• ALLIEVERDO

    Kan någon hackat vårt nät och gjort nåt med mobiler och bioljud

    Hej,

    Kanske helt långsökt detta.. Men desperat.

    För nån dag sen började det små krass till i mitt headset närbajg lyssna på podd i mobilen. Inget mer med det. Igår lyssnade jag via bilen.. Å då började det mycket mer hela tiden.

    Idag helt plötsligt stänger musiken av sig hela tiden vare sig jag har på Spotify eller musik från mobiltelefonen..

    Å då sa maken att hans telefon också stängde av musiken. Så man alltså får gå trycks play igen..

    Täntke TT vi kanske gjort nån uppdatering som förstört Bluetooth..

    Men nu helt plötsligt har vårt biosystem lagt av. Går inte att starta det. Inte ens 1 år. Inte varit några problem. En jbl.

    Kan nån ha hackat nätverket eller nåt.. Långsökt kanske mem va fan.. Allt samma dag

    Annars nån som kan hjälpa oss med

    JBL Bar 5.1 kanals 4K UHD soundbar

    Funkade förut å helt plötsligt har det kopplat ifeån och går inte starta

  • Svar på tråden Kan någon hackat vårt nät och gjort nåt med mobiler och bioljud
  • MeandHim

    Min sambo blev hackad via mobilen när han försökte koppla ihop mobilen med tv-n för att kunna spela upp musik och film från mobilen. Helt plötsligt styrde dom allt!

  • MeandHim
    ALLIEVERDO skrev 2020-12-20 21:13:04 följande:

    Men fy. Hur löste han det eller vad hände?


    Jadu, han satt som besatt i flera dagar och grejade så på Nåt sätt så slutade dom väl. Men dom la till appar i mobilen, kopplade upp andra familjemedlemmars mobiler i mobilen, tog bort appar, dom snodde bilderna från hans album och pratade i bakgrunden när han ringde... han försökte väl vara ?jävlig? och förstöra för dom så till slut tröttnade dom, vet inte vad dom ville egentligen...
  • MeandHim
    ALLIEVERDO skrev 2020-12-20 21:13:04 följande:

    Men fy. Hur löste han det eller vad hände?


    Jadu, han satt som besatt i flera dagar och grejade så på Nåt sätt så slutade dom väl. Men dom la till appar i mobilen, kopplade upp andra familjemedlemmars mobiler i mobilen, tog bort appar, dom snodde bilderna från hans album och pratade i bakgrunden när han ringde... han försökte väl vara ?jävlig? och förstöra för dom så till slut tröttnade dom, vet inte vad dom ville egentligen...
  • Themis

    Jag hade strul med Spotify att den stängde av efter några sekunder hela tiden ett tag.

    Googling visade att det var för att mina olika enheter hade olika versioner av Spotify och ända sättet att få samma på alla var att avinstallera Spotify överallt och installera programmet igen. Sen var det bara att logga in och köra som vanligt igen.

    På mobilen tog det dock två rundor innan det "tog", men min mobil var supergammal, det kanske var nåt med det.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • ALLIEVERDO
    LasseBD skrev 2020-12-20 21:40:47 följande:

    Har ni samma Spotifykonto fast bara för en enhet? Så ni pausade för varann?


    Maken var ute på Youtube. Jag Spotify först och den testade jag ju låtar jag hade i mobilen och där gjorde den likadant. Så det var inte endast Spotify alltså.
  • Themis

    Här en instruktion som har ett par olika sätt att åtgärda kända fel med Spotify när den slutar spela hela tiden:


    Thanks for notifying us about this.


    Let's do a clean reinstall first. Before that, you'd have to separate your offline devices. Disconnect all devices from your account here

    Then follow these steps:

    1. Go to Settings on your phone.
    2. Select "Apps".
    3. Tap "Spotify" in the app list.
    4. Tap on "Storage> Clear Data" for a clean reinstallation.
    5. Tap Uninstall.
    6. Open Google Play and install the Spotify Music app.

    There is something else you could do if that does not help. Go to:


    Mobile Settings> Apps> Spotify> Permissions. Allow everything you see there.
    Mobile settings> Apps> Spotify> Battery> Optimize battery usage> select top All (not optimized for apps)> Spotify> disable
    Last step - restart the phone. Then everything should be fine :slightly_smiling_face:
    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
Svar på tråden Kan någon hackat vårt nät och gjort nåt med mobiler och bioljud