• Tue 24 Nov 2020 12:52
    1823 visningar
    10 svar
    10
    1823

    Internationella ”bosniska” pojknamn

    Hej gott folk. Jag är gravid i v.35. Bebis är snart här och jag får innerligt panik av att vi inte har hittat ett namn åt lilla pojken som är i magen.

    Både jag och mannen är bosniska. Dock födda och uppvuxna här i Sverige. Vi vill gärna ha ett bosniskt namn till vår pojk, men helst ett ?internationellt? namn eller försvenskat. Har inte fastnat för något, behöver verkligen tips????

  • Svar på tråden Internationella ”bosniska” pojknamn
  • Anonym (BiH)
    Tue 24 Nov 2020 14:04
    #1

    Albin

    Elvis

    Benjamin

    Alma

    Emina

    Sara

  • Tue 24 Nov 2020 14:11
    #2
    +2

    Kenan är fint, passar både här och i Bosnien :)

  • Kusine­n
    Tue 24 Nov 2020 15:51
    #3

    Jag googlade på bosniska pojknamn, har ingen koll egentligen. Men dessa som framgooglades pasaar i Sverige och internationellt och är fina tycker jag:

    Gabriel, Emir, Ivan, Florian, Samir, Edvin, Luka (kansle lite klurigt med uttalet, men väldigt fint).

  • Anonym (Kenan­)
    Tue 24 Nov 2020 17:14
    #4
    +1

    Jag gillar Kenan, men också Edvin, Evin, Emil, Filip och Leon

  • Tue 24 Nov 2020 17:51
    #5

    Ååh jaaa Edvin är så fint!! :))

  • Tue 24 Nov 2020 17:52
    #6

    Darmin, Luka, Elvedin, Ivan, Edin, Eldar, Enis, Aldin, Danilo, Milan, Nikola, Zoran,Armin, Elvir, Selmir.

    Sedan finns det ju massa namn som är allmäneuropeiska, bosnier jag känner heter internationella/europeiska namn som: Isak, Jacob/Jakub, Mark, Martin, Nicki, Benjamin, Caspar, Vladimir, George, Felix, Frank, Adam, Alexander, Adrian, Denis, Viktor, Thomas, Peter, Rafael,Simon.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sat 19 Dec 2020 00:21
    #7
    Disahehe skrev 2020-11-24 12:52:10 följande:

    Hej gott folk. Jag är gravid i v.35. Bebis är snart här och jag får innerligt panik av att vi inte har hittat ett namn åt lilla pojken som är i magen.

    Både jag och mannen är bosniska. Dock födda och uppvuxna här i Sverige. Vi vill gärna ha ett bosniskt namn till vår pojk, men helst ett ?internationellt? namn eller försvenskat. Har inte fastnat för något, behöver verkligen tips????


    Luka är ju ett fint namn, som fungerar internationellt och på svenska.

    Andra förslag är: Benjamin, Ivan, Marko, Leon, Mateo, David, Emil, Hamza, Zlatan
  • Sat 19 Dec 2020 01:34
    #8
    +1

    Aleks.

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 21 Dec 2020 17:54
    #9

    Kände en bosnisk kille som hette Bojan en gång, aldrig träffat nån annan som heter det

  • Anonym (E)
    Mon 21 Dec 2020 17:56
    #10

    Dino

Svar på tråden Internationella ”bosniska” pojknamn