• Sat 26 Dec 2020 22:35
    574856 visningar
    6216 svar
    +4
    6216
    574856

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Wed 27 Jan 2021 11:38
    Lewaize skrev 2021-01-27 09:02:52 följande:
    Vi fick också bara 1 till frysen och ska förhoppningsvis få sätta in det nu på fredag! Allt till frysen är bra resultat för då är blastosysterna starka <3
    Åh vad spännande! Ja men det är ju så, hoppas så himla mycket att det ska gå!
  • Wed 27 Jan 2021 13:33
    annaveronika84 skrev 2021-01-26 21:54:22 följande:
    Fick reda på idag att det vart ett till frysen, kände mig både lite besviken och glad att det ändå blev ett. Men fick ju ut hela 15 st så k
    Ok, men det är jättebra att ni fick ett till frysen, vem vet, kanske blir det 2 barn till er av dessa, vore ju fantastiskt! Glad hur känns det i kroppen nu under ruvningen? Jag minns att man kände efter HELA tiden efter olika symptom etc, det fäster ju väldigt snabbt efter att man gjort en FET på ett 5dagars, så symptomen KAN ju komma fort! i alla fall typ molvärk vad jag minns..

    Vi var på första samtalet med IVFläkaren på en ny klinik (för oss) idag, och vi lyckades tjata till oss att jag får börja vid nästa mens. (då min man är bortrest gången efter) Tydligen så har de bara vissa veckor som de kör IVF, så man får äta några tabletter när mensen startar för att få det sen att passa in med stimuleringen och sprutorna i deras 'schema', hade ingen aning om att det kunde funka så, men hoppas det ska gå bra.. (bor i schweiz).

    Känns jätteskönt att äntligen vara på banan igen nu, nu gäller det bara att hålla sig frisk så allt kan gå som det ska!Skrattande
  • Wed 27 Jan 2021 14:35
    Inalina skrev 2021-01-27 13:33:25 följande:
    Ok, men det är jättebra att ni fick ett till frysen, vem vet, kanske blir det 2 barn till er av dessa, vore ju fantastiskt! Glad hur känns det i kroppen nu under ruvningen? Jag minns att man kände efter HELA tiden efter olika symptom etc, det fäster ju väldigt snabbt efter att man gjort en FET på ett 5dagars, så symptomen KAN ju komma fort! i alla fall typ molvärk vad jag minns..

    Vi var på första samtalet med IVFläkaren på en ny klinik (för oss) idag, och vi lyckades tjata till oss att jag får börja vid nästa mens. (då min man är bortrest gången efter) Tydligen så har de bara vissa veckor som de kör IVF, så man får äta några tabletter när mensen startar för att få det sen att passa in med stimuleringen och sprutorna i deras 'schema', hade ingen aning om att det kunde funka så, men hoppas det ska gå bra.. (bor i schweiz).

    Känns jätteskönt att äntligen vara på banan igen nu, nu gäller det bara att hålla sig frisk så allt kan gå som det ska!Skrattande
    Ja det vore så himla kul! Jag har väldigt ont i brösten, men det har jag haft sen ett tag tillbaka medan jag fortfarande tog gonal-f. Annars känner jag inte så mycket, lite "stel/öm" i magen men kan ju lika väl vara lutinus. Hoppas det börjar smyga på lite symptom snart. Ok men va kul att ni får köra igång! Det är så himla mycket lättare att uthärda väntan när man väl är igång!
  • Wed 27 Jan 2021 14:58

    Hej,

    Började med IVF för 4 månader sen. Tog

    ovitrelle sprutan 13/1. Fick en blastocyst 20/1 ska göra testet 2/2.

    Men såklart kunde jag inte vänta :D Gjorde ett test igår och idag.

    Igår vart det super svag plus man vart typ tvungen att koncentrera sig för att se.Idag vart den helt blank.

