• Anonym (Lololena)

    Är jag tjock (bilder)

    Jag var överviktig som barn och blev mobbad för det. Kallades tjockis nästintill dagligen och fick höra att ingen kunde tycka om mig pga min kropp. Det har hängt med mig fast jag nu är på den högre skalan på BMI och inte överviktig. På dessa bilder ser jag mig ändå som tjock och motbjudande. ( bara vad jag tycker om mig själv, inte andra!) vad är eran åsikt på min kropp/storlek? Är jag tjock?

  • Svar på tråden Är jag tjock (bilder)
  • Anonym (e)

    Det går inte att se direkt men nej det verkar inte vara så. Barn är så elaka ibland och det spelar ingen roll om vad de säger är sant för finns det inget så kommer de på något.

  • RenLuft
    Anonym (Lololena) skrev 2020-11-30 07:49:20 följande:

    Jag var överviktig som barn och blev mobbad för det. Kallades tjockis nästintill dagligen och fick höra att ingen kunde tycka om mig pga min kropp. Det har hängt med mig fast jag nu är på den högre skalan på BMI och inte överviktig. På dessa bilder ser jag mig ändå som tjock och motbjudande. ( bara vad jag tycker om mig själv, inte andra!) vad är eran åsikt på min kropp/storlek? Är jag tjock?


    NEJ! Du är inte fet på bilderna! Anledningen varför du tänker så är för att dina f.d mobbare sa sådant till dig och då ser du det du är rädd för.


    Du ser ut och vara vilken människa som helst med normalvikt.

    Mina egna tankar & känslor: Alltså jag blir så förbannad på alla dessa skitiga mobbare. Kan inte bara karma komma och göra någonting åt saken? Fy fan vad jag blir ledsen, berörd och arg. Mobbning påverkar så oerhört starkt och du skulle förmodligen inte tänka att du var motbjudande om det inte vart mobbad. Det är helt enkelt mobbningen som fått dig att bli extra orolig.

  • Anonym (e)

    Bör du verkligen ha en tråd här? FL är som x antal barn. Elaka...


    Du ser ut som mig så mycket som jag kan se och jag är inte överviktig.

  • Egon den stora

    Omöjligt att säga med sådana kläder, men spontant skulle jag inte säga att du ser tjock ut. Nu går jag ju inte runt och tänker på sånt ändå i och för sig, men ändå.

  • Anonym (Alice)

    Nej nej nej nej nej! Du är absolut inte tjock, inte det MINSTA! Fy fan vad jag hatar dina mobbare som har hjärntvättat dig till att inte se hur vacker och fin du faktiskt är. Du behöver 110% ta hjälp av en bra kurator/KBT/terapeut/psykolog så att din självbild är DIN bild och inte dina fruktansvärda mobbare ord. Tro mig, när man växer lite och åren går så får man den insikten. Men nu är du för ung och mitt i hela situationen. Tro mig, du är inte tjock för fem öre. Dina mobbare däremot förtjänar en säker plats i helvetet. Kram

  • Anonym (K)

    Nej långt ifrån!! Du har vad jag kan se en normalbyggd kropp.

  • Anonym (Jenny)

    Det är foton på ett underbart fint och vackert barn. Vi kan inte göra något åt vad de där mobbarna och de vuxna som tittade åt andra hållet gjorde då. Men du kan älska den flickan du var så här i efterhand. Du kan se hur fin och viktig hon var och att hon fortfarande finns inom dig.

  • Anonym (Maja)

    Fina du!

    Du är jättefin och helt normal! Jag ser en smal tjej på de där bilderna. Det låter som att du är väldigt hård mot dig själv och har fått en skev självbild av jobbiga saker som hänt i din uppväxt. Du är värd att känna att du duger! Ta hjälp från någon kurator eller psykolog. Det är inte roligt att fastna i ätstörningsträsket eller att hela tiden tänka dåliga tankar om sig själv. Ta hand om dig!

  • Anonym (Maja)

    Fina du!

    Du är jättefin och helt normal! Jag ser en smal tjej på de där bilderna. Det låter som att du är väldigt hård mot dig själv och har fått en skev självbild av jobbiga saker som hänt i din uppväxt. Du är värd att känna att du duger! Ta hjälp från någon kurator eller psykolog. Det är inte roligt att fastna i ätstörningsträsket eller att hela tiden tänka dåliga tankar om sig själv. Ta hand om dig!

  • Anonym (Maja)

    Fina du!

    Du är jättefin och helt normal! Jag ser en smal tjej på de där bilderna. Det låter som att du är väldigt hård mot dig själv och har fått en skev självbild av jobbiga saker som hänt i din uppväxt. Du är värd att känna att du duger! Ta hjälp från någon kurator eller psykolog. Det är inte roligt att fastna i ätstörningsträsket eller att hela tiden tänka dåliga tankar om sig själv. Ta hand om dig!

  • MeandHim

    Absolut inte! Du ser helt perfekt ut och mer smal än tjock. Skulle du gå upp några kilon så skulle inte det vara någon nackdel utan snarare klädsamt. Bry dig inte om vad andra säger, dom som påpekar något om din kropp mår säkert väldigt dåligt över sin egen. Var stolt över dig själv!

Svar på tråden Är jag tjock (bilder)