• Ericky

    Bisolvonmetoden 2021!

    Hej tjejer!

    Jag (33 år) och min sambo (34 år) är i färd med att skaffa första barnet och har precis bommat 5e försöket. Jag är väl medveten om att detta inte är lång tid och att allt uppemot ett år är helt normalt. Men! Jag känner ändå att jag vill försöka hjälpa processen på traven om det går. Dels längtar vi otroligt mycket efter plusset och dels tycker jag att det mentalt är lättare att ta ett negativt test om jag känner att jag kan agera på något sätt.

    Jag har läst en del om Bisolvonmetoden (bisolvon + rosenrot) här på FL och förstår att det inte finns vetenskaplig evidens för detta, men jag har läst för många solskenshistorier också där par som försökt länge (!) plussat med metoden nästan direkt, för att inte prova. Sen om det varit ett lyckligt sammanträffande eller inte kan man såklart inte veta, men ändå. Det ger mig hopp och då är jag nöjd :)

    Det verkar vara olika med dosering, men jag kommer att göra så att jag tar 1 tablett av Rosenrot och Bisolvon både morgon och kväll. Äter det från mensen första dag till ägglossningen start.

    Jag hoppas att ni är några som vill haka på! Berätta gärna hur gamla ni är, när er BIM är och vilket försök ni är på om ni vill :)

    Kram!

  • Svar på tråden Bisolvonmetoden 2021!
  • MAKL

    Hej!

    Är den metoden så att man ska äta både bisolvon och rosenrot? Jag tycker rosenrot låter lite läskig då det kan påverka cykeln. Jag har redan en sån regelbunden cykel så vågar inte mixar med så mycket som kan ändra på det. Men är definitivt sugen på att bara testa bisolvon. Kan ju om inte annat ge en lite hopp och extra kämparglöd denna cykel :)

  • Ericky
    MAKL skrev 2020-12-24 05:30:53 följande:

    Hej!

    Är den metoden så att man ska äta både bisolvon och rosenrot? Jag tycker rosenrot låter lite läskig då det kan påverka cykeln. Jag har redan en sån regelbunden cykel så vågar inte mixar med så mycket som kan ändra på det. Men är definitivt sugen på att bara testa bisolvon. Kan ju om inte annat ge en lite hopp och extra kämparglöd denna cykel :)


    Ja precis, den är det :) jag har också regelbunden cykel men har tidigare haft problem med mellanblödningar som jag äntligen är av med. Så jag är också rädd om cykeln som är som den ska, så jag testar denna månad får vi se. Märker jag att det påverkar negativt kommer jag sluta tvärt.

    Men det går ju absolut testa med bara bisolvon! Har läst sådana solskenahistorier också :)
  • Ericky
    MAKL skrev 2020-12-24 05:30:53 följande:

    Hej!

    Är den metoden så att man ska äta både bisolvon och rosenrot? Jag tycker rosenrot låter lite läskig då det kan påverka cykeln. Jag har redan en sån regelbunden cykel så vågar inte mixar med så mycket som kan ändra på det. Men är definitivt sugen på att bara testa bisolvon. Kan ju om inte annat ge en lite hopp och extra kämparglöd denna cykel :)


    Och precis, bara den mentala kämparglöden gör ju sitt tycker jag! :)
  • MAKL
    Ericky skrev 2020-12-24 07:25:58 följande:

    Ja precis, den är det :) jag har också regelbunden cykel men har tidigare haft problem med mellanblödningar som jag äntligen är av med. Så jag är också rädd om cykeln som är som den ska, så jag testar denna månad får vi se. Märker jag att det påverkar negativt kommer jag sluta tvärt.

    Men det går ju absolut testa med bara bisolvon! Har läst sådana solskenahistorier också :)


    Jag kan ju bara hoppas på att det räcker. Konstigt hur man innan man började tänkte att det får ta den tid det tar och att man inte ska mixtra med något piller hit eller dit. Och att man nu några försök senare känner att man måste prova något nytt för att det tar så mycket på energin att försöka utan resultat även fast man vet det kan ta tid. Hoppas bara att det resulterar i plus för oss båda detta försök :)
  • Saora

    Hej på er,

    Jag hakar gärna på här :) mensen kom idag, på självaste julaftons morgon :( blev en känslomässig dipp en stund och försökte ladda om för att julafton skulle få bli en bra dag ändå.

