• Anonym (TS)

    Du som inte genomgår mammografi.

    Har du hittat en alternativ undersökning, som t.ex. ultraljud?

  • Svar på tråden Du som inte genomgår mammografi.
  • Anonym (kk)

    Men va? Om man inte genomgår den undersökningen förstår jag inte varför man söker alternativa undersökningar?

    Ge mig info varför det är så?

  • GGN
    Anonym (kk) skrev 2020-11-24 15:58:59 följande:

    Men va? Om man inte genomgår den undersökningen förstår jag inte varför man söker alternativa undersökningar?

    Ge mig info varför det är så?


    Vad är det som är svårt att förstå? TS vill ha information om olika typer undersökningar. Inte konstigare än att någon frågar vilket p-medel man föredrar.
  • Anonym (kk)
    GGN skrev 2020-11-25 04:44:55 följande:
    Vad är det som är svårt att förstå? TS vill ha information om olika typer undersökningar. Inte konstigare än att någon frågar vilket p-medel man föredrar.
    Fast mammografi är alltid alternativ ett, andra undersökningar tillkommer bara om det behöver utredas mer.
  • Anonym (TS)
    Anonym (kk) skrev 2020-11-25 07:26:45 följande:

    Fast mammografi är alltid alternativ ett, andra undersökningar tillkommer bara om det behöver utredas mer.


    Jag har hört att det finns andra alternativ, så det är dessa jag i så fall vill ha mer information om.
  • Anonym (.)
    Anonym (TS) skrev 2020-11-25 08:20:57 följande:
    Jag har hört att det finns andra alternativ, så det är dessa jag i så fall vill ha mer information om.
    Finns info, googla
  • Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2020-11-25 10:11:43 följande:
    Finns info, googla
    Intressant
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (TS) skrev 2020-11-23 19:59:25 följande:

    Har du hittat en alternativ undersökning, som t.ex. ultraljud?


    De flesta cancertumörer i brösten upptäcks ju av kvinnan själv så jag skulle tipsa om självundersökning varje månad. 
  • Tangent
    Anonym (kk) skrev 2020-11-24 15:58:59 följande:

    Men va? Om man inte genomgår den undersökningen förstår jag inte varför man söker alternativa undersökningar?

    Ge mig info varför det är så?


    Om man ammar funkar det inte med mammografi. Egentligen ska man erbjudas ultraljud, men jag fick inte.
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (TS) skrev 2020-12-25 17:43:54 följande:

    Ingen?


    Vaddå ingen?? Jag skrev ett alternativ här ovan. Varsågod. 
  • Anonym (Jepp)

    Ja. Flera olika. Jag har bl a tagit sk "pricktest" för allergi. Nyligen antikroppstest för Covid-19. Däremellan en hel drös olika undersökningar för olika saker.

Svar på tråden Du som inte genomgår mammografi.