• Anonym (Posit­iv, Ts)
    Mon 23 Nov 2020 14:27
    1467 visningar
    42 svar
    42
    1467

    Efter 5!! dagar ringer de från sjukhuset och säger att jag HAR CORONA!!!

    Jag började känna mig dålig förra måndagen, men inte så hostig direkt utan det satt mer på andningen. Efter prat med 1177 så kommer vi fram till att det måste vara min astma som blir sämre nu mot vintern.

    Astman blev jobbigare och jag åkte in akut på onsdag, fick massa kortison och ett recept för 5 dagar framåt. Gjorde även ta ett coronatest, och läkaren sa: hör du inte av oss från vården innom 24 timmar, så är du negativ.

    Åkte hem och hörde inte ett ljud på torsdag. På fredag så får dottern feber, hon har ett sår från ridningen som blivit infekterat och haft feber lite då och då senaste 2 veckorna, men sedan på lördagen mådde hon bättre.

    Hennes klass har sålt saker för att samla pengar och nu i söndags var sista dagen att lämna ut grejorna och jag kände att jag skulle aldrig kunna hjälpa henne, så hennes pappa fick komma hit och åka runt med henne i bilen och lämna ut.

    (pappan är i riskgrupp och har en viktig operation om 1-2 månader)

    Eftersom febern tagit slut på fredag och dottern varit symtomfri 2 dagar gick hon till skolan idag (måndag) och vid 12:30 ringer de från sjukhuset:

    DU HAR CORONA!

    Troligts så har ju dottern det också, hon har sovit inne hos mig hela förra veckan. Hon ska testas, men hon han vara nästan hela dagen i skolan, hon åkte bil med pappan och hon har levererat paket till alla som beställt, hon har lagt om sitt sår på vårdcentralen.

    Jag var tvungen att gå in på apoteket på torsdagen (sent, men ändå) och handla mina medeciner.

    Och jag höll mig nere på källarplanet när pappan kom för jag trodde jag hade förkylning och vill inte smitta honom, men han kom ändå ner dit jag var för att hämta lite saker... Tänk om jag smittat honom nu?

    Inte konstigt att vi inte blir av med smittan om de som är konstaterade inte får VETA något och att läkaren säger att allt är ok om du inte hör annat.

    Sååå arg!

    Mest rädd att jag smittat pappan.

  • Svar på tråden Efter 5!! dagar ringer de från sjukhuset och säger att jag HAR CORONA!!!
  • Anonym (galet­)
    Mon 23 Nov 2020 14:31
    #1

    Men vad fan är det för stil... jag håller med dig, varför är vi förvånade att det fortsätter spridas? 

    Jag skulle ta ett test (hann bli frisk men ville göra ändå för säkerhets skull och det var redan bokat). Fick hem ett test som saknade testpinne... 

  • Anonym (Posit­iv, Ts) Trådstartaren
    Mon 23 Nov 2020 14:52
    #2
    Anonym (galet) skrev 2020-11-23 14:31:48 följande:

    Men vad fan är det för stil... jag håller med dig, varför är vi förvånade att det fortsätter spridas? 

    Jag skulle ta ett test (hann bli frisk men ville göra ändå för säkerhets skull och det var redan bokat). Fick hem ett test som saknade testpinne... 




    Men varför inte.... Allt annat går ju så bra *ironi*
  • Anonym (Q)
    Mon 23 Nov 2020 14:54
    #3
    +1

    Otroligt märkligt att säga 24 timmar. Finns det någon region som klarar det på 24 timmar?

  • Anonym (fel av vården­, fel av dig...­)
    Mon 23 Nov 2020 14:58
    #4
    +2

    Fel av vården att säga att du skulle få besked inom 24 timmar om du var positiv. Fel av dig att fortsätta leva som vanligt om du misstänkte Covid-19. Desstuom, under några veckor nu så har det ju varit flertalet rubriker om att testningen inte hinner med, att svarstiden har ökat etc så att fortsätta leva som vanligt 24 timmar efter ett test är inte speciellt smart. 

  • Anonym (Stina­)
    Mon 23 Nov 2020 15:07
    #5
    Anonym (fel av vården, fel av dig...) skrev 2020-11-23 14:58:51 följande:

    Fel av vården att säga att du skulle få besked inom 24 timmar om du var positiv. Fel av dig att fortsätta leva som vanligt om du misstänkte Covid-19. Desstuom, under några veckor nu så har det ju varit flertalet rubriker om att testningen inte hinner med, att svarstiden har ökat etc så att fortsätta leva som vanligt 24 timmar efter ett test är inte speciellt smart. 


