• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-22 12:58:19 följande:

    Neeej men va trist :(!!!

    18 låter ju inte så extremt, men de måste sett på dina värden eller något då att de var förhöjda? så ledsen att höra. hur mår du rent fysiskt nu vid stimuleringen? har du vart nära att bli överstimulerad tidigare? Åh jag hoppas ni får många blastisar så får vi ruva tillsammans i maj, men förstår din besvikelse vännen


    Vet inte men tror att det fanns en del små också. Det fanns en liten risk i våras men då gjorde fler totalfrys pga av Corona (läkaren sa i efterhand att jag nog inte var överstimulerad). Då fick vi också göra totalfrys och fick två till frysen utan att något tog sig. Hoppas också på att vi blir flera som ruvar ihop i maj!
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-03-22 12:53:19 följande:

    Nu har jag gjort andra vul. Det blir totalfrys den här gången. :( Blev så ledsen eftersom vi verkligen vill göra färskåterföring och ev få testa med två embryon. Totala antalet blåsor var 18 st och det blir äggplock på onsdag. Sen blir det väl återföring först i maj förutsatt att vi får till frysen, vilket vi ju inte fick sist. :( Usch vad tråkigt det här var! Inte alls vad jag hade hoppats på. När blir nästa behandling för dig? Apropå slemhinnan så var min 14 mm idag.


    Vad tråkigt att höra att det blir totalfrys Fick du ta blodprov eller hur bedömdes det att du blivit överstimulerad? Du verkar ju må bra!

    Jag håller tummarna för att ni får många fina blastocyster som kan frysas och att ni kanske kan få tillbaka två i maj <3
  • Jenzia

    Fick hem min plan för FET, troligtvis blir det i nästa cykel i mitten av april. Trodde den skulle bli helt naturlig, men ska tydligen ta lutinus från återföringsdagen och är rätt besviken på det Kanske låter fånigt, men tyckte det var jobbigt att lutinus gav symptom som om jag var gravid. Plus att min vanliga cykel är såååå stabil, har aldrig någon PMS och min lutealfas är 15 dagar med hög temp efter ägglossning. Så jag lider inte av någon progesteronbrist. Hade 55 vid provtagning, vilket är mer än godkänt. Är det standard med lutinus vid FET? Eller är det för att jag är gammal?

  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-03-22 10:19:06 följande:

    vad spännande jag håller tummarna för att du får fler ägg nu, alltså med långa protokollet förstår jag? Min läkare sa att det ofta var mer kontrollerat med långa protokollet och blåsorna växte mer jämnt, så hoppas på det!! ja jag förstår att man kan få en del PMS symptom under nedregleringen, men det ska nog gå fint skönt du är igång igen! Vårt försök gick inte alls, fick bara en blastocyst och den blev inget denna gången, ska börja med nytt protokoll i mitten av april!

    Kram


    Tack snälla! Ja precis, det blir långa protokollet den här gången. Mina blåsor var ju även ganska ojämnt stora sist så de hoppas på bättre kontroll på detta sätt. Även om det känns väldigt segt så är jag glad att äntligen göra något aktivt för att försöka få barn igen och inte bara vänta. Tog lång tid att få min mens igen efter avbrytandet så har inte kunnat göra något i processen på nästan 4 veckor. Känns ofta som det enda man gör i den här snurran.

    Så tråkigt att det inte blev ett positivt utfall för er heller, håller tummarna för att nästa omgång blir den sista :) <3
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-22 14:04:53 följande:

    Vad tråkigt att höra att det blir totalfrys Fick du ta blodprov eller hur bedömdes det att du blivit överstimulerad? Du verkar ju må bra!

    Jag håller tummarna för att ni får många fina blastocyster som kan frysas och att ni kanske kan få tillbaka två i maj <3


    Nej inget blodprov! Tror det har att göra med antalet blåsor...fanns ju små som hon inte räknade också. De tar det säkra före det osäkra. Symptomen kommer väl först efter äggplock om jag förstått rätt.

