• Sat 26 Dec 2020 22:35
    574954 visningar
    6216 svar
    +4
    6216
    574954

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Tue 12 Oct 2021 08:28
    SilverDarling skrev 2021-10-10 08:33:27 följande:
    Har du fött barn tidigare?
    På mig tog det lååång tid... och inte f*n var det skönt... ilade som bara denSkrikandes
    Den andra gynekologen som kom in var mer erfaren, hon sa att det här ändras när man fött barn, då har man inga problem eftersom "ett huvud ska ju ut här". Så jag säger grattis till er som varit gravida, ni slipper lida av varje moment i alla fallSolig
    Jag har också haft massor med problem med livmoderhalsen, att de inte kommit in med katetern etc vid insemination och även svårt vid IVF. Och som du säger, det är INTE bekvämt alls, och de kom inte in överhuvudtaget trots 3 olika gynekologer som försökte på mig vid en insemination 2017.
    Då trodde de att jag hade något som heter stenos, dvs att man har sammanväxningar i livmoderkanalen eller nåt sådant, dock kommer ju mensen ut den vägen också varje månad och det har ju inte varit något problem så det var inte det jag hade., däremot förmodligen ärrbildning från en konisering för länge sen. Du har inte gjort en konisering?

    Det som funkar oftast är att ha en helt fylld blåsa vilket min gyn glömde berätta för mig vid inseminationObestämd men som du säger, jag har fött barn sedan dess och då är det uppenbarligt någon MKT större som ska ut så då har man inte de problemen längre. Flört
  • Tue 12 Oct 2021 10:38
    Linsen8808 skrev 2021-10-12 06:06:34 följande:
    Stort grattis!! Tjuvtestade också idag, RD med blastocyst, gravid! Så glad, så sjukt!

    Stort grattis, så underbart med plus!!!Solig
  • Tue 12 Oct 2021 13:13
    Inalina skrev 2021-10-12 08:28:10 följande:

    Jag har också haft massor med problem med livmoderhalsen, att de inte kommit in med katetern etc vid insemination och även svårt vid IVF. Och som du säger, det är INTE bekvämt alls, och de kom inte in överhuvudtaget trots 3 olika gynekologer som försökte på mig vid en insemination 2017.

    Då trodde de att jag hade något som heter stenos, dvs att man har sammanväxningar i livmoderkanalen eller nåt sådant, dock kommer ju mensen ut den vägen också varje månad och det har ju inte varit något problem så det var inte det jag hade., däremot förmodligen ärrbildning från en konisering för länge sen. Du har inte gjort en konisering?

    Det som funkar oftast är att ha en helt fylld blåsa vilket min gyn glömde berätta för mig vid insemination men som du säger, jag har fött barn sedan dess och då är det uppenbarligt någon MKT större som ska ut så då har man inte de problemen längre. 


    Ja jag är koniserad, januari 2020. Dom sa att det kunde påverka. Det stod i mina instruktioner att jag skulle ha en fylld blåsa, men de var ju bara jobbigt att ligga där och vara kissnödig on top of it all, haha!
  • Tue 12 Oct 2021 14:39
    Linsen8808 skrev 2021-10-12 06:06:34 följande:
    Stort grattis!! Tjuvtestade också idag, RD med blastocyst, gravid! Så glad, så sjukt!

    Grattis Solig{#emotions_dlg.flower}
  • Tue 12 Oct 2021 21:23
    Linsen8808 skrev 2021-10-12 06:07:06 följande:

    RD 8 ska det stå :')


    Grattis!!
  • Tue 12 Oct 2021 21:23
    Dibella skrev 2021-10-10 14:16:01 följande:

    Hoppas verkligen du får ett plus på onsdag! Vågade de odla till blasto när du fick ut 1 ägg?


    Tack!

    Jag hade inget val. Skulle resa dagen därpå. Så det gällde bara att hålla tummarna och hoppas. Och det gick ju vägen så..
  • Tue 12 Oct 2021 21:30

    123 på det 4 ska det ske! På det 5 gäller de på de 6 smäller det!! Hoppas på 6 gången gillt nu. Sista FET med Landstinget. Håller tummar och tår för vårt lag. Beräknad återföring 1-2 veckan i november. Om typ en månad alltså. Blir styrd cykel och hela konkarongen. Har inte jättemycket hopp men hoppas såååå innerligt det går, försöker dock skruva ned mina förväntningar om utifall det går åt skogen.. Bara vänta på mensen då

  • Tue 12 Oct 2021 21:59
    Always choklad skrev 2021-10-12 21:30:15 följande:

    123 på det 4 ska det ske! På det 5 gäller de på de 6 smäller det!! Hoppas på 6 gången gillt nu. Sista FET med Landstinget. Håller tummar och tår för vårt lag. Beräknad återföring 1-2 veckan i november. Om typ en månad alltså. Blir styrd cykel och hela konkarongen. Har inte jättemycket hopp men hoppas såååå innerligt det går, försöker dock skruva ned mina förväntningar om utifall det går åt skogen.. Bara vänta på mensen då


    Vi håller alla tummarna här! Hoppas tiden går snabbt och att det blir 6e gången gillt! Hjärta
  • Wed 13 Oct 2021 07:49
    Always choklad skrev 2021-10-12 21:30:15 följande:

    123 på det 4 ska det ske! På det 5 gäller de på de 6 smäller det!! Hoppas på 6 gången gillt nu. Sista FET med Landstinget. Håller tummar och tår för vårt lag. Beräknad återföring 1-2 veckan i november. Om typ en månad alltså. Blir styrd cykel och hela konkarongen. Har inte jättemycket hopp men hoppas såååå innerligt det går, försöker dock skruva ned mina förväntningar om utifall det går åt skogen.. Bara vänta på mensen då


    Håller alla tummar och tår för dig!!!
  • Wed 13 Oct 2021 08:56
    Always choklad skrev 2021-10-12 21:30:15 följande:

    123 på det 4 ska det ske! På det 5 gäller de på de 6 smäller det!! Hoppas på 6 gången gillt nu. Sista FET med Landstinget. Håller tummar och tår för vårt lag. Beräknad återföring 1-2 veckan i november. Om typ en månad alltså. Blir styrd cykel och hela konkarongen. Har inte jättemycket hopp men hoppas såååå innerligt det går, försöker dock skruva ned mina förväntningar om utifall det går åt skogen.. Bara vänta på mensen då


    Ja! Håller tummarna för er!!

    skönt att känna att ni är igång igen med en plan! Jag ska förmodligen köra långa protokollet igen och går allt som det ska blir det ÄP och återföring 3 veckan i nov.Glad
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021