• Sat 26 Dec 2020 22:35
    574864 visningar
    6216 svar
    +4
    6216
    574864

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Wed 14 Apr 2021 06:39
    +1

    Testdagen idag :)

    Hoppas lillen stannar kvar denna gång :D

  • Wed 14 Apr 2021 06:45
    Aya2019 skrev 2021-04-14 06:39:49 följande:

    Testdagen idag :)

    Hoppas lillen stannar kvar denna gång :D


    Grattis!!
  • Wed 14 Apr 2021 07:05
    Aya2019 skrev 2021-04-14 06:39:49 följande:

    Testdagen idag :)

    Hoppas lillen stannar kvar denna gång :D


    Grattis
  • Wed 14 Apr 2021 07:08
    Aya2019 skrev 2021-04-14 06:39:49 följande:

    Testdagen idag :)

    Hoppas lillen stannar kvar denna gång :D


    Håller alla tummar att den stannar nu :D
  • Wed 14 Apr 2021 08:16
    Aya2019 skrev 2021-04-14 06:39:49 följande:

    Testdagen idag :)

    Hoppas lillen stannar kvar denna gång :D


    Grattis!
  • Wed 14 Apr 2021 09:10
    Olivia1992 skrev 2021-04-13 17:01:55 följande:
    kul att höra att en till provar akupunktur! Skrattande
    märkte du någon skillnad på äggkvaliten och mängd antal ägg? sägs ju att det kan hjälpa till på traven en hel del på den fronten! lästen en som haft problem med antal ägg, sedan men hjälp av akupunktur fick hon ut 17 ägg varav 12 befruktades osv.
    hoppas det går vägen för dig!! när har du planerat FET? Glad

    jag har också funderat på detta med kost osv. 
    jag har sedan nyår tagit bort kaffe helt, tar numera 1-2 koppar te om dagen ist. men det var också för att jag drack mycket kaffe då jag har kontorsjobb.. sedan började jag och min sambo igår med att ta bort allt gällande vitt mjöl och socker, men det är bara för välmåendet hos oss, (Han tränar och jag hänger på) men har läst att det är bra för fertiliteten också så det är bara ett plus, på lördagar får vi äta gott Glad

    man har ju läst så föööööörbannat mycket om ALLT! någonstans måste man sätta en gräns känner jag. och jag håller med dig, piller... less på det! men samma sak där så gör jag inte så stor grej av det utan äter det för min egen skull också. Jag knaprar D-vitamin, omega3, Multivitamin för gravida och järntillskott.  
    vad käkar du? Glad
    Det va mitt första ÄP så vet inte om det blev nån skillnad för har inget att jämföra med :) 
    Men blev överstimulerad med 25 äggblåsor, de fick ut 22 ägg varav 17 befruktades och 3 överlevde till dag 5 och frystes in. Så kanske gjorde nån skillnad. 

    Jag är bara på cd5. brukar ha ÄL på ca cd14 och sen skulle FET va 6 dagar efter det. så om ca två veckor. :) 

    Jag tog bort kaffe innan. och drog ner på laktos, gluten mm. Men efter överstimuleringen tappade jag motivationen lite så nu försöker jag hålla nere kaffe och så igen. Tränar sporadiskt men försöker få tummen ur då jag vet att jag mår mycket bättre. :)  Har så sjukt stressigt på jobbet så jag har lite svårt att pusha mig på alla fronter just nu. 

    Just nu äter jag multivitamin, d-vitamin (en större dos en gång i veckan), omega3, järn, e-vitamin, magnesium och q10. Åt nyss även extra zink men den tog slut. :)
  • Wed 14 Apr 2021 09:16
    Aya2019 skrev 2021-04-14 06:39:49 följande:

    Testdagen idag :)

    Hoppas lillen stannar kvar denna gång :D


    Grattis! Håller tummarna. :)
  • Wed 14 Apr 2021 09:19
    Annna84 skrev 2021-04-13 18:56:18 följande:
    Hej :) Ja, nu hejar vi fram varandra i detta! Och bra inställning att försöka må bra och inte begränsa sig för mycket pga ivf.

