• Anonym (Kaffedraken)

    svartsjuk/löjlig eller adekvat?

    Först bara klarlägga att jag har inga problem med att min tjej, sedan 1,5 år är kompis och nära vän med sina killkompisar. Att hon festar och har roligt utan mig. Vårt förhållande är tom så starkt och min inställning att- om/när hon träffar någon hon är sugen på så ska hon ha sex - om hon vill med henne eller honom. Detta är även hennes inställning även om jag aldrig agerat på det och inte har ngt behov, då vårt samliv är fantastisk.

    Nu till min fråga. Hon har en kompis med en kille med väldigt avvikande socialt beteende. Ser mig inte i ögonen, blir bara tyst och sur när jag träffar honom, men limmar, fjäskar etc på henne och en gång så kysstes dom för att se om det fanns en kemi och isf var funderingen att kanske min partner hade oss båda. Vilket jag var ok med. Nu ville hon dock inte det eftersom det inte fanns ngn fysisk känsla. Jag reagerade på hur det gick till. Han finns fortfarande med i bilden och suktar efter henne, vill att vi ska göra slut och pratar illa om mig men hon säger sig inte intresserad. Nu har han köpt en vinterjacka och väska till henne i present/julklapp. Jag är tvehågsen till om jag för det första ska reagera på det och för det andra om jag ska agera? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden svartsjuk/löjlig eller adekvat?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad är det du blir svartsjuk över i just deras relation? Du beskriver att er relation är stark och att det tom skulle vara okej om hon hade sex med någon annan, så förstår inte?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Som jag tolkar dig är det jobbiga här att han inte respekterar er romantiska relation, alltså att det är du och hon som har ett förhållande romantiskt men öppet för fysiska förbindelser?

    Oavsett. Om det är hennes kompis så är det upp till henne att avgöra om hans kompiskvaliteter är givande nog att fortsätta hänga. Han har väl en crush på henne helt enkelt. Sånt händer och är mänskligt. Ingenting att bry sig om.

Svar på tråden svartsjuk/löjlig eller adekvat?