över jul?