• Anonym (Munsk­ydd)
    Fri 4 Dec 2020 13:24
    4990 visningar
    359 svar
    -6 +9
    359
    4990

    Snälla använd munskydd

    Jag önskar att fler skulle använda munskydd. Självklart med rena händer. Och att istället för att ta på hissknappar osv osv osv göra det med armbågen tex.

    Blir så himla glad då jag ser folk som verkligen anstränger sig med både munskydd, superbra hygien samt inte petar på knappar osv.

    Fler och fler använder munskydd och sätter de på sig innna de går från arbete eller hemifrån. Mkt bra jobbat!

    Nu behöver vi bara bli fler.

  • Svar på tråden Snälla använd munskydd
  • Anonym (T)
    Fri 4 Dec 2020 13:32
    #1
    -5 +2

    Är väl rätt uppenbart att munskyddet inte funkat i andra länder, se Tjeckien t ex. Ändå börjar svenskar nu använda dem, lol

  • Anonym (jodå)
    Fri 4 Dec 2020 13:32
    #2
    -1 +3

    Den dagen folk börjar använda munskydden som munskydd istället för haklappar och inte slänger dem direkt på marken när de tröttnat på dem.

    Den där danska studen varockså upplysande i hur meningslöst det är för gemene man att använda munskydd.

  • sextio­talist
    Fri 4 Dec 2020 13:35
    #3

    Nej, jag håller avstånd och undviker ställen med mycket folk.

    Går självklart inte någonstans om jag har symptom på infektion i kroppen.

  • Anonym (w)
    Fri 4 Dec 2020 13:45
    #4
    -1 +1

    99% av gångerna som jag ser någon med munskydd så kontaminerar de munskyddet under den korta tid som jag ser dessa.


     


    Jag har alltid kört på rena händer, kompletterat med handsprit och skulle aldrig rört en hissknapp redan innan Corona med fingrarna.

  • Anonym (NN)
    Fri 4 Dec 2020 13:51
    #5
    -2 +6

    Glöm det. Finns de som hävdar att munskydden gör mer skada än nytta. Inte bara det att de invaggar en falsk säkerhet men att andas in sina egna bakterier är inte bra. Munskydd blir lätt smutsigt och så går man och andas in det upprepade gånger, kanske timmar i sträck. Efter att ha sett hur polisen i Melbourne behandlar demonstranter som protesterar mot munskydden så är jag också motståndare. Ett perfekt sätt att införa fascism är att göra den till en moralisk fråga. Människor vill ju vara goda och göra det rätta. Då kan man hävda att de inte är goda om de vägrar rätta in sig i ledet. Såsom Aftonblaskan håller på och skrämmer upp människor är skamligt. Vågar inte säga mer på grund av censuren. Detta hade blivit raderat ögonblickligen på några av de större sociala plattformarna. Att sila snacket sitter i ryggmärgen. Vi ska vara glada att vår grundlag i Sverige skyddar demokratin och den personliga friheten. Än sålänge kan de inte ge oss utegångsförbud. Inte tvinga någon bära munskydd heller.

  • Anonym (Jo)
    Fri 4 Dec 2020 16:43
    #6
    -2
    Anonym (w) skrev 2020-12-04 13:45:36 följande:

    99% av gångerna som jag ser någon med munskydd så kontaminerar de munskyddet under den korta tid som jag ser dessa.


     


    Jag har alltid kört på rena händer, kompletterat med handsprit och skulle aldrig rört en hissknapp redan innan Corona med fingrarna.


    Dom flesta vet inte hur man ska handskas med munskydd. Har jobbat på op. och narkosen.
  • Fri 4 Dec 2020 16:57
    #7
    +1

    Ni som tjatar om munskydd, kan ni vara snälla och beskriva exakt hur ni gör för att det ska ha någon funktion? Jag såg ett skräckexempel igår på stan, ett säkert någon gång vitt munskydd var grått av smuts, det har gjort sitt sedan den dagen personen tog av sig det första gången. Då är det lika bra att vara utan. Det är dessutom fritt fram att använda.

  • Fri 4 Dec 2020 17:12
    #8
    -1 +4

    Jag har börjat använda munskydd sen september och även handskar då jag inte vill ta med bara händer i kundvagnen eller scannaren. Spritar ändå både kundvagn och scanner. Folk håller avstånd när man bär munskydd vilket är på alla sätt bra.

    Ni som trotsar munskydd gnäll inte sen om ni blir sjuka och måste belasta sjukvården.

  • sextio­talist
    Fri 4 Dec 2020 17:34
    #9
    +1
    Johannus skrev 2020-12-04 17:12:00 följande:

    Jag har börjat använda munskydd sen september och även handskar då jag inte vill ta med bara händer i kundvagnen eller scannaren. Spritar ändå både kundvagn och scanner. Folk håller avstånd när man bär munskydd vilket är på alla sätt bra.

    Ni som trotsar munskydd gnäll inte sen om ni blir sjuka och måste belasta sjukvården.


    Jag har hållt avstånd och är fortfarande frisk
  • Anonym (Jo)
    Fri 4 Dec 2020 17:36
    #10
    sextiotalist skrev 2020-12-04 17:34:03 följande:
    Jag har hållt avstånd och är fortfarande frisk
    Samma här.
Svar på tråden Snälla använd munskydd