• Sat 26 Dec 2020 22:35
    574903 visningar
    6216 svar
    +4
    6216
    574903

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Sun 10 Jan 2021 19:51
    #71
    Dahliaflower skrev 2021-01-10 11:07:58 följande:

    Ja ett år brukar de vilja att man försöker iallafall Men ett år är jobbigt det också!

    I början så trodde jag att det var jag som gjorde fel vid ägglossningstest osv. Men tillslut ringde jag runt till olika kliniker men det var fullt överallt. På ett ställe skrattade de nästan åt mig i luren när jag sa vad det gällde fick svaret "Ja men du det är inte bara du med detta problem, kön är full nu, försök nästa år".

    Efter det så tappade jag allt och orkade inte mer. Jag har även telefonfobi så det blev ju inte bättre av det.

    Men tillslut så såg vi på 1177 att man kunde fylla i ett formulär där och då gick det jätte fort! Så alla undersökningar är klara nu sen mitten av november.

    Jag kontaktade RMC förra veckan för att se hur det är nu under cornona men de visste inte nått förrän nästa vecka. Men mötet innan ivf skulle vi bli kallade till snart så det känns väldigt skönt!


    Läste lite noggrannare och såg ju nu att utredningen blev klar i november! Skönt! Hoppas ni får starta behandlingen snart med!
  • Mon 11 Jan 2021 11:36
    #72

    Hej alla fina.
    Ny här i tråden :)

    Jag gjorde min första ivf nu i december. Äggplock 27/11 och insättning 2/12. 5 blastocyster i frysen. Det tog sig på första försöket och jag har varit överlycklig, fram tills i fredags. Ultraljudet visade MA, skulle vara i v.8 men fostret dog i v.6. Ska imorgon på ett "konstaterande" ultraljud och sedan få med cytotec hem för att framkalla ett missfall. Är helt under isen nu... Jag var så glad, och nu har jag ett dött foster i min mage. :(

    Går allt bra utan komplikationer så kommer vi förhoppningsvis kunna sätta in ett av mina frysta blastocyster i mars/april. Hoppas på mer tur den gången. Så jag hänger med er här i tråden och följer er utveckling tills dess :D

    Jag är på Livio i Göteborg, vart går ni andra?

  • Mon 11 Jan 2021 12:43
    #73

    Mensen kom idag så nu blir det nervpirrande 2 veckor där jag hopps över allt annat att man inte blir sjuk ???? hur gör ni och hur förbereder ni er med allt? Jag använder delvis munskydd i arbetet, sambon kommer ta handlingen och jag rör mig inte hemifrån mer än nödvändigt. Känner mig helt paranoid x)


    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Mon 11 Jan 2021 17:00
    #74

    Avslutade utredningen idag som visade att min enda äggledare hade 0% passage. Fanns alltså ingen chans att bli gravid och har inte gjort sedan jag opererade bort den andra äggledaren sep 2019. Vi fick tid för ivf-samtal redan på torsdag nästa vecka, den 21/1, och mensen kommer veckan efter, så med lite tur kanske vi kan göra en första insättning redan i mitten av februari! Hoppas hoppas!

  • Mon 11 Jan 2021 20:30
    #75
    Tiara8 skrev 2021-01-11 11:36:44 följande:

    Hej alla fina.

    Ny här i tråden :)

    Jag gjorde min första ivf nu i december. Äggplock 27/11 och insättning 2/12. 5 blastocyster i frysen. Det tog sig på första försöket och jag har varit överlycklig, fram tills i fredags. Ultraljudet visade MA, skulle vara i v.8 men fostret dog i v.6. Ska imorgon på ett "konstaterande" ultraljud och sedan få med cytotec hem för att framkalla ett missfall. Är helt under isen nu... Jag var så glad, och nu har jag ett dött foster i min mage. :(

    Går allt bra utan komplikationer så kommer vi förhoppningsvis kunna sätta in ett av mina frysta blastocyster i mars/april. Hoppas på mer tur den gången. Så jag hänger med er här i tråden och följer er utveckling tills dess :D

    Jag är på Livio i Göteborg, vart går ni andra?


    Hej, beklagar ditt MA :( går också på Livio i Göteborg och blev också gravid på första försöket hos dem för några månader sen men slutade också upp i ett MA som konstaterades på UL i v7. Vi fick bara 1 till frysen men vi har ett försök kvar via landstinget så vi ska köra på sahlgrenska nu igen så fort dem kommer igång igen och kanske att man lyckas få något mer till frysen där :)
  • Mon 11 Jan 2021 20:40
    #76
    Tiara8 skrev 2021-01-11 11:36:44 följande:

    Hej alla fina.

    Ny här i tråden :)

    Jag gjorde min första ivf nu i december. Äggplock 27/11 och insättning 2/12. 5 blastocyster i frysen. Det tog sig på första försöket och jag har varit överlycklig, fram tills i fredags. Ultraljudet visade MA, skulle vara i v.8 men fostret dog i v.6. Ska imorgon på ett "konstaterande" ultraljud och sedan få med cytotec hem för att framkalla ett missfall. Är helt under isen nu... Jag var så glad, och nu har jag ett dött foster i min mage. :(

    Går allt bra utan komplikationer så kommer vi förhoppningsvis kunna sätta in ett av mina frysta blastocyster i mars/april. Hoppas på mer tur den gången. Så jag hänger med er här i tråden och följer er utveckling tills dess :D

    Jag är på Livio i Göteborg, vart går ni andra?


    Dhalia skrev 2021-01-11 20:30:56 följande:

    Hej, beklagar ditt MA :( går också på Livio i Göteborg och blev också gravid på första försöket hos dem för några månader sen men slutade också upp i ett MA som konstaterades på UL i v7. Vi fick bara 1 till frysen men vi har ett försök kvar via landstinget så vi ska köra på sahlgrenska nu igen så fort dem kommer igång igen och kanske att man lyckas få något mer till frysen där :)


    Beklagar verkligen era MA :?(

    Vi är också på Livio i GBG :)
    Mamma till 1 med ICSI 2019 ??
  • Mon 11 Jan 2021 22:29
    #77
    Maikward skrev 2021-01-11 17:00:40 följande:

    Avslutade utredningen idag som visade att min enda äggledare hade 0% passage. Fanns alltså ingen chans att bli gravid och har inte gjort sedan jag opererade bort den andra äggledaren sep 2019. Vi fick tid för ivf-samtal redan på torsdag nästa vecka, den 21/1, och mensen kommer veckan efter, så med lite tur kanske vi kan göra en första insättning redan i mitten av februari! Hoppas hoppas!


    Vad skönt att få svar ändå. Och jättebra att ni får komma dit redan nästa vecka. Heja!
  • Tue 12 Jan 2021 07:06
    #78
    Lewaize skrev 2021-01-11 20:40:10 följande:

    Beklagar verkligen era MA :?(

    Vi är också på Livio i GBG :)


    Har ni gjort tidigare IVF eller gör ni första gången nu? :)
  • Tue 12 Jan 2021 07:51
    #79
    Lewaize skrev 2021-01-11 20:40:10 följande:

    Beklagar verkligen era MA :?(

    Vi är också på Livio i GBG :)


    Har ni gjort tidigare IVF eller gör ni första gången nu? :)
  • Tue 12 Jan 2021 08:43
    #80

    Hej!

    I morgon har vi vårt första läkarbesök på vår ivf-klinik.

    Tänkte höra om det är någon av er som vet vad man kan förvänta sig av det besöket, vad gör man ?

    Kram till er alla

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021