• Sat 26 Dec 2020 22:35
    574947 visningar
    6216 svar
    +4
    6216
    574947

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Mon 25 Jan 2021 22:15
    Inalina skrev 2021-01-25 09:16:39 följande:

    jag förstår! 15 ägg och 6 befruktade låter i alla fall jättebra, när har du återföring idag? så spännande!!! (inte alltid man längtar till måndagar på fredagen haha!)


    Haha sant, enda gången man längtar till måndag ????. Idag har de satt in en 5-dagars blastocyst! Hoppas hoppas den vill stanna nu!
  • Tue 26 Jan 2021 08:34
    Funderar81 skrev 2021-01-25 16:35:10 följande:
    Hejsan,  vad roligt att börja "tillsammans med" nån.
    Jag vet inte alls hur min kropp kommer att reagera på detta. Läkaren sa att det kan gå åt båda hållen, alltså inga garantier för nåt. Jag hoppas på några få bra ägg.
    Jag har inte testat ivf innan och börjar på korta protokollet. Min dotter kom till via insemination. Jag hade ganska lågt AMH värde redan då för 2 år sedan och nu är det ännu lägre, men som sagt. Vi får se...
    Jag startar med Elonva, 1 spruta på 150 mikrog. och några dagar senare Pergoveris 300. Så inte så många stick. Scannas på 8e dagen och får där reda på vad som ska hända därnäst, startar upp fyremadel samma dag. Så inte så många stick, iallafall i början. Får se vad som händer efter scanningen sen. Skrattande
    ja det är fantastiskt med såna här grupper där man kan stötta varann och få hjälp o svar på sina frågor av folk som går igenom precis samma sak.Hjärta 
    Ok, inte hört om Elonva eller Pergoveris men läste att det är ju ändå samma princip på alla de där sprutorna. Ja sticken är väl inget jag ser fram emot heller kanske Obestämdmen det måste ju göras.. är du spruträdd? 

    förra gången tog jag även blodförtunnande sprutor varje dag i 10 v (!!) då det ev kunde hjälpa till vid en graviditet men det tänker jag hoppa nu, DET var ingen hit, hade blåmärken på hela magen i månader efteråt.. men jag fick ju min lilla tjej så allt var ju liksom värt det, men denna gången hoppas jag det ska gå lättare.. 
  • Tue 26 Jan 2021 08:35
    annaveronika84 skrev 2021-01-25 22:15:07 följande:
    Haha sant, enda gången man längtar till måndag ????. Idag har de satt in en 5-dagars blastocyst! Hoppas hoppas den vill stanna nu!
    Åh så spännande!!! heja heja!!Skrattande hur många fick du kvar i frysen?
  • Tue 26 Jan 2021 09:06
    annaveronika84 skrev 2021-01-25 22:15:07 följande:
    Haha sant, enda gången man längtar till måndag ????. Idag har de satt in en 5-dagars blastocyst! Hoppas hoppas den vill stanna nu!
    underbart att befruktningen gått så bra! håller tummarna för dig! Hjärta
  • Tue 26 Jan 2021 11:31
    annaveronika84 skrev 2021-01-25 22:15:07 följande:

    Haha sant, enda gången man längtar till måndag ????. Idag har de satt in en 5-dagars blastocyst! Hoppas hoppas den vill stanna nu!


    Vi håller tummarna :D
    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Tue 26 Jan 2021 14:30

    Så spännande för er som är igång och håller tummarna för alla blastocyster där ute :)

    Här har mensen kommit och jag hoppades hoppades hoppades få börja med sprutorna. Men idag ringde kliniken och meddelade att jag inte kan starta den här månaden då det är för många kvinnor igång samtidigt. Bröt fullständigt ihop. Även fast jag trodde att jag var inställd på att det skulle bli Såhär. Man har ju liksom helt tappat allt hopp om att något någonsin ska bli som man vill i den här processen. Och varje gång man försöker vara positiv så grusas bara ännu en förhoppning. Känner mig knäckt :(

  • Tue 26 Jan 2021 17:02
    Krizty88 skrev 2021-01-26 14:30:40 följande:

    Så spännande för er som är igång och håller tummarna för alla blastocyster där ute :)

    Här har mensen kommit och jag hoppades hoppades hoppades få börja med sprutorna. Men idag ringde kliniken och meddelade att jag inte kan starta den här månaden då det är för många kvinnor igång samtidigt. Bröt fullständigt ihop. Även fast jag trodde att jag var inställd på att det skulle bli Såhär. Man har ju liksom helt tappat allt hopp om att något någonsin ska bli som man vill i den här processen. Och varje gång man försöker vara positiv så grusas bara ännu en förhoppning. Känner mig knäckt :(


    åh så trist Obestämd jag förstår dig helt, det är ju så mkt som pågår psykiskt i en sån här process och jag förstår att det känns som ett år till nästa mens typ Gråterusch! jag har precis samma farhåga med min klinik så jag vågar inte ha för stora förhoppningar att börja vid nästa mens men man hoppas ju såklart. Du borde få förtur till nästa cykel då? KramHjärta
  • Tue 26 Jan 2021 17:53
    Krizty88 skrev 2021-01-26 14:30:40 följande:

    Så spännande för er som är igång och håller tummarna för alla blastocyster där ute :)

    Här har mensen kommit och jag hoppades hoppades hoppades få börja med sprutorna. Men idag ringde kliniken och meddelade att jag inte kan starta den här månaden då det är för många kvinnor igång samtidigt. Bröt fullständigt ihop. Även fast jag trodde att jag var inställd på att det skulle bli Såhär. Man har ju liksom helt tappat allt hopp om att något någonsin ska bli som man vill i den här processen. Och varje gång man försöker vara positiv så grusas bara ännu en förhoppning. Känner mig knäckt :(


    Åh nej :( känner så med dig <3 ibland så känns allt piss och det är okej! Alla känslor har rätt att få kännas.
    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Tue 26 Jan 2021 21:54
    Inalina skrev 2021-01-26 08:35:25 följande:

    Åh så spännande!!! heja heja!! hur många fick du kvar i frysen?


    Fick reda på idag att det vart ett till frysen, kände mig både lite besviken och glad att det ändå blev ett. Men fick ju ut hela 15 st så k
  • Wed 27 Jan 2021 09:02
    annaveronika84 skrev 2021-01-26 21:54:22 följande:

    Fick reda på idag att det vart ett till frysen, kände mig både lite besviken och glad att det ändå blev ett. Men fick ju ut hela 15 st så k


    Vi fick också bara 1 till frysen och ska förhoppningsvis få sätta in det nu på fredag! Allt till frysen är bra resultat för då är blastosysterna starka <3
    Mamma till 1 med ICSI 2019
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021