• Tue 15 Dec 2020 12:57
    1136 visningar
    7 svar
    7
    1136

    Äggblåsa tillbakabildas?!

    Hej! Någon som vet om en äggblåsa på 23mm kan tillbakabildas?

  • Svar på tråden Äggblåsa tillbakabildas?!
  • Tue 15 Dec 2020 14:19
    #1

    De ska inte kunna det om de passerat 10 mm. Frågat läkare om det. Däremot kan det hända att de inte släpper ägg förrän de är uppåt 30 mm.

  • Tue 15 Dec 2020 17:34
    #2
    Jag är bara jag skrev 2020-12-15 14:19:51 följande:

    De ska inte kunna det om de passerat 10 mm. Frågat läkare om det. Däremot kan det hända att de inte släpper ägg förrän de är uppåt 30 mm.


    Tack för svar!
    Jag hade en blåsa på 23mm för 2,5 vecka sen och enligt blodprov hade jag sen ingen ägglossning och ingen mens har kommit. Är rädd för att den växt på sig och blivit en cysta. Vill hellre då att den ska ha tillbakabildats
  • Tue 15 Dec 2020 18:10
    #3
    AnnaBullar skrev 2020-12-15 17:34:52 följande:
    Tack för svar!
    Jag hade en blåsa på 23mm för 2,5 vecka sen och enligt blodprov hade jag sen ingen ägglossning och ingen mens har kommit. Är rädd för att den växt på sig och blivit en cysta. Vill hellre då att den ska ha tillbakabildats
    Ajdå... Ja i extremfall kan det ju hända att de blir cystor. Så progesteronprovet visade ingen äl? När togs det? Tar man det för tidigt visar det ju fel.
  • Wed 16 Dec 2020 09:29
    #4
    Jag är bara jag skrev 2020-12-15 18:10:46 följande:
    Ajdå... Ja i extremfall kan det ju hända att de blir cystor. Så progesteronprovet visade ingen äl? När togs det? Tar man det för tidigt visar det ju fel.
    Blåsan var 23mm på fredagen, på söndagen fick jag glad gubbe på äl-test och tisdagen veckan efter det tog ja progesterontestet. Så 9 dagar efter det positiva äl-testet, det borde väl vara rätt tid?
  • Wed 16 Dec 2020 15:00
    #5
    AnnaBullar skrev 2020-12-16 09:29:35 följande:
    Blåsan var 23mm på fredagen, på söndagen fick jag glad gubbe på äl-test och tisdagen veckan efter det tog ja progesterontestet. Så 9 dagar efter det positiva äl-testet, det borde väl vara rätt tid?
    Det bör tas en vecka efter, jag vet inte vad som händer om man väntar ännu längre. Tycker det låter jättemärkligt med så stor blåsa och positivt äl-test och negativt progesteronprov. Och ingen mens än? Du får nog kolla upp dig om ingen mens kommer. För gravtest har du tatt ändå?
  • Wed 16 Dec 2020 15:30
    #6
    Jag är bara jag skrev 2020-12-16 15:00:26 följande:
    Det bör tas en vecka efter, jag vet inte vad som händer om man väntar ännu längre. Tycker det låter jättemärkligt med så stor blåsa och positivt äl-test och negativt progesteronprov. Och ingen mens än? Du får nog kolla upp dig om ingen mens kommer. För gravtest har du tatt ändå?
    Tycker också det! Ingen mens och negativt gravtest :( Jag fick positivt på digitalt äl-test men i samma kiss tog jag en vanlig sticka också och den var inte positivt..så vet inte hur pålitligt det var. 
    Jag har fått tid hos gyn imorgon i alla fall för att kolla hur det står till.
  • Wed 16 Dec 2020 16:40
    #7

    Då får du i alla fall veta imorron och kan sen ta nya tag. Digitala äl-test brukar vara pålitliga. Min gamla IVF-klinik godkände glada gubben-test vid FET tex.

Svar på tråden Äggblåsa tillbakabildas?!