• Anonym (Tveks­am)
    Mon 21 Dec 2020 16:21
    619 visningar
    5 svar
    5
    619

    Abilify

    Någon annan som tar abilify utan att ha en diagnos/utan schizofreni, ångest, depression eller något annat? 

  • Svar på tråden Abilify
  • Anonym (Tveks­am) Trådstartaren
    Mon 21 Dec 2020 18:40
    #1

    Puff. 

  • Anonym (Skitt­ablett­)
    Mon 21 Dec 2020 19:50
    #2

    Jag fick den. Fick otroligt stora biverkningar och ingen positiv effekt alls. Fick flimmer framför ögonen (aura utan migrän), utanför-kroppenkänslor, helt utanför mig själv. Ögonflimmret blev starkare och starkare. Slutade tvärt sedan. Sicken skittablett för oss som inte har schitzofreni eller psykoser i a f för mig. Skriv inte ut skit! >

  • Mon 21 Dec 2020 19:52
    #3

    Varför har du själv fått det utskrivet? Antipsykotikum är ju förbehållet bipolära patienter och de med schizofrena symptom? Med tanke på biverkningarna rekommenderar jag ingen att testa det utan dessa indikationer.

  • Anonym (Tveks­am) Trådstartaren
    Mon 21 Dec 2020 20:07
    #4
    FtS70 skrev 2020-12-21 19:52:06 följande:
    Varför har du själv fått det utskrivet? Antipsykotikum är ju förbehållet bipolära patienter och de med schizofrena symptom? Med tanke på biverkningarna rekommenderar jag ingen att testa det utan dessa indikationer.
    Jag vet inte varför jag fått det.

    Jag tar mediciner sedan april 2016, då jag fick LPT. Sedan konverterades LPT till ÖPT(öppen psykiatrisk tvångsvård). Nu har jag varken LPT eller ÖPT, men måste fortfarande ta mediciner, utan lagstöd. Om jag skulle sluta mina ta mediciner skulle det ta hus i helvete. 
  • Anonym (Tveks­am) Trådstartaren
    Mon 21 Dec 2020 20:13
    #5

    Jag blir aldrig fri från psyket och deras tvång. 
    :(

    När jag fick ÖPT(öppen psykiatrisk tvångsvård), blev jag tvingad att flytta till en gruppbostad MOT MIN VILJA. 

Svar på tråden Abilify