    Detta var vårt 5e försök till ett syskon. Jag har de två senaste cyklarna funderat på bisolvonmetoden och tänker att nu vill jag prova det med :)

    Sett att det finns både i tablettform och som oral lösning. Vet ni om det spelar någon roll vilket man tar?

    Om börjar på annandagen så är det dag tre i cykeln, det kanske inte gör något om man inte börjar dag ett? Jag tänker att det kan vara värt ett försök iaf :)

    Har inte läst så mycket om rosenrot och min cykel är regelbunden så denna månaden provar jag nog endast bisolvon.

    Jag är 31 och sambon 41, vi har en gemensam son som är 5 år :)

  • MAKL
    Saora skrev 2020-12-25 00:00:18 följande:

    Hej på er,

    Jag hakar gärna på här :) mensen kom idag, på självaste julaftons morgon :( blev en känslomässig dipp en stund och försökte ladda om för att julafton skulle få bli en bra dag ändå.

    Detta var vårt 5e försök till ett syskon. Jag har de två senaste cyklarna funderat på bisolvonmetoden och tänker att nu vill jag prova det med :)

    Sett att det finns både i tablettform och som oral lösning. Vet ni om det spelar någon roll vilket man tar?

    Om börjar på annandagen så är det dag tre i cykeln, det kanske inte gör något om man inte börjar dag ett? Jag tänker att det kan vara värt ett försök iaf :)

    Har inte läst så mycket om rosenrot och min cykel är regelbunden så denna månaden provar jag nog endast bisolvon.

    Jag är 31 och sambon 41, vi har en gemensam son som är 5 år :)


    Va kul vi blir fler :)

    Usch va tungt det måste ha varit att mensen kom igår, men hoppas du fick en bra julafton ändå :)

    Jag har läst att det inte ska spela någon större roll vilken man använder. Jag har valt tabletter då jag tycker det är enklare, tar en på morgonen och en på em/kvällen. Vilken dag man börjar med det har jag också läst lite olika. Vissa börjar cd 1, andra cd 3 och ytterligare andra när mensen är över. Jag valde att börja på cd 3 och äter det fram till äl testen visar positivt.
  • Ericky
    MAKL skrev 2020-12-25 04:59:51 följande:

    Va kul vi blir fler :)

    Usch va tungt det måste ha varit att mensen kom igår, men hoppas du fick en bra julafton ändå :)

    Jag har läst att det inte ska spela någon större roll vilken man använder. Jag har valt tabletter då jag tycker det är enklare, tar en på morgonen och en på em/kvällen. Vilken dag man börjar med det har jag också läst lite olika. Vissa börjar cd 1, andra cd 3 och ytterligare andra när mensen är över. Jag valde att börja på cd 3 och äter det fram till äl testen visar positivt.


    Saora skrev 2020-12-25 00:00:18 följande:

    Hej på er,

    Jag hakar gärna på här :) mensen kom idag, på självaste julaftons morgon :( blev en känslomässig dipp en stund och försökte ladda om för att julafton skulle få bli en bra dag ändå.

    Detta var vårt 5e försök till ett syskon. Jag har de två senaste cyklarna funderat på bisolvonmetoden och tänker att nu vill jag prova det med :)

    Sett att det finns både i tablettform och som oral lösning. Vet ni om det spelar någon roll vilket man tar?

    Om börjar på annandagen så är det dag tre i cykeln, det kanske inte gör något om man inte börjar dag ett? Jag tänker att det kan vara värt ett försök iaf :)

    Har inte läst så mycket om rosenrot och min cykel är regelbunden så denna månaden provar jag nog endast bisolvon.

    Jag är 31 och sambon 41, vi har en gemensam son som är 5 år :)


    Jättekul att vi blir fler, välkommen! Jag har faktiskt också reviderat intaget av rosenrot eftersom jag är rädd om min regelbunda cykel, så jag tar nu 1 rosenrot om dagen och 2 bisolvon i tablettform. Började på dag 5 i min cykel jag och kör till ÄL :)
  • Ericky

    Hej på er! 