    Fast NEJ. Ts misstänkte inte covid. Hon misstänkte astma, de gjorde covid test för säkerhets skull. Hon litar på vad vården säger, inget svar inom 24 timmar = negativ. Hon var frisk slutet på veckan och gjorde inget fel alls.
  • Anonym (galet­)
    Mon 23 Nov 2020 15:07
    #6

    Eller hur. Samma dag fick jag också veta att jag fått mitt andra uteblivna missfall. Jaaa, vilket roligt år. 


    Anonym (Positiv, Ts) skrev 2020-11-23 14:52:01 följande:


    Men varför inte.... Allt annat går ju så bra *ironi*
  • Mon 23 Nov 2020 19:27
    #7
    +2

    Låter jättekonstigt att läkaren lovar att återkomma efter 24 h, när det är så långa köer på alla tester och analyser just nu. Hörde på radio att de t.o.m. flyger tester till Tyskland och andra länder för att analyseras där de har högra kapacitet.

    Sen vill jag påpeka att 5!! betyder 15... Då 5!! = 5*3*1=15
    Lurigt med ! i matematiken då det betyder fakultet

  • Anonym (Posit­iv, Ts) Trådstartaren
    Mon 23 Nov 2020 20:58
    #8
    nnnnnnnn skrev 2020-11-23 19:27:36 följande:

    Låter jättekonstigt att läkaren lovar att återkomma efter 24 h, när det är så långa köer på alla tester och analyser just nu. Hörde på radio att de t.o.m. flyger tester till Tyskland och andra länder för att analyseras där de har högra kapacitet.

    Sen vill jag påpeka att 5!! betyder 15... Då 5!! = 5*3*1=15

    Lurigt med ! i matematiken då det betyder fakultet


    Tack för räkneexemplet, kommer nog dock göra samma fel ändå i framtiden....

    Jag litade ju på vad doktorns sa, han jobbar ju med det så han borde ha koll... Tycker man...
    Anonym (galet) skrev 2020-11-23 15:07:41 följande:

    Eller hur. Samma dag fick jag också veta att jag fått mitt andra uteblivna missfall. Jaaa, vilket roligt år. 


    OT, jag vet, men vad är ett uteblivet missfall? Aldrig hört det innan. Beklagar :(
    Anonym (fel av vården, fel av dig...) skrev 2020-11-23 14:58:51 följande:

    Fel av vården att säga att du skulle få besked inom 24 timmar om du var positiv. Fel av dig att fortsätta leva som vanligt om du misstänkte Covid-19. Desstuom, under några veckor nu så har det ju varit flertalet rubriker om att testningen inte hinner med, att svarstiden har ökat etc så att fortsätta leva som vanligt 24 timmar efter ett test är inte speciellt smart. 


    Jag vet att de inte hunnit med testningen i sthlm, men trodde inte att det gällde här och trodde läkaren hade koll... Och som det påpekas, jag trodde helt ärligt att det var astman som spökade...
  • Anonym (galet­)
    Mon 23 Nov 2020 21:07
    #10
    Anonym (Positiv, Ts) skrev 2020-11-23 20:58:04 följande:
    Tack för räkneexemplet, kommer nog dock göra samma fel ändå i framtiden....

    Jag litade ju på vad doktorns sa, han jobbar ju med det så han borde ha koll... Tycker man...
    Anonym (galet) skrev 2020-11-23 15:07:41 följande:

    Eller hur. Samma dag fick jag också veta att jag fått mitt andra uteblivna missfall. Jaaa, vilket roligt år. 


    OT, jag vet, men vad är ett uteblivet missfall? Aldrig hört det innan. Beklagar :(Jag vet att de inte hunnit med testningen i sthlm, men trodde inte att det gällde här och trodde läkaren hade koll... Och som det påpekas, jag trodde helt ärligt att det var astman som spökade...
    Det är när kroppen inte förstår att fostret dött, så det kan ta flera veckor innan man anar att nåt är fel. Kallas ofta MA, missed abortion. Tack! :) 
  • Anonym (Posit­iv, Ts) Trådstartaren
    Mon 23 Nov 2020 21:18
    #11
    +1
    Anonym (galet) skrev 2020-11-23 21:07:55 följande:

    Det är när kroppen inte förstår att fostret dött, så det kan ta flera veckor innan man anar att nåt är fel. Kallas ofta MA, missed abortion. Tack! :) 


    MA har jag hört tidigare... Önskar lycka till vid nästa försök :) :)
Svar på tråden Efter 5!! dagar ringer de från sjukhuset och säger att jag HAR CORONA!!!