    Idag gjorde jag ett nytt test. Strecket såg man väldigt svag men när graviditetstest blev torr såg man mer tydligare.

    Har inga barn innan. 2 missfall tidigare första 2019 och andra 2020. Har också pcos.

    Skickar bild, vad tror ni??? :)

  • Wed 27 Jan 2021 16:09

    idag ser man ju strecket tydligt!! jag har också testat positivt tiidgare på RD 7 med blastocyst, så länge det blir starkare de närmaste dagarna så är det definitivt positivt =)!! Grattis vågar jag mig på att säga Hjärta


    Aya2019 skrev 2021-01-27 14:58:18 följande:

    Hej,

    Började med IVF för 4 månader sen. Tog

    ovitrelle sprutan 13/1. Fick en blastocyst 20/1 ska göra testet 2/2.

    Men såklart kunde jag inte vänta :D Gjorde ett test igår och idag.

    Igår vart det super svag plus man vart typ tvungen att koncentrera sig för att se.Idag vart den helt blank.

    Idag gjorde jag ett nytt test. Strecket såg man väldigt svag men när graviditetstest blev torr såg man mer tydligare.

    Har inga barn innan. 2 missfall tidigare första 2019 och andra 2020. Har också pcos.

    Skickar bild, vad tror ni??? :)


  • Wed 27 Jan 2021 23:45

    Hej! I söndags satte jag in en blastocyst idag 5 i naturlig cykel. Är nu på ruvardag 3 och dagarna går såååå långsamt. Någon annan som ruvar ? Senaste insättningen blev jag gravid men slutade i missfall. Har en i frysen om detta inte går vägen ...

  • Thu 28 Jan 2021 08:24
    annaveronika84 skrev 2021-01-27 14:35:48 följande:
    Ja det vore så himla kul! Jag har väldigt ont i brösten, men det har jag haft sen ett tag tillbaka medan jag fortfarande tog gonal-f. Annars känner jag inte så mycket, lite "stel/öm" i magen men kan ju lika väl vara lutinus. Hoppas det börjar smyga på lite symptom snart. Ok men va kul att ni får köra igång! Det är så himla mycket lättare att uthärda väntan när man väl är igång!
    ja men brösten kan nog vara lite allt möjligt, jag vet att man längtade till symptomen tills man fick allihop på samma gång och mådde skitdåligt :/ när har du testdag? ja det känns bra att ha en plan nu, borde bli insättning första veckan i mars!
  • Thu 28 Jan 2021 10:04

    Igår kom mensen och jag har fått klartecken att få starta sprutorna imorgon! Känns så spännande! Om allt fortsätter att gå som det ska är ju insättningen bara max 2,5v bort. Så skönt när kliniken tar över och fixar så att det ska gå, förhoppningsvis :D

  • Thu 28 Jan 2021 12:11
    Maikward skrev 2021-01-28 10:04:41 följande:

    Igår kom mensen och jag har fått klartecken att få starta sprutorna imorgon! Känns så spännande! Om allt fortsätter att gå som det ska är ju insättningen bara max 2,5v bort. Så skönt när kliniken tar över och fixar så att det ska gå, förhoppningsvis :D


    Åh vad spännande! Skönt att vara igång! Vilka sprutor och vilken dos kör du? skönt när det kan gå fort när man ändå är helt redo själv!! Solig
  • Thu 28 Jan 2021 12:49
    Prit skrev 2021-01-27 23:45:22 följande:

    Hej! I söndags satte jag in en blastocyst idag 5 i naturlig cykel. Är nu på ruvardag 3 och dagarna går såååå långsamt. Någon annan som ruvar ? Senaste insättningen blev jag gravid men slutade i missfall. Har en i frysen om detta inte går vägen ...


    Spännande! Jag sätter förhoppningsvis in en 5 dagars blastis imån och börjar ruva. När har du testdag :) ?
    Mamma till 1 med ICSI 2019
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021