• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Prit
    Lewaize skrev 2021-01-28 12:49:53 följande:

    Spännande! Jag sätter förhoppningsvis in en 5 dagars blastis imån och börjar ruva. När har du testdag :) ?


    Önskar dig all lycka till. Så spännande. Jag har testdag den 5 februari. Evighet tills dess jag är på ruvardag 4 just nu ... lycka till imorgon på insättning
  • annaveronika84

    Tydliga streck det där tycker jag! Du verkar vara gravid :) Grattis!


    Aya2019 skrev 2021-01-27 14:58:18 följande:

    Hej,

    Började med IVF för 4 månader sen. Tog

    ovitrelle sprutan 13/1. Fick en blastocyst 20/1 ska göra testet 2/2.

    Men såklart kunde jag inte vänta :D Gjorde ett test igår och idag.

    Igår vart det super svag plus man vart typ tvungen att koncentrera sig för att se.Idag vart den helt blank.

    Idag gjorde jag ett nytt test. Strecket såg man väldigt svag men när graviditetstest blev torr såg man mer tydligare.

    Har inga barn innan. 2 missfall tidigare första 2019 och andra 2020. Har också pcos.

    Skickar bild, vad tror ni??? :)


  • annaveronika84
    Inalina skrev 2021-01-28 08:24:58 följande:
    ja men brösten kan nog vara lite allt möjligt, jag vet att man längtade till symptomen tills man fick allihop på samma gång och mådde skitdåligt :/ när har du testdag? ja det känns bra att ha en plan nu, borde bli insättning första veckan i mars!
    Ja, alltså den här väntan är bara så jobbig, jag tänker på det hela jäkla tiden. Jag har väldigt sen testdag, hela 18 dagar efter återföring, så 12/2. Får se om jag pallar vänta ända till dess. Kan ju faktiskt vara så att mensen dyker upp innan och då vet man ju. Förra gången jag vart gravid testade jag negativt på äl+10 och positivt på äl+12. 
  • Inalina
    annaveronika84 skrev 2021-01-29 07:50:43 följande:
    Ja, alltså den här väntan är bara så jobbig, jag tänker på det hela jäkla tiden. Jag har väldigt sen testdag, hela 18 dagar efter återföring, så 12/2. Får se om jag pallar vänta ända till dess. Kan ju faktiskt vara så att mensen dyker upp innan och då vet man ju. Förra gången jag vart gravid testade jag negativt på äl+10 och positivt på äl+12. 
    jo väntan är jobbigt men du har i alla fall gjort allt du har kunnat nu och kommit en bit på vägen :) 18 dagar efter återföring låter faktiskt väldigt sent, 18 dagar efter ÄP hade väl vart en annan grej, men jag skulle nog testa på ÄP+14 då man normalt testar vid vanlig ägglossning (som man gjort 100ggr tidigare när mensen ska komma i en vanlig cykel..Tungan ute) håller alla tummar jag har!!! 
  • Inalina
    Lewaize skrev 2021-01-27 09:02:52 följande:
    Vi fick också bara 1 till frysen och ska förhoppningsvis få sätta in det nu på fredag! Allt till frysen är bra resultat för då är blastosysterna starka <3
    stort lycka till idag!!!Skrattande 
  • Miilna2015

    Äggplocket avklarat idag! Var så himla nervös och magen körde såklart ihop sig dagen innan, men det gick ändå (var så nojig över att ha världens gaser när man väl låg där med allt ?i vädret?). Fick lugnande och en dutt smärtstillande intravenöst och såklart kändes ju nålen men jag tyckte det var jobbigare på äggledarspolningen där man inte fick bedövning alls, det liksom spände och drog i livmodern/äggstockarna. Kändes nästan skönare efteråt eftersom jag varit svullen och det har tryckt på blåsan. Har haft lite lättare mensvärksliknande känsla nu en stund bara, men varit och handlat mat och är nu på väg hemåt (får skjuts).

    De fick ut 16 ägg, hoppas de är av bra kvalitet och mogna trots att de var så många, återinförande på onsdag om allt går vägen :)

    (kort protokoll bemfola+fyremadel, totalt 12 dagar med stimulering)

  • Iväntanpåivf

    Hej, 

    Jag hoppar in i tråden. 
    Jag och min sambo ska påbörja behandling nu i februari. Vi fick äntligen tid 7 månader efter att vår remiss tagits emot. jäkla Corona gjorde att vi fick vänta så länge. 

