• Anonym (Anony­m)
    Sun 20 Dec 2020 11:53
    1016 visningar
    4 svar
    4
    1016

    Ensamhet på jobbet

    Någon mer här som lider av eller kan relatera till emotionell/ofrivillig ensamhet på arbetsplatsen?

    I mitt fall så är det inte särskilt många på jobbet som intresserar sig för en eller bjuder in en i diskussioner.

    Jag känner mig ointressant och hatad.

    Andra verkar gå väldigt bra ihop. Säger man något själv så blir det nästan knäpptyst och man ser de konstiga blickarna och kan höra de tysta tankarna ?vad fan fick du luft ifrån??.

    Det här orsakar enorm ångest och stress hos mig och jag upplevs säkert som en grinig kall och tillbakadragen person pga det. Om jag en dag känner mig lite glad och social så blir man snabbt nedtryckt av elaka kommentarer som ex ?vad fan är du så jävla glad för? Gå och lägg dig!?

    Själv så har jag inte många vänner privat men här världens bästa fru hemma och tyvärr så påverkar det här förhållandet och hela mitt liv.

    Vad har ni för erfarenheter? Vad finns det man själv kan göra?

  • Svar på tråden Ensamhet på jobbet
  • Anonym (Reko)
    Sun 20 Dec 2020 11:57
    #1

    Usch vad tråkigt det låter! :( Har det varit så på alla dina jobb eller bara det här? Förstår att du blir ledsen för såna kommentarer!

  • Sun 20 Dec 2020 11:58
    #2

    Byt jobb så fort du kan!

  • Anonym (S)
    Sun 20 Dec 2020 12:31
    #3

    Du ska prata med chefen! Det där är mobbning och som en arbetsmiljöfråga har chefen skyldighet att motverka sådan behandling! Du kan också prata med skyddsombudet.

  • Anonym (Kille­)
    Sun 20 Dec 2020 12:34
    #4

    Jag är tvärt om. Jag är helt ointresserad av vad folk tycker, tänker och känner på jobbet.

    Oftast är konversationerna på en sån låg nivå att vill öppna fönstret å hoppa.

    Jag. Arbetar dock inte för att skaffa kompisar, är 45 å skiter blankt i sånt på en arbetsplats.

    Det är dock det folk reagerar på och söker kontakt.

    Sen är det så att jag bjuder in mig själv om jag väljer det.

    Du kanske e lite för mycket offer och det gör att du sticker ut. Jag menar ingen bryr sig i vuxen ålder. Om det inte handlar om efterblivna som bara vill kuckelura för sig själv.men sån skit vill man ändå inte va i närheten av.

    Ta inte allt personligt. Lär dig att ignorera folk. Det är underbart.

Svar på tråden Ensamhet på jobbet