• Anonym (Mer närhet­)
    Tue 1 Dec 2020 20:57
    1394 visningar
    35 svar
    35
    1394

    Jag har samliv för husfriden

    Givet att du ?ställer upp?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag har samliv för husfriden
  • Anonym (Skönt­)
    Wed 2 Dec 2020 11:03
    #1

    Självklart inte, jag har sex ofta för att det är skönt och för att jag njuter av det och aldrig skulle vilja vara utan. Gott rätt partner

  • Anonym (Aldri­g)
    Wed 2 Dec 2020 11:22
    #2

    Nej. Jag behöver aldrig ställa upp. Jag tycker om sex och tycker om att ha sex med min sambo. Hade jag inte velat ha det så hade jag inte velat vara i detta förhållande, för mig är sex en viktigt del i vårt samliv. 

    Jag tycker det är så ledsamt och sorgligt att läsa att så många människor, speciellt kvinnor, är i förhållanden där de ställer upp eller inte njuter alls av sexet och har det mest för att inte skapa konflikter i förhållanden. 

  • Anonym (Ja)
    Wed 2 Dec 2020 11:25
    #3

    Ja, det har hänt många gånger att jag haft det för husfredens skull pga att jag många gånger har blivit våldtagen av män när jag nekat dom sex.

  • Anonym (Man)
    Wed 2 Dec 2020 11:37
    #4

    Ja jag ställer upp för husfriden.

  • Anonym (Absol­ut)
    Wed 2 Dec 2020 11:49
    #5

    Absolut gör jag det, är ju sällan man är sugna på sex samtidigt, min sambo skulle kunna ha sex varje dag, jag nöjer mig med en gång i veckan, då får vi kompromissa.

  • Anonym (G)
    Wed 2 Dec 2020 12:39
    #6

    Har ni som ställer upp på sex något som hindrar er att separera och gå vidare i livet?

  • Anonym (Man)
    Wed 2 Dec 2020 13:22
    #7
    Anonym (G) skrev 2020-12-02 12:39:12 följande:

    Har ni som ställer upp på sex något som hindrar er att separera och gå vidare i livet?


    Egentligen ingenting men det är tryggt, bekvämt, praktiskt, tryggt ekonomiskt att vara kvar. Vi lever ett ordnat och stillsamt liv. Vi finns till för våra vuxna barn osv.
  • Anonym (G)
    Wed 2 Dec 2020 16:01
    #8
    Anonym (Man) skrev 2020-12-02 13:22:04 följande:

    Egentligen ingenting men det är tryggt, bekvämt, praktiskt, tryggt ekonomiskt att vara kvar. Vi lever ett ordnat och stillsamt liv. Vi finns till för våra vuxna barn osv.


    Men är du lycklig då eller är det rädslan att bli ensam som gör att du ställer upp på sex utan attraktion.
  • Anonym (Absol­ut)
    Wed 2 Dec 2020 16:13
    #9
    Anonym (G) skrev 2020-12-02 12:39:12 följande:

    Har ni som ställer upp på sex något som hindrar er att separera och gå vidare i livet?


    Varför ska jag separera från någon jag älskar?
  • Anonym (Man)
    Wed 2 Dec 2020 16:23
    #10
    Anonym (G) skrev 2020-12-02 16:01:37 följande:

    Men är du lycklig då eller är det rädslan att bli ensam som gör att du ställer upp på sex utan attraktion.


    Vad är lycka? Vi har det bra, lever ett kravlöst, tryggt och praktiskt liv. Kanske är vi rädda för att bli ensamma på ålderns höst men jag tror inte det riktigt är så ändå. Det är nog mer en bekvämlighet att vi inte orkar starta om livet med en ny partner och allt vad det innebär. Vi har trots allt ett för bra och ordnat liv för att riskera en massa. Dessutom skulle vi nog inte heller orka med att putsa alla våra fjädrar inför spelet med att försöka kroka en ny partner.
Svar på tråden Jag har samliv för husfriden