• Sat 26 Dec 2020 22:35
    576415 visningar
    6216 svar
    +4
    6216
    576415

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Thu 30 Dec 2021 18:58
    IVF2021 skrev 2021-12-30 18:36:32 följande:
    Vilken fantastiskt julklapp! Knasigt att det jag funka spontant efter allt du gått igenom, precis som för Inalina (om än färre behandlingar). Din kropp kanske bara behöver ?startas om??! Grattis!!
    Åh tack! Ja det är så himla konstigt hur kroppen fungerar? Jag hoppas att det är så och att man får behålla denna graviditet och att det är ett friskt barn som kommer ut i slutändan. GRATTIS till dig också ju! Vi är ju nästan exakt samma, jag är 5+4 idag Solig 

    Jag är bara orolig för att det inte ska gå hela vägen nu, har ju VUL snart men det känns inte som snart nog... och sen läste jag såklart att om man har högt hcg så KAN det betyda kromosomfel... så det finns alltid nåt att oroa sig överSkrikandes
  • Thu 30 Dec 2021 20:11
    SilverDarling skrev 2021-12-30 18:58:01 följande:

    Åh tack! Ja det är så himla konstigt hur kroppen fungerar? Jag hoppas att det är så och att man får behålla denna graviditet och att det är ett friskt barn som kommer ut i slutändan. GRATTIS till dig också ju! Vi är ju nästan exakt samma, jag är 5+4 idag  

    Jag är bara orolig för att det inte ska gå hela vägen nu, har ju VUL snart men det känns inte som snart nog... och sen läste jag såklart att om man har högt hcg så KAN det betyda kromosomfel... så det finns alltid nåt att oroa sig över


    Ja, tänk som det kan gå! Verkligen nästan samma. Du har redan lyckats bokat ett tidigt VUL? Här ligger jag med min överstimulering och väntar på att Livio ska öppna igen 7/1 så jag kan ringa dem då.

    Har aldrig hört talas om högt hcg och kromosomfel. Hoppas att du har fel helt enkelt.
  • Thu 30 Dec 2021 20:45
    IVF2021 skrev 2021-12-30 20:11:31 följande:
    Ja, tänk som det kan gå! Verkligen nästan samma. Du har redan lyckats bokat ett tidigt VUL? Här ligger jag med min överstimulering och väntar på att Livio ska öppna igen 7/1 så jag kan ringa dem då.

    Har aldrig hört talas om högt hcg och kromosomfel. Hoppas att du har fel helt enkelt.
    Ja, jag ringde dem ett par dagar efter BIM vilket var precis innan jul (IVF-kliniken som vi är under behandling på) och fick ett tidigt VUL. Höga HCG-värden är en av indikatorerna för Downs syndrom, men då ska det vara i kombination med att ett av de andra värdena de tar också är "fel" (PAPP eller NUPP). Endast högt HCG behöver inte betyda något, men man är ju som man är med information just nu... ologisk. 

    Jobbigt att Livio har stängt helt under julen, speciellt när du är överstimuleradRynkar på näsan hur har det varit med dina symptom i övrigt?
  • Thu 30 Dec 2021 21:10
    SilverDarling skrev 2021-12-30 20:45:14 följande:

    Ja, jag ringde dem ett par dagar efter BIM vilket var precis innan jul (IVF-kliniken som vi är under behandling på) och fick ett tidigt VUL. Höga HCG-värden är en av indikatorerna för Downs syndrom, men då ska det vara i kombination med att ett av de andra värdena de tar också är "fel" (PAPP eller NUPP). Endast högt HCG behöver inte betyda något, men man är ju som man är med information just nu... ologisk. 

    Jobbigt att Livio har stängt helt under julen, speciellt när du är överstimulerad hur har det varit med dina symptom i övrigt?


    Då hoppas jag tiden går riktigt fort tills du kan få testa och få mer information och troligtvis bli lugnad. När har de göra de testerna du skrev om?

