• Anonym (Kaffedraken)

    Mer musik mindre spel?

    jag har två underbara tvillingsöner som är i sena tonåren. de är väldigt bra på att göra musik och älskar att jobba med mig i vår hemmastudio. jämfört med andra tonåringar som jag läser om har mina söner aldrig ställt till med en massa problem. de är små änglar, brukar jag säga, och mina söner säger ofta att de tycker bättre om att vara med mig än med sina jämnåriga. Hjärta det är mysigt när vi sitter uppe på kvällarna och gör elektronisk musik tillsammans. jag har lärt dem att jobba i olika musikprogram så ibland kan jag gå och lägga mig och när jag vaknar har de gjort klart låten! men som många andra föräldrar har jag börjat oroa mig för att tv-spel tar upp för stor del av deras tid. de fick ett playstation i fjol eftersom jag tänkte att det är bättre att de sitter hemma och spelar än går ut. men nu märker jag att de inte bryr sig lika mycket om vår gemensamma musik som de gjorde förr. Gråter finns det några bra knep för att få tonårskillar att spela mindre spel och mer musik?? tacksam för svar.

    sad eyed boys do poetic beats


     

  • Svar på tråden Mer musik mindre spel?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja det finns ett enkelt knep: sälj konsollen! De får väl hitta andra hobbies på hemmaplan istället, eller varför inte gå raska långpromenader eller börja med löpning.

  • Anonym (Kaffedraken)

    De är i sena tonåren. Det är helt naturligt att de spenderar mindre och mindre tid med sina föräldrar. Det är trist, men så är det. Nu är de nästan vuxna och era myskvällar kommer att ta slut inom kort. 

    De flesta tonåringar vill hellre umgås med kompisar än med föräldrarna. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (rock on) skrev 2020-12-18 13:55:09 följande:

    De är i sena tonåren. Det är helt naturligt att de spenderar mindre och mindre tid med sina föräldrar. Det är trist, men så är det. Nu är de nästan vuxna och era myskvällar kommer att ta slut inom kort. 

    De flesta tonåringar vill hellre umgås med kompisar än med föräldrarna. 


    Håller med, det är naturligt och sunt. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    tack för tipsen! mina söner fick ett nytt spel i julklapp (av sin pappa som vi inte längre bor med) så det blev en hel del spelande även i jul. men de blev också klara med två nya låtar som vi jobbat på tillsammans så jag är nöjd ändå. jag vet att många andra tonåringar tycker bäst om att vara med kompisar men mina tycker bäst om att vara med mig. i natt satt vi uppe länge och justerade basen i ett technobeat. gott nytt år!

    life is so good who cares

  • Anonym (Kaffedraken)

    Dom kan gejma och prodda musik hur mkt somhelst så länge dom har nån fysisk hobby också. Annars blir dina barn taniga eller överviktiga, bleka och looserstämplade. Framförallt en sämre livskvalitet. Men dom kanske rör på sig redan?

  • Anonym (Kaffedraken)

    mina barn är ganska bleka och smala. men det tycker jag bara är snyggt. de har ärvt det av mig. jag skulle inte vilja att de blev sportkillar som ska skjutsas till träning och sånt. de trivs bäst vid datorn där de förverkligar mina idéer.

    all the things that I did, did it for you

Svar på tråden Mer musik mindre spel?