• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    Asplövet18 skrev 2021-03-12 12:02:12 följande:

    Testdjävulen besökte mig med imorse trots att jag bara är på RD4 Demon 


    Fick två streck, det ena väldigt svagt men jag ser det verkligen utan tvekan, fångas dock knappt när man skickar bild?

    Blir galen haha. Känner mig helkorkad som utsätter mig för det här redan nu :) 


    åh. vad spännande. grattis! :)
  • Dibella
    Camii80 skrev 2021-03-12 10:17:37 följande:

    Hallå allihopa
    Roligt att läsa och följa med i er resa.

    Ruvar själv på en 6-dagars blastocyst med återföringsdag 6.3, så är på RD6 idag. Vet att testa sig på RD6 är rätt så tidigt men idag tog nyfikenheten över mig och jag tog ett gravtest bara för att Glad Min man var inte alls på noterna, haha.Skrattande

    Jag tycker att jag kan urskilja mig ett svagt streck (syns bättre IRL) men det kan lika gärna vara ett spökstreck. Har egentligen testdag 22.3 så ligger way ahead of time men men... Förra återföringen lyckades jag hålla mig till RD13 iaf Tungan ute men icke denna gång. Så jag tänkte köpa ett digitalt test och se om den visar något positivt den med. Har BIM 16.3.

    Vad säger ni? 


    Jag ser definitivt något, får hoppas att det är ett som blir starkare för var dag som går Solig
  • Dibella
    Asplövet18 skrev 2021-03-12 12:02:12 följande:

    Testdjävulen besökte mig med imorse trots att jag bara är på RD4 Demon 


    Fick två streck, det ena väldigt svagt men jag ser det verkligen utan tvekan, fångas dock knappt när man skickar bild?

    Blir galen haha. Känner mig helkorkad som utsätter mig för det här redan nu :) 


    Testjävulen strikes again! Men med ett förvånande positivt utfall iallafall! Hoppas hoppas det fortsätter att synas tydligare, vad kul!
  • Dibella

    Här börjar lite symtom börja trilla in under gårdagen och idag, har till och från känsla av att det ilar, hugger och ömmar i livmoder och äggstockar. Dock bara i korta stunder i stöten och sen är det stendött där emellan.


    Jag är varm och väldigt lätt att bli andfådd, man känner sig lite som när man varit förkyld i två veckor och ger sig ut på promenad i tron att man är frisk men inser att man nog inte är så pigg som man hoppats på. Lite vag frånvaro av aptit och allmän yrsel/trötthet.


    Så, nu börjar frågeleken; är det PMS, prog vaggisarna eller graviditet Drömmer två dagar till tidigt test...


     

  • Inalina
    Camii80 skrev 2021-03-12 10:17:37 följande:

    Hallå allihopa
    Roligt att läsa och följa med i er resa.

    Ruvar själv på en 6-dagars blastocyst med återföringsdag 6.3, så är på RD6 idag. Vet att testa sig på RD6 är rätt så tidigt men idag tog nyfikenheten över mig och jag tog ett gravtest bara för att Glad Min man var inte alls på noterna, haha.Skrattande

    Jag tycker att jag kan urskilja mig ett svagt streck (syns bättre IRL) men det kan lika gärna vara ett spökstreck. Har egentligen testdag 22.3 så ligger way ahead of time men men... Förra återföringen lyckades jag hålla mig till RD13 iaf Tungan ute men icke denna gång. Så jag tänkte köpa ett digitalt test och se om den visar något positivt den med. Har BIM 16.3.

    Vad säger ni? 


    hejsan!! jag ser i alla fall ett streck =) Grattis!!! hoppas verkligen det håller i sig o blir starkare nu! spännande att köra med digitalt också! jag ska också testa på RD 6 men är bara på RD 3 ännu och har lyckats hålla mig haha
  • Camii80
    Dibella skrev 2021-03-12 12:57:46 följande:
    Jag ser definitivt något, får hoppas att det är ett som blir starkare för var dag som går Solig
    Vi håller tummarna Skrattande
  • Inalina
    Asplövet18 skrev 2021-03-12 12:02:12 följande:

    Testdjävulen besökte mig med imorse trots att jag bara är på RD4 Demon 


    Fick två streck, det ena väldigt svagt men jag ser det verkligen utan tvekan, fångas dock knappt när man skickar bild?

    Blir galen haha. Känner mig helkorkad som utsätter mig för det här redan nu :) 


    men åh vad spännande!! så tidigt!! men du verkar ju ha fått tillabak en riktig A-blastis också ;) Hoppas det blir starkare nu då så du vågar tro på det{#emotions_dlg.flower} 2 streck är ju fantastsikt! grattis! jag hoppas det smittar av sig!
  • Camii80
    Inalina skrev 2021-03-12 13:24:58 följande:
    hejsan!! jag ser i alla fall ett streck =) Grattis!!! hoppas verkligen det håller i sig o blir starkare nu! spännande att köra med digitalt också! jag ska också testa på RD 6 men är bara på RD 3 ännu och har lyckats hålla mig haha
    Tack Glad
    Tänkte, som sagt, testa med ett digitalt och oavsett vad den visar så går jag runt och intalar mig att jag är gravid och så får jag testa mig igen på testdagen.

    Har dock inte lika mycket grav-symptom som förra gången men hela den här omgången har varit heelt tvärtemot förra IVF-behandlingen. 

    Så, nu är det bara och vänta och se fram emot plusset Skrattande
  • Camii80
    Asplövet18 skrev 2021-03-12 12:02:12 följande:

    Testdjävulen besökte mig med imorse trots att jag bara är på RD4 Demon 


    Fick två streck, det ena väldigt svagt men jag ser det verkligen utan tvekan, fångas dock knappt när man skickar bild?

    Blir galen haha. Känner mig helkorkad som utsätter mig för det här redan nu :) 


    Spännande! Du är modig som vågar testa på RD4!  Skrattande Men kul att det syns, om än svagt. Heja Heja!
  • Smilla93
    Camii80 skrev 2021-03-12 10:17:37 följande:

    Hallå allihopa

    Roligt att läsa och följa med i er resa.

    Ruvar själv på en 6-dagars blastocyst med återföringsdag 6.3, så är på RD6 idag. Vet att testa sig på RD6 är rätt så tidigt men idag tog nyfikenheten över mig och jag tog ett gravtest bara för att  Min man var inte alls på noterna, haha.

    Jag tycker att jag kan urskilja mig ett svagt streck (syns bättre IRL) men det kan lika gärna vara ett spökstreck. Har egentligen testdag 22.3 så ligger way ahead of time men men... Förra återföringen lyckades jag hålla mig till RD13 iaf  men icke denna gång. Så jag tänkte köpa ett digitalt test och se om den visar något positivt den med. Har BIM 16.3.

    Vad säger ni? 


    Jag ser absolut ett streck i vänstra rutan! Håller tummarna!! :D
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021