    Jag startade med första sprutan igår och ska på akupunktur på fredag och VUL på måndag (dag 8)

    Snart är du också igång Inalina.
    Hejsan! jag fick också grönt ljus idag att starta med sprutorna imorgon så snart är jag också igång!Solig 

    frågade läkaren ang kortison också (för att sänka immunförsvaret) och han sa att han kunde skriva ut det om jag ville men han hade själv aldrig gett det till något patient... hmmm... så man blir ju lite osäker, å andra sidan funkade det när jag fick det 2018. jag får fundera lite på den! jag är lite osäker på tajmingen av min akupunktur, då jag har 1 tid den 21 april, dvs sprutdag 7 och nästa tid 27:e vilket är dag 13 dvs borde vara precis innan ÄP... har din akupunktör sagt något om när det är bäst under själva stimuleringen?
  • Wed 14 Apr 2021 10:40
    Bejby2021 skrev 2021-04-13 22:30:30 följande:

    Spännande! Då är vi ganska lika :)

    Jag fick Otrivelle i söndags för att få ägglossning.

    Och jag fick nog det igår eller idag på förmiddagen!

    Hoppas din kommer igång om 2v så kan vi följas åt :)

    Jag hoppas på mens senast 27e och då börja med Bemfola.


    Ja hade varit superkul om vi är i samma fas, men jag vågar inte hoppas på något.. började få lite känningar att äl va på g redan för 3 dagar sedan, men fortfarande helt blankt på äl-stickorna så det känns som att signalerna är felaktiga. Sen vet jag ju inte om jag får starta nästa mens, tror att det är vanligt att bli nekad ett flertal gånger, speciellt under dessa omständigheter.. Men jag hoppas verkligen att jag får börja innan sommaren, så det är bara att väntetid och hålla tummarna! :)
  • Wed 14 Apr 2021 11:24
    Inalina skrev 2021-04-14 09:19:52 följande:

    Hejsan! jag fick också grönt ljus idag att starta med sprutorna imorgon så snart är jag också igång! 

    frågade läkaren ang kortison också (för att sänka immunförsvaret) och han sa att han kunde skriva ut det om jag ville men han hade själv aldrig gett det till något patient... hmmm... så man blir ju lite osäker, å andra sidan funkade det när jag fick det 2018. jag får fundera lite på den! jag är lite osäker på tajmingen av min akupunktur, då jag har 1 tid den 21 april, dvs sprutdag 7 och nästa tid 27:e vilket är dag 13 dvs borde vara precis innan ÄP... har din akupunktör sagt något om när det är bäst under själva stimuleringen?


    Hej :) Vad kul att du kommer igång imorgon. Då kan vi följas åt :)

    Hur mådde du av att ta kortison? Så svårt att veta vad som ger vad i detta men jag förstår att du vill ta det om det fungerade förra gången. Jag tror inte att det är aktuellt för mig alls, men blir det fler omgångar så ska jag fråga.

    För mig blir det samma upplägg som för dig, dag 5 och dag 11. Det var de dagarna hon kunde. Sedan ska jag boka en tid samma morgon innan insättningen. Så det kommer bli ett bra schema för dig med, 2 gånger under behandlingen och sedan vid återföring. Jag har gjort ägguttag på dag 13 och på dag 14. Hur har det sett ut för dig? Jag tänker så att du får den andra behandling innan ägguttaget.

    Jag ska fråga akupunktören när jag går dit på fredag, men hon har reklmmenderat 1 gång i veckan, helst under 3 månader (jag har inte kört så slaviskt, det var över en månad sedan sist)

    Ha en fin dag, och säg till när du startar och hur du beslutar om kortisonet. Kram
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021