• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Funderar81 skrev 2021-10-10 13:49:06 följande:

    Hejsan, länge sedan jag skrev i denna tråd. Gjorde ivf första gången i februari. Hade 5 befruktade, en färsk tillbaka och en till frysen. Ingen graviditet. Andra ivf rundan i juni på ny klinik. Fick bara ett enda fjuttigt ägg, men vi tog ut det och fick en blastis av det. Efter några om och men fick jag satt tillbaka det nu 1a oktober och har rd9. Ska testa på onsdag. Hoppas, hoppas.


    hejsan! välkommen tillbaka :) stort lycka till med din blastis, låter ju otroligt om du fick ett ägg som lyckades långtidsodlas! Körde du väldigt låg stimulering? hejar på och håller tummarna på ons!Glad
  • Inalina
    apan95 skrev 2021-10-10 08:51:17 följande:

    tjuvtestade i morse rd8 med blastocyst och jag är GRAVID!!! så chockad, var inte beredd alls!


    men wow jättestort grattis!!! så fantastisktPlus{#emotions_dlg.flower}!!!
  • Inalina
    SilverDarling skrev 2021-10-09 13:50:36 följande:
    Tack! Vi fick ut 7 ägg, varav 4 blev befruktade, varav ett var ett riktigt guldägg sa dom (!) vilket vi återförde idag. Så nu är de bara att vänta å se Hjärta nästa vecka får vi veta om något går till frys eller ej, de odlar tydligen i 6 dagar.
    vad skönt o höra att du fick guldägget tillbakaSolig! det är alltid en bonus om man får till frysen så håller tummarna för det!Hjärta
  • apan95
    Inalina skrev 2021-10-11 10:26:33 följande:

    men wow jättestort grattis!!! så fantastiskt!!!


    Tusen tack ! <3
  • Linsen8808
    Funderar81 skrev 2021-10-10 13:49:06 följande:

    Hejsan, länge sedan jag skrev i denna tråd. Gjorde ivf första gången i februari. Hade 5 befruktade, en färsk tillbaka och en till frysen. Ingen graviditet. Andra ivf rundan i juni på ny klinik. Fick bara ett enda fjuttigt ägg, men vi tog ut det och fick en blastis av det. Efter några om och men fick jag satt tillbaka det nu 1a oktober och har rd9. Ska testa på onsdag. Hoppas, hoppas.


    Håller tummarna hårt för dig!!
  • Always choklad
    apan95 skrev 2021-10-10 08:51:17 följande:

    tjuvtestade i morse rd8 med blastocyst och jag är GRAVID!!! så chockad, var inte beredd alls!


    Grattis!
  • Linsen8808
    apan95 skrev 2021-10-10 08:51:17 följande:

    tjuvtestade i morse rd8 med blastocyst och jag är GRAVID!!! så chockad, var inte beredd alls!


    Stort grattis!! Tjuvtestade också idag, RD med blastocyst, gravid! Så glad, så sjukt!

  • Linsen8808
    Linsen8808 skrev 2021-10-12 06:06:34 följande:

    Stort grattis!! Tjuvtestade också idag, RD med blastocyst, gravid! Så glad, så sjukt!


    RD 8 ska det stå :')
  • apan95
    Always choklad skrev 2021-10-11 23:05:34 följande:

    Grattis!


    Tack!! <3
    Linsen8808 skrev 2021-10-12 06:06:34 följande:

    Stort grattis!! Tjuvtestade också idag, RD med blastocyst, gravid! Så glad, så sjukt!


    Wiiiie! Tack så mycket och grattis till dig med! Så roligt <3
  • Inalina
    Steeph skrev 2021-10-10 16:53:20 följande:

    Hej!

    Är inne på stimuleringsdag 3 med menopur. En liten nyfiken fråga. Varför får vissa gonal-f och vissa menopur?

    Gonal-f är ju bara fsh och menopur fsh och lh.


    Hej! Vad spännande med första stimuleringen!

    Jag tror det har lite o göra med värdena FSH och LH som man mäter innan man drar igång med IVF.

    Gonal F innehåller bara FSH medan Menopur innehåller FSH OCH LH, det är olika hormoner som får äggfolliklarna att växa. Dosen man får brukar ha at göra med kroppens AMH-värde - som ska visa hur stor äggreserv man har.

    Som din läkare förmodligen har berättat så är första omgången alltid lite av en provomgång då man inte kan veta hur man svarar på stimuleringen, om man får jättemånga blåsor, lagom eller väldigt få. Sen är det lättare att justera till omgång 2 om det behövs. Med det sagt blir ju även många gravida på första försöket också, så håller tummarna för det!!Glad När är första VUL?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021