    Vill bara uppdatera om att jag nu på dag 10 har jag fertilt sekret (synligt alltså) för första gången på väldigt länge! Oskyldig

    Det är något jag oroat mig för de senaste året, att jag när jag var yngre hade ordentligt med ägglossningsvärk och synligt sekret, vilket avtagit sedan ett par år tillbaka. Men efter 5 dagar nu med dubbel dos (körde på 2 tabletter iaf) Rosenrot och Bisolvon hade jag idag mycket (!) synligt fertilt sekret alltså. Bara det ger mig hopp om nytt liv! Solig

    Hur går det för er, märker ni av något?

  • MAKL
    Ericky skrev 2020-12-28 12:22:16 följande:

    Hej på er! 

    Vill bara uppdatera om att jag nu på dag 10 har jag fertilt sekret (synligt alltså) för första gången på väldigt länge! 

    Det är något jag oroat mig för de senaste året, att jag när jag var yngre hade ordentligt med ägglossningsvärk och synligt sekret, vilket avtagit sedan ett par år tillbaka. Men efter 5 dagar nu med dubbel dos (körde på 2 tabletter iaf) Rosenrot och Bisolvon hade jag idag mycket (!) synligt fertilt sekret alltså. Bara det ger mig hopp om nytt liv! 

    Hur går det för er, märker ni av något?


    Oj spännande :)

    Jag är på cd 8 idag så dag 6 men enbart bisolvon. Jag har inte märkt något alls men förväntar mig igen speciellt heller då jag brukar ha äl runt cd 15. Jag har aldrig upplevt något fertilt sekret och har varit orolig över det innan men inte längre då många blivit gravida även om dom inte upplevt det heller.

    Vet ju inte riktigt hur rosenrot fungerar men tror du det är därför du har sekretet nu eller tror du det är pga kombinationen? Oavsett så är det ju mycket intressant hur man kan påverka kroppen med vad man äter.
  • Ericky
    MAKL skrev 2020-12-28 13:04:05 följande:

    Oj spännande :)

    Jag är på cd 8 idag så dag 6 men enbart bisolvon. Jag har inte märkt något alls men förväntar mig igen speciellt heller då jag brukar ha äl runt cd 15. Jag har aldrig upplevt något fertilt sekret och har varit orolig över det innan men inte längre då många blivit gravida även om dom inte upplevt det heller.

    Vet ju inte riktigt hur rosenrot fungerar men tror du det är därför du har sekretet nu eller tror du det är pga kombinationen? Oavsett så är det ju mycket intressant hur man kan påverka kroppen med vad man äter.


    Precis, det behöver verkligen inte betyda något jag blev orolig för att jag är en som haft det och det sedan har försvunnit, men har man aldrig haft det skulle jag inte oroa mig för det verkar vara precis lika vanligt:)

    Jag vet inte faktiskt eftersom jag ju tar båda. Men jag har läst hela tråden "stora rosenrotstråden" där folk tagit bara det. Och märkt stor skillnad på sekretet (vilket osexigt ord det är, haha) sedan de börjat ta 2 tabletter om dagen. Men har också läst de som bara tagit bisolvon och mörkt samma. Det som de båda gör är att tunna ut sekretet så det blir lättare för simmarna att simma har jag fattat det som... oavsett så gav det mig en nytändning som behövdes efter senaste försöket som inte blev något. Men rosenrot har jag förstått kortat ner cykeln för vissa, att äl kommit tidigare. Och jag är lur om det inte är så i mitt fall också för jag har börjat få känningar av äl redan idag trots att dag 15 (som jag brukar ha äl) är 5 dagar bort... Har inga äl-tester i stugan jag är i nu, men det blir intressant att testa ikväll när jag kommer hem. Känner att det inte gör något om mim cykel kortas ner någon dag, då kan vi försöka lite tätare. Så länge den inte förlängs ;)
Svar på tråden Bisolvonmetoden 2021!