• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Camii80 skrev 2021-03-12 13:42:57 följande:
    Tack Glad
    Tänkte, som sagt, testa med ett digitalt och oavsett vad den visar så går jag runt och intalar mig att jag är gravid och så får jag testa mig igen på testdagen.

    Har dock inte lika mycket grav-symptom som förra gången men hela den här omgången har varit heelt tvärtemot förra IVF-behandlingen. 

    Så, nu är det bara och vänta och se fram emot plusset Skrattande
    ja men du är gravid just nu i alla fall! har för mig att det var ungefär så tydligt när jag testat på RD 6 innan - som blev min dotter.

    Har du barn sedan tidigare via IVF då? 
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-03-12 13:24:18 följande:

    Här börjar lite symtom börja trilla in under gårdagen och idag, har till och från känsla av att det ilar, hugger och ömmar i livmoder och äggstockar. Dock bara i korta stunder i stöten och sen är det stendött där emellan.


    Jag är varm och väldigt lätt att bli andfådd, man känner sig lite som när man varit förkyld i två veckor och ger sig ut på promenad i tron att man är frisk men inser att man nog inte är så pigg som man hoppats på. Lite vag frånvaro av aptit och allmän yrsel/trötthet.


    Så, nu börjar frågeleken; är det PMS, prog vaggisarna eller graviditet Drömmer två dagar till tidigt test...


    Åh så spännande!!! jag har inga symptom alls än så länge, känner nada..Hoppas hoppas!!Solig lycka till med testet på söndag och ha en fin helg! 
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-03-11 08:52:50 följande:

    Å vad tråkigt att höra! Tänker på dig <3 KRAM


    Det var utomkveds på höger sida som befarat och opererades igår kväll! Nu hemma och ska vila och återhämta mig!

    När skulle du testa dig enligt kliniken? Kram
  • Dhalia
    Camii80 skrev 2021-03-12 10:17:37 följande:

    Hallå allihopa

    Roligt att läsa och följa med i er resa.

    Ruvar själv på en 6-dagars blastocyst med återföringsdag 6.3, så är på RD6 idag. Vet att testa sig på RD6 är rätt så tidigt men idag tog nyfikenheten över mig och jag tog ett gravtest bara för att  Min man var inte alls på noterna, haha.

    Jag tycker att jag kan urskilja mig ett svagt streck (syns bättre IRL) men det kan lika gärna vara ett spökstreck. Har egentligen testdag 22.3 så ligger way ahead of time men men... Förra återföringen lyckades jag hålla mig till RD13 iaf  men icke denna gång. Så jag tänkte köpa ett digitalt test och se om den visar något positivt den med. Har BIM 16.3.

    Vad säger ni? 


    Jag säger grattis syns tydligt ändå :)
  • Dhalia
    ace86 skrev 2021-03-12 17:20:05 följande:

    Det var utomkveds på höger sida som befarat och opererades igår kväll! Nu hemma och ska vila och återhämta mig!

    När skulle du testa dig enligt kliniken? Kram


    Va tråkigt :( blev äggledaren kvar eller tog dem bort den också?
  • Camii80
    Inalina skrev 2021-03-12 16:38:07 följande:
    ja men du är gravid just nu i alla fall! har för mig att det var ungefär så tydligt när jag testat på RD 6 innan - som blev min dotter.

    Har du barn sedan tidigare via IVF då? 
    Ja, en son via IVF som kom September 2019.
  • ace86
    Dhalia skrev 2021-03-12 17:30:15 följande:

    Va tråkigt :( blev äggledaren kvar eller tog dem bort den också?


    Nej tyvärr så tog de bort äggledaren också. Var inställd på det även om beslutet tas under operationen. Däremot så säger dem att det långsiktigt bästa (och inget som påverkar chanserna att bli gravid via IVF) är att ta bort den. Har man fått utomkveds en gång är det väldigt stor sannolikhet att få det på samma plats igen nämligen. :(
  • Clemmentina
    ace86 skrev 2021-03-12 17:20:05 följande:

    Det var utomkveds på höger sida som befarat och opererades igår kväll! Nu hemma och ska vila och återhämta mig!

    När skulle du testa dig enligt kliniken? Kram


    Åh nej vad tråkigt! :( Kunde de lokalisera det innan operationen? Som du skriver förmodligen bra att de ändå tog bort äggledaren för att undvika samma igen. Ta hand om dig!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021