    Fick vänta en månad extra med start också då jag blev ombedd att ta vaccin mot röda hund först då tydligen jag hade för få antikroppar, trots att jag vaccinerades som barn.

    Men nu äntligen, så fort min mens kommer (mitten av februari) kan jag börja med gonal-f, korta protokollet.
    Är lite nervös. Vad är era erfarenheter?  
    Hur påverkad blir man av de olika sprutorna?  
    Några tips? 

  • Olivia1992
    Iväntanpåivf skrev 2021-01-29 11:37:55 följande:

    Hej, 

    Jag hoppar in i tråden. 
    Jag och min sambo ska påbörja behandling nu i februari. Vi fick äntligen tid 7 månader efter att vår remiss tagits emot. jäkla Corona gjorde att vi fick vänta så länge. 

    Fick vänta en månad extra med start också då jag blev ombedd att ta vaccin mot röda hund först då tydligen jag hade för få antikroppar, trots att jag vaccinerades som barn.

    Men nu äntligen, så fort min mens kommer (mitten av februari) kan jag börja med gonal-f, korta protokollet.
    Är lite nervös. Vad är era erfarenheter?  
    Hur påverkad blir man av de olika sprutorna?  
    Några tips? 


    Hej!
    äntligen är dn väntan över, vet precis hur det känns! varje dag var en evighet....
    jag körde korta protokollet, ganska låg dos med Gonal-f, så jag har inte alls haft känningar/problem med biverkningar från sprutorna. ev. lite svullen kring tjejmagen.
    blir det en till omgång skulle vi köra maxdos på gonal-f så då kommer jag nog säkert känna av det.

    det som jag tyckte var jobbigt var att ta sprutorna, det skulle vinklas, helst inte komma blod.. och alltid efter sprutan var jag orolig att jag gjort fel.. läkaren sa en sak och instruktionerna i förpackningen sa en annan.
    men lyssna på din läkare vad hen har sagt så går allt bra och känner du dig osäker så ring läkaren, det är mitt tips :)
    skönt också att vi är ett gäng här som kan hjälpa varandra!
    Lycka till, det kommer gå bra Skrattande
  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-01-29 11:37:55 följande:

    Hej, 

    Jag hoppar in i tråden. 
    Jag och min sambo ska påbörja behandling nu i februari. Vi fick äntligen tid 7 månader efter att vår remiss tagits emot. jäkla Corona gjorde att vi fick vänta så länge. 

    Fick vänta en månad extra med start också då jag blev ombedd att ta vaccin mot röda hund först då tydligen jag hade för få antikroppar, trots att jag vaccinerades som barn.

    Men nu äntligen, så fort min mens kommer (mitten av februari) kan jag börja med gonal-f, korta protokollet.
    Är lite nervös. Vad är era erfarenheter?  
    Hur påverkad blir man av de olika sprutorna?  
    Några tips? 


    Hej! Vad spännande, förstår att det känts som en evighet men snart är ni igång! Jag vaccinerades också mot rubella som barn liksom alla andra men fick ta om sprutan 2014, jag har dock FORTFARANDE knappt antikroppar men så länge jag kunde uppvisa vaccin intyg på Rubella för IVF-kliniken gick de med på att köra ändå. Ibland är kroppen märklig..

    Jag tycker GonalF verkar vara den 'enklaste' sprutan att ta ändå (har hört att man vid andra sprutor ska blanda ihop olika medel etc), har gjort det i 2 omgångar, det är tydligt hur mkt man tar och finns jättebra videor på Youtube som jag kollade varje gång innan jag tog sprutan :) kan jag rekommendera! det finns tips om att ev kyla ner litegrann innan du tar sprutan, och att byta sida på magen varje gång. Det är en konstig känsla att ge sprutor till sig själv man man vänjer sig rätt snabbt! Jag kommer också börja i mitten på feb, roligt att följas åt!Glad
  • Lewaize
    Inalina skrev 2021-01-29 08:33:47 följande:

    stort lycka till idag!!! 


    Tack :D det var många nervösa timmar ifall de skulle ringa och säga att den inte överlevt upptiningen... men nu ligger det en blastis hos mig och nu börjar ruvningen! Eller man räknar väl ifrån imån men ändå :P Ääääääntligen!!! Kört igång med akupunktur nu också för att maxa chanserna.

    Testdag 11/2 om inte mensen tittat in innan dess.
    Mamma till 1 med ICSI 2019
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021