• Anonym (tiini­s)
    Sun 29 Nov 2020 18:51
    365 visningar
    5 svar
    5
    365

    Flytten

    Jag kommer flytta med min tonåring ( 14 år) från februari. Här i nuvarande bostad har vi bott i ca ett år. Men det känns inte så trygg som jag tidigare trodde. Och har hittat en ny lägenheten och skrivit på kontrakten, och sagt upp min gamla. Jag har varit skild i ca 9 år. Sista 5 år har haft krångligt med hennes pappa, och mycket bråk. Nu när jag berättade att vi kommer flytta och sa anledningen blev han arg såklart och efteråt meddelade att han kommer inte godkänna flytten och hotade att kontaktar sin advokat.... Vart vänder man nu när han sagt att han kommer inte godkänns flytten. Pappan till dotter bor i en annan stad. 

  • Svar på tråden Flytten
  • Anonym (H)
    Sun 29 Nov 2020 18:52
    #1

    Har ni också flyttat till en annan stad?

  • Sun 29 Nov 2020 18:52
    #2
    Anonym (tiinis) skrev 2020-11-29 18:51:14 följande:

    Jag kommer flytta med min tonåring ( 14 år) från februari. Här i nuvarande bostad har vi bott i ca ett år. Men det känns inte så trygg som jag tidigare trodde. Och har hittat en ny lägenheten och skrivit på kontrakten, och sagt upp min gamla. Jag har varit skild i ca 9 år. Sista 5 år har haft krångligt med hennes pappa, och mycket bråk. Nu när jag berättade att vi kommer flytta och sa anledningen blev han arg såklart och efteråt meddelade att han kommer inte godkänna flytten och hotade att kontaktar sin advokat.... Vart vänder man nu när han sagt att han kommer inte godkänns flytten. Pappan till dotter bor i en annan stad. 


    Familjerätten
  • Anonym (tiini­s) Trådstartaren
    Sun 29 Nov 2020 19:01
    #3

    Ja , vi ( dotter och jag) flyttade för 5 år sen från samma stad vi bodde.Redan då hade pappa svårt att godkänna flytten  Pappan flyttade själv för ett år sen till en annan stad. 

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 29 Nov 2020 21:14
    #4

    Om ni redan bor på skilda orter ska det inte vara något problem, så länge ni inte byter stad så att umgänget försvåras.

  • Anonym (Föräl­der)
    Mon 30 Nov 2020 07:30
    #5

    Detta är fan för jäkligt.

    Han kan flytta var han vill men ska du och barnet flytta då ska han skriva på.
    Det blir en sorts kidnappningssituation över det hela.

    Japp, jag fattar att det har enbart med barnet att göra.
    Men då borde fasen samma gälla att du ska skriva på om han ska flytta för hans flytt påverkar också barnet.

Svar på tråden Flytten