• Sat 26 Dec 2020 22:35
    576512 visningar
    6216 svar
    +4
    6216
    576512

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Tue 11 Jan 2022 13:22
    Always choklad skrev 2022-01-11 10:59:47 följande:
    Kansliga VARNAS!!

    Hej hade förstoppning natten mot idag och tryckte mot underlivet och magen och gjorde inte jätteont men kändes. Nu på mrg så var det en blodpol i trosskyddet sen kom en stor klump med levrad blodmassa. Fick akut tid på ultraljud, konstaterat missed abortion v8 just efter ultraljudet..Nu på sjukhuset och inväntar tabletter for att stöta ut det. Fan jag är så arg och besviken..ska de aldrig gå! Planerade just nu hur vi skulle berätta. Och nu låter det på sambon som han vill ge upp..vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill inte ge upp min kamp.
    nej herregud så ledsen jag blirGråter vilken chock! åh fy vad du/ni måste gå igenom, jag finner inte heller ord. bara att det känns så otroligt orättvist och fel att någon ska behöva gå igenom detta när man äntligen fått upp hoppet, fy fan säger jag bara! förstår att du inte vill ge upp kampen, försök att ta en sak i taget nu och ni får börja blicka framåt när detta är över. stor styrkekram och jag vet att det såklart inte hjälper, men vi är väldigt många härinne som känner för dig just nuHjärta
  • Tue 11 Jan 2022 17:54
    Frida123123 skrev 2022-01-11 11:14:12 följande:

    Nämen vännen! Jag är förskräckt, chockad! Åh vad ledsen jag blir. Jag vet ju själv hur det är och när man ändå sett ett hjärta så händer det här. Livet är orättvist! Skickar de största bamsekramarna jag har till dig/er! Jag finner egentligen inga ord, blir så ledsen.. KRAM


    Hej tackar for stöd.

    Är tungt att ta in att det liksom tog slut så plötsligt, läkaