• Anonym (Carpe diem)
    Sat 5 Dec 2020 18:29
    70230 visningar
    419 svar
    +1
    419
    70230

    Kära dagbok - skriv hur din dag varit

    Kära dagbok!       5 december 2020 kl 18.20

    Gråmulen dag, kom inte ut denna lördag heller. Vaknade med värk i nacken - rygg - höfter som vanligt. Faan vad jag hatar att ha ont. Suttit med värmekudde mer eller mindre hela dagen och katten i knät. Glott på tv - bara skit överallt. Gick över till att slösurfa på youtube chris kläffords mjuka röst lindrar smärtan. Att inte han har blivit ännu större på youtube är ofattbart. Tv och dator hindrar mig från att tänka på det som smärtar mer. Mannen som jag aldrig kan få. Eller vill jag ha honom egentligen. Om jag skulle skriva om honom skulle ingen tro mig. Vill inte tänka på det.
    Hur ska jag komma ur min bubbla - jobba - äta - sova - helger som bara flyger förbi. Kommer ofta inte ut på lördagar - är helt slut efter veckan.
    Tröstäter - ska göra en äppelpaj nu efter jag har startat en tråd här på familjeliv. Får se om det är någon som fyller på hur en dag har varit i deras liv.

    Slut för nu 18.30

  • Svar på tråden Kära dagbok - skriv hur din dag varit
  • Anonym (Hon)
    Sat 5 Dec 2020 18:41
    #1

    Längtat extra mycket idag. Trodde jag var förbi den där fasen, att jag lyckats förtränga den där känslan av saknad och hopp efter något mer. Men, även om vi aldrig hörs mellan våra fysiska träffar har de senaste gångerna retat upp denna längtan igen. Sådär så den nästan gör ont men ändå hör jag inte av mig, vågar inte och är för stolt för att göra det. Han gör ju inte det. Skyddar sig, skärmar av, intalar sig precis som jag. Eller så var det aldrig det där för honom som för mig. Men sättet han tittar på mig avslöjar honom. En del av mig ångrar allt och en annan vill aldrig det ska ta slut. Den sistnämnda vill hålla hand offentligt, skeda om nätterna och dricka kaffe tillsammans på morgonen. Trodde aldrig jag skulle känna såhär och är väl samtidigt glad jag är kapabel till det. Fast det måste ta slut snart. Annars går jag nog itu till slut. Fast det lär jag göra utan honom också.

    För att sammanfatta min lördag, bra på ytan, längtan och plågan på insidan.

  • Anonym (Emili­a)
    Sat 5 Dec 2020 19:21
    #2

    Kära dagbok

    Det luktar prinskorv. Jag vet inte hur man skriver dagbok. Jag har aldrig gjort det. Det är 1,5 vecka kvar tills jag får sjukersättningen. 700 kronor kvar till mat för 2. Hunden verkar bygga bo i vardagsrummet. Vi måste julstäda där också. Helst skulle vi knäskura golvet, men jag vet inte om jag orkar. Kan man sätta rotborstar på hundens tassar kanske?

  • Anonym (J)
    Sat 5 Dec 2020 19:40
    #3

    Tråkigt väder idag igen. Vill ha snö. I alla fall sovit ganska bra inatt. Kom ut på en kort joggingtur medan Sambo gick med barnvagnen. Annars bara det vanliga. Småstädat, lekt med dotter, vikt kläder, kollat lite på gamla julkalendrar, gått ännu en promenad med barnvagnen i skymningen, druckit glögg och ätit pepparkakor. En ganska bra dag. Grubblar bara lite över tråkiga saker som händer i familjen/släkten. Vet inte vad jag ska göra åt det...

    Nu väntar jag på att maten ska bli färdig i ugnen. Känns som att jag börjar få lite onjt i halsen men hoppas att det går över imorgon. 

  • Anonym (Lörda­g)
    Sat 5 Dec 2020 21:52
    #4

    Kära dagbok. Imorse började jag tänka på missfallen igen och blev deppig. Fixade lite saker för att komma på andra tankar. Känner mig så konstigt frånkopplad från mig själv ibland. Vill bli mitt vanliga jag. Men jag tror det är på väg iaf. Det får väl ta lite tid. Längtar till jul och framförallt; nyårsafton! 2020 har varit pissigt på så många sätt att det knappt går att fatta. Ibland längtar jag bara tills det ska bli kväll så jag kan lägga mig. Nästa år måste bli bättre!

  • Anonym (Lande­t)
    Sat 5 Dec 2020 22:39
    #5

    Långam lördag. Maken har jobbat och barnen som är förkylda har varit klistrade vid varsin skärm exakt hela dagen. Jag har småstädat, läst, slösurfa, kollat lite serie och körde en omväg från affären för att kolla på ett husbygge och äta godis. Blev en promenad också.

  • Anonym (2-bar­nsmamm­a)
    Sat 5 Dec 2020 22:41
    #6

    Kära dagbok. En ganska mysig dag idag, trots huvudvärk. Gick upp med barnen så att maken fick sovmorgon. Han var uppe med lillen mycket inatt. I gengäld fick jag förmiddagen för mig själv. Sov mesta tiden. Vi sover i skift just nu för att orka. Trotsade coronareglerna och gjorde pepparkakshus med svärisarna. Stora barnet älskade det och har ätit socker för resten av året idag. Nu sova innan det blir min tur att ta lillen igen. Ständigt denna jakt på sömn! Godnatt!

  • Anonym (P)
    Sat 5 Dec 2020 22:52
    #7

    Kära dagbok

    Idag fick jag rosor av min man som varit mycket kärleksfull. Tyvärr tyngs jag av dystra tankar då mina föräldrar har gått bort detta förjävliga år. Känner mig tråkig och svår inför dom jag älskar. Jag ska försöka bättra mig och vara tacksam för allt jag faktiskt har.

  • Anonym (Carpe diem) Trådstartaren
    Sun 6 Dec 2020 21:23
    #8

    Kära dagbok     Söndag 6 december 2020 kl 21.10

    Digitala medier är fantastiska. Jag funderade igår på att skriva i min egen dagbok, men fick en idé att istället starta en här för att se om det är någon mer som vill lufta sina tankar och händelser. 
    Och det fungerade! Det är fascinerande att få en liten inblick in någon annans liv. Både sorg, glädje motgångar eller små vardagliga händelser. Kanske jag kan få lite mer perspektiv på min egna lilla ankdamm som jag jämt snurrar runt i och har svårt att ändra tankesätt.

    Vad har jag gjort? Hmm.... jag bakade en äppelpaj (var sugen på det)igårkväll och råka blanda ihop två recept.. Men det blev gott iallafall. Det blev så mycket att det räckte till idag med.
    Vaknade med lite mindre ont än vanligt, stretchade och värmde nacke och rygg mycket under gården.
    Idag..tja... käkat äppelpaj.. till middag.. Och efter mycket diskuterade med mig själv (tog några timmar) så har jag börjat städa och plocka undan. Inte färdig än, men Rom byggdes inte på en dag...
    Tyvärr så måste jag imorgon åka över med grejer till Mannen som jag inte vill tänka på. Vill inte träffa honom, har jag tur så behöver jag inte det. Plågsamt, har inte träffat honom på mer än tre veckor, bara hört hans mjuka röst i telefon..
    Vill inte tänka mer på honom nu.

    Slut för nu kl 21.24

  • Anonym (J)
    Sun 6 Dec 2020 22:56
    #9

    Kära dagbok.

    Så var det söndag igen. Veckorna går alldeles för fort.

    Dotter vaknade redan 8 idag. Vi låg kvar i sängen och myste en stund innan vi gick upp och åt frukost. Sambo sov länge.

    Joggade idag igen, 5 km. Gick lite trögt men var skönt.

    Bröt för första gången på länge vår Corona-gräns och åkte hem till Sambos mamma. Hon gick ut med Dotter i vagnen och satt sedan med henne på altanen medan hon sov. Så jag och Sambo fick en lugn stund för oss själva för första gången på länge, med alldeles för mycket kaffe och fikabröd. Nåja.

    Nattning av Dotter har gått sådär ikväll. Hon har somnat men vaknat ganska snabbt efter att jag lämnat rummet. Somnat om efter lång amning. Vaknat igen osv.

    Hoppas på att hon sover bättre inatt. Jag har börjat tappa sjukt mycket hår och funderar på om det beror på långvarig sömnbrist.

    Godnatt dagboken.

  • Anonym (Leia)
    Sun 6 Dec 2020 23:00
    #10

    Gammal skit maler i mig. Jag har en bra karl men han har inte alltid varit helt mogen. Mycket skit har jag fått ta. Och nu bearbetar jag alllt det. Jag kunde inte hålla mig utan måste göra honom uppmärksam på det som varit, hur han behandlat mig. Jag sa som det är, att jag tappat en del respekt för honom och att jag inte tolererar mer omoget beteende. Känns som en balansgång där jag inte får visa mig svag fast jag är svag just nu.

Svar på tråden Kära dagbok - skriv hur din dag varit