• FruPea

    Planera för barn 2022

    Någon mer som önskar att bli gravid under 2021 för att få barn 2022?

    Jag och min partner tänker börja försöka från april/maj (inser nu att det bara är några månader bort!) med förhoppningen att få ett barn under första delen av året 2022. På vilket sätt kan man förbereda kroppen? Vore kul att följas åt!

  • Svar på tråden Planera för barn 2022
  • Anonym (2)

    Hej!!! Vi är i samma sits! Jag ska ha ÄL runt valborg och då ska vi göra första försöket :) kul att vi är fler!!

  • Elise96

    Åh vi ska också börja försöka i april/maj!! Vi bestämde detta i somras tiden har verkligen sprungit förbi trots att vi längtar så mycket. Har varit utan hormonellt preventivmedel sedan början av 2019 och min cykel är regelbunden så hoppas detta kommer gå <3 är dock extremt nervös över att det kommer ta tid eller kanske inte alls går...

  • Anonym (2)
    Elise96 skrev 2020-12-11 12:50:08 följande:

    Åh vi ska också börja försöka i april/maj!! Vi bestämde detta i somras tiden har verkligen sprungit förbi trots att vi längtar så mycket. Har varit utan hormonellt preventivmedel sedan början av 2019 och min cykel är regelbunden så hoppas detta kommer gå <3 är dock extremt nervös över att det kommer ta tid eller kanske inte alls går...


    Kul att vi är fler verkligen :) mycket som tyder på att det ska gå bra då ju! Hoppas det gör det för er. Är det första barnet?
  • Elise96
    Anonym (2) skrev 2020-12-11 14:21:06 följande:
    Kul att vi är fler verkligen :) mycket som tyder på att det ska gå bra då ju! Hoppas det gör det för er. Är det första barnet?
    Jaa verkligen, kommer bli så spännande att följas åt till våren!! Ja det är första barnet för oss båda! Är det första barnet för er? :) 
  • Anonym (2)
    Elise96 skrev 2020-12-11 20:48:10 följande:

    Jaa verkligen, kommer bli så spännande att följas åt till våren!! Ja det är första barnet för oss båda! Är det första barnet för er? :) 


    Så spännande! Nä vi fick vårt första i år, så vi hoppas på ett syskon relativt nära i ålder till henne :)
  • Elise96
    Anonym (2) skrev 2020-12-11 20:51:14 följande:
    Så spännande! Nä vi fick vårt första i år, så vi hoppas på ett syskon relativt nära i ålder till henne :)
    Åh grattis i efterskott! Så fin tanke att syskonen blir nära i ålder. Hoppas inte detta är en för privat fråga men hur snabbt gick det för er att bli gravida? 
  • Anonym (2)
    Elise96 skrev 2020-12-11 20:53:43 följande:

    Åh grattis i efterskott! Så fin tanke att syskonen blir nära i ålder. Hoppas inte detta är en för privat fråga men hur snabbt gick det för er att bli gravida? 


    Åhh tack!! Ja jag hoppas de kommer uppskatta det i framtiden! :) haha ingen fara! det gick faktiskt på en gång förra gången, hade haft NC och testat med ägglossningsstickor ett tag innan så hade bra koll på cykeln då. Hoppas det går lika fort denna gången när det är dags. Men jag ammar väldigt mycket fortfarande så vet inte hur det påverkat. Har iaf fått tillbaka mensen relativt regelbundet nu men man vet ju aldrig, har ju bara gått 7 mån lite drygt sen förlossningen..
  • Anonym (Barn nummer två)

    Jag hoppar också gärna in.

    Ska troligtvis på utredning feb-mars 2021 för upprepade missfall och tänker att vi börjar försöka efter det. Brukar bli gravid relativt lätt så hoppas på samma tur då.

    Så april-maj här också. Blir då försök till ett syskon till vår dotter som kommer vara nästan 5 år.

    Jag har inte helt regelbunden mens, så under tiden tänkte jag lära känna cykeln mer så att det går smidigare när det väl är dags. :) Men kul att följas åt med andra även om det är ganska långt bort.

  • Anonym (Ann)

    Jag går på ppiller men kommer sluta i slutet februari vecka 8. Då tar min sista piller karta slut. Har alltid haft regelbunden mens utan ppiller och även med ppiller.

    Men är sjukt nervös, orolig att det inte ska gå vägen. Jag är 29 år och min sambo 34. Det är vårt första barn.

    Tanken är väl att vi tar det som de kommer och får se när barnet kommer. Om det går kommer det en bebis slutet av 2021, början 2022.

    Som sagt jag är jätterädd för att saker och ting ska gå fel, inte fungera.

    Jag har iaf börjat äta folsyra, tränar regelbundet och lever sunt.

  • Solgul

    Hej!

    Vilken bra tråd! Även vi planerar att börja försöka i vår. Kommer troligen ha ägglossning kring månadsskiftet mars/april vilket ju skulle innebära BF kring jul. Så får (somndet ser ut nu) vänta till efter april-mensen.

    Har ett barn på dryga året men oj vad jag längtar till att vi börjar försöka! Att börja försöka i vår har varit planen sen innan första barnet föddes och har inget prevmedel (frånsett kondom och koll på regelbunden mens). Börjar spritta ordentligt i äggstockarna nu. :)

Svar på tråden Planera för barn 2022