• Sat 26 Dec 2020 22:35
    576060 visningar
    6216 svar
    +4
    6216
    576060

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Mon 12 Apr 2021 08:52
    Smilla93 skrev 2021-04-11 22:53:12 följande:

    Vad tråkigt att höra om ditt MA, beklagar verkligen!! Har varit med om samma sak och vet hur det känns.. Fick då cytotec som används vid aborter för att sätta igång processen. För mig kom blödningen fort efter jag tagit tabletterna och allt kom ut. Dock var det en väldigt smärtsam process, så det kanske är därför läkarna vill se om det kommer av sig själv? Men hör av dig till läkaren och fråga en gång extra!


    Tack.

    Pratade med kliniken nu på morgonen och de förklarade så att de vill ge kroppen en chans att komma igång med blödningen av sig själv. Om kroppen inte gör det så får jag med mig medicinering hem på fredag efter UL- undersökningen och ska då kunna starta detta hemma i helgen.

    Hur länge blödde du och kom vanliga mensen strax inpå eller tog det tid?
  • Mon 12 Apr 2021 09:15
    Camii80 skrev 2021-04-10 00:19:32 följande:

    Hej allihopa

    Har varit frånvarande då jag fick ett + tidigare i år. Nu när jag var på ett VUL, vecka 7+3, så konstaterade läkaren på IVF-mottagningen att allt inte var OK. Ägget har fäst men embryot har stannat i växten. Så, ist för att vara ca 1-2cm, är embryot ca 4-5mm. Jag kände på mig att ngt var fel då jag inte känt några grav.symptom förutom ömma bröst ( kalla det intuition).

    Nu till min fråga. Läkare sa att jag ska sluta med Lutinus och invänta ett missfall... Detta känns så konstigt, att behöva vänta på att en blödning ska börja och missfallet blir ett faktum. Är det ngn som varit i samma situation som kan berätta för mig hur länge man behöver vänta innan kroppen säger ifrån? Jag har tid nästa fredag igen för att kolla ifall allt gått bra, men detta väntande på att missfallet kommer igång är skitjobbig.


    hej, ville bara säga att jag är så ledsen för din skull Gråter usch så orättvist att du ska behöva gå igenom detta när man redan kämpar med IVF, stor kram till digHjärta
  • Mon 12 Apr 2021 12:00
    Inalina skrev 2021-04-12 09:15:24 följande:

    hej, ville bara säga att jag är så ledsen för din skull 

    //

     usch så orättvist att du ska behöva gå igenom detta när man redan kämpar med IVF, stor kram till dig


    Tack så mycket????

    Kram!! ????
  • Mon 12 Apr 2021 12:01
    Camii80 skrev 2021-04-12 12:00:14 följande:

    Tack så mycket????

    Kram!! ????


    Dessa konstiga smileys ibland. Blir ju bara massa frågetecken :/
  • Mon 12 Apr 2021 12:47
    Camii80 skrev 2021-04-12 08:52:00 följande:

    Tack.

    Pratade med kliniken nu på morgonen och de förklarade så att de vill ge kroppen en chans att komma igång med blödningen av sig själv. Om kroppen inte gör det så får jag med mig medicinering hem på fredag efter UL- undersökningen och ska då kunna starta detta hemma i helgen.

    Hur länge blödde du och kom vanliga mensen strax inpå eller tog det tid?


    Kram till dig! Så fruktansvärt orättvist att få missfall när man kämpat så länge <3
  • Mon 12 Apr 2021 14:57
    Annna84 skrev 2021-04-12 12:47:27 följande:

    Kram till dig! Så fruktansvärt orättvist att få missfall när man kämpat så länge <3


    Tack så mycket!
  • Mon 12 Apr 2021 16:27
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-09 11:23:58 följande:

    Välkommen till gruppen! 

    Förstår. Det tar på psyket efter bara ett halvt ivf försök. 

    Vilken fas är ni i nu? 


    Vi är på 3 ivf försöket. Satta en 5dagars embryo i onsdags så nu är vi i väntan....

    Du?
  • Mon 12 Apr 2021 20:53
    Camii80 skrev 2021-04-12 08:52:00 följande:

    Tack.

    Pratade med kliniken nu på morgonen och de förklarade så att de vill ge kroppen en chans att komma igång med blödningen av sig själv. Om kroppen inte gör det så får jag med mig medicinering hem på fredag efter UL- undersökningen och ska då kunna starta detta hemma i helgen.

    Hur länge blödde du och kom vanliga mensen strax inpå eller tog det tid?


    Ja va bra att du ringde och kollade! Förstår verkligen att det är jobbigt och att allt känns hopplöst och tungt just nu, men det blir bättre! <3

    Om du nu får medicineringen så rekomenderar jag att ta morfin så fort du börjar känna lite smärta! Tog morfintabletten alldeles för sent så den hann inte kicka in förrän det värsta var över.

    Jag blödde mycket första dagen sen minskade, men små blödde väldigt länge.. Har alltid haft oregelbunden mens, men fick inte en riktig mens förrän ca 10 veckor.. Men som sagt, har alltid haft helt oregelbunden mens där det ibland gått 3 månader mellan blödningarna, så jag är nog ingen bra referens.. Däremot sa läkarna att det var normalt att blöda länge och att det kunde ta ett tag innan kroppen återgick till det normala. Hoppas att det kommer igång snart så du slipper vänta ut detta!
  • Mon 12 Apr 2021 21:07

    Sprutdag 6 idag med gonal-f 375 (!) efter 2,5 veckas sprayande med synarela först. Testar långa protokollet efter ett misslyckat kort protokoll i början av mars. Har mitt första ultraljud i morgon och hoppas innerligt att det ser bättre ut nu!!!!

  • Mon 12 Apr 2021 21:11
    Bejby2021 skrev 2021-04-11 23:41:33 följande:

    Har ätit Letrozol, gett någon ägglossning men det slutade verka så därför gick jag över till Bemfola.

    Har Pcos så får aldrig varken ägglossning eller mens

    Har tvillingar som kom till av Puregon för 10år sen så hoppades på Befola men får fler än 3 äggblåsor som växer.

    Fick ta Otrivelle för att få ägglossning nu men förbud på graviditetsförsök. När jag sen får mens så ska vi spruta inför äggplock, vilket bör bli runt V19. :D

    Lite nervös men lika spänd och hoppas detta ska fungera.

    Jag ska till Akademiska i Uppsala för äggplock :)


    Okej vad tråkigt att det inte funkar med varken letrozol eller bemfola...

    Ja jäkla pcos alltså, verkar dock vara så olika för alla. Jag har haft både ägglossning och mens av mig själv men väldigt oregelbundna cykler. Ibland har det varit uppehåll på flera månader, så det är mycket märkligt..

    Åh vad mysigt att du har två sedan innan, nu håller vi tummarna att det blir en till inom en snar framtid.

    Ojdå, ja då är det väl kyskhetsbältet på nu då, så att det inte blir flera stycken!! Vad gött att du får starta ivf direkt! Jag blev nekad första gången, så jag är glad om jag ens får börja innan sommaren..

    Ja man är ju skitnervig samtidigt som man är taggad, hoppas verkligen att det går vägen gör oss! :D
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021