    Nej, de sätter aldrig tillbaka två blastocyster så det är bara att hoppas på så många det bara går så vi får några försök. Tack för tummarna! :)
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-22 14:12:57 följande:

    Fick hem min plan för FET, troligtvis blir det i nästa cykel i mitten av april. Trodde den skulle bli helt naturlig, men ska tydligen ta lutinus från återföringsdagen och är rätt besviken på det Kanske låter fånigt, men tyckte det var jobbigt att lutinus gav symptom som om jag var gravid. Plus att min vanliga cykel är såååå stabil, har aldrig någon PMS och min lutealfas är 15 dagar med hög temp efter ägglossning. Så jag lider inte av någon progesteronbrist. Hade 55 vid provtagning, vilket är mer än godkänt. Är det standard med lutinus vid FET? Eller är det för att jag är gammal?


    Hmm, så olika det kan vara. Jag ville ha Lutinus men fick inte (tog Letrozole så det räknas väl som halvstimulerad cykel typ). Låter onekligen som du ligger bra! Är det taget på cd21? Kanske har din klinik det som rutin? En del verkar mena att ju högre värdet är desto bättre är det. Tror inte det har med åldern att göra. Fråga kliniken!
  • Tjej94

    Jag gjorde första äggolocket i onsdags, gick bättre än jag trodde, trodde det skulle göra ondare än vad det faktiskt gjorde????

    Men jag undrar när blödningen/mensen kommer efter äggplock? Förstår att det är olika från person till person :)

  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-22 12:53:19 följande:

    Nu har jag gjort andra vul. Det blir totalfrys den här gången. :( Blev så ledsen eftersom vi verkligen vill göra färskåterföring och ev få testa med två embryon. Totala antalet blåsor var 18 st och det blir äggplock på onsdag. Sen blir det väl återföring först i maj förutsatt att vi får till frysen, vilket vi ju inte fick sist. :( Usch vad tråkigt det här var! Inte alls vad jag hade hoppats på. När blir nästa behandling för dig? Apropå slemhinnan så var min 14 mm idag.


    Vad tråkigt att höra att du inte får göra en insättning denna månad, alla dessa bakslag och väntan tar så hårt på psyket :(

    Hoppas hoppas att du får fler fina blastocyster till frysen den här gången. Kommer ni göra vanlig befruktning eller ICSI?

    Tack för infon om slemhinnan, det låter ju väldigt bra (typ dubbelt så tjock som min har varit)

    Jag känner mig lite nedslagen, ringde och frågade hur lång väntetid det är till hysteroskopin, och det kan dröja 3månader.. Jag vill så gärna komma igång igen senast i maj. Som det känns nu så vill jag nästan göra ivf 4 i april och hoppas på att få något till frysen som går att sätta in efter operationen.
  • Annna84
    Tjej94 skrev 2021-03-22 15:42:13 följande:

    Jag gjorde första äggolocket i onsdags, gick bättre än jag trodde, trodde det skulle göra ondare än vad det faktiskt gjorde????

    Men jag undrar när blödningen/mensen kommer efter äggplock? Förstår att det är olika från person till person :)


    Vad skönt! Kommer du inte att göra någon insättning i den här cykeln?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-22 15:37:46 följande:

    Hmm, så olika det kan vara. Jag ville ha Lutinus men fick inte (tog Letrozole så det räknas väl som halvstimulerad cykel typ). Låter onekligen som du ligger bra! Är det taget på cd21? Kanske har din klinik det som rutin? En del verkar mena att ju högre värdet är desto bättre är det. Tror inte det har med åldern att göra. Fråga kliniken!


    Det verkar vara så olika från klinik till klinik.

    Jag har tex aldrig tagit ett test för att kontrollera progesteronet i blodet. Är det standard på din klinik?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021