    Ja, det känns inte helt optimalt att de stängt. Blev tappad den 23/12 och fick sedan med min journal i pappersformat och uppmaningen att söka akutsjukvård vid behov. De trodde då jag skulle behöva bli tappad igen 25/12. Men det har faktiskt klarat sig bra! Haft ont och så, mått illa och varit extremt trött. Men det har lunkat på. Tänker att det mest är det som behövs: vätska, vila och blodförtunnande läkemedel.
  • Thu 30 Dec 2021 21:17
    +1

    Grattis silverdarling och Ivf2021 till plussen!

  • Thu 30 Dec 2021 21:49
    IVF2021 skrev 2021-12-30 21:10:34 följande:
    Då hoppas jag tiden går riktigt fort tills du kan få testa och få mer information och troligtvis bli lugnad. När har de göra de testerna du skrev om?

    Ja, det känns inte helt optimalt att de stängt. Blev tappad den 23/12 och fick sedan med min journal i pappersformat och uppmaningen att söka akutsjukvård vid behov. De trodde då jag skulle behöva bli tappad igen 25/12. Men det har faktiskt klarat sig bra! Haft ont och så, mått illa och varit extremt trött. Men det har lunkat på. Tänker att det mest är det som behövs: vätska, vila och blodförtunnande läkemedel.
    Det är ju i samband med KUB man kollar sånt. Är 37 så det är klart man oroar sig för kromosomavvikelser oavsett, så man övertolkar ju all info man får till sig. KUB är väl runt v 11-12?

    Okej, så du har kanske inte kunnat tänka så mycket på andra grav-symptom då om du haft det problemet "hängande över dig" Förvånad Jag hoppas det går bra och att det lägger sig snart för dig! Är det Livio i Sthlm du går på?
  • Thu 30 Dec 2021 21:49
    Frida123123 skrev 2021-12-30 21:17:25 följande:

    Grattis silverdarling och Ivf2021 till plussen!


    Tack söta! Grattis till dig med, har nog missat att gratta dig för jag varit så orolig för min egen del. Hur långt gången är du nu och har du gjort/får du tidigt VUL?
  • Fri 31 Dec 2021 08:45
    SilverDarling skrev 2021-12-30 21:49:52 följande:

    Tack söta! Grattis till dig med, har nog missat att gratta dig för jag varit så orolig för min egen del. Hur långt gången är du nu och har du gjort/får du tidigt VUL?


    Tack :). Jag förstår absolut, man är uppe i sitt eget, speciellt om man ruvar. Det är en hel del som plussat här i tråden vilket är så roligt att följa. Jag är i vecka 8 (7+3) idag, så det går sakta framåt. Har inte gjort vul ännu utan ska få göra mitt om en vecka. Är rätt orolig, då mina förra två vul gått åt skogen. Så vul den 7/1. När har du ditt?
  • Fri 31 Dec 2021 10:02
    +1

    Gott nytt år alla fina kämpar! Kul med härliga pluss i slutet av året. :) Håller tummarna att 2022 är vårt år allihop oavsett om vi fortfarande kämpar eller har blivit gravida. Uppdatera gärna ibland hur det går. Kram

  • Fri 31 Dec 2021 10:27
    +1
    Frida123123 skrev 2021-12-31 08:45:06 följande:

    Tack :). Jag förstår absolut, man är uppe i sitt eget, speciellt om man ruvar. Det är en hel del som plussat här i tråden vilket är så roligt att följa. Jag är i vecka 8 (7+3) idag, så det går sakta framåt. Har inte gjort vul ännu utan ska få göra mitt om en vecka. Är rätt orolig, då mina förra två vul gått åt skogen. Så vul den 7/1. När har du ditt?


    Ja det är jättekul att så många har fått positiva besked nu på slutet! Åh, förstår att du är stressad då :( jag håller tummarna för att detta är din gång <3 jag har mitt strax efter dig, den 11/1! Du får uppdatera när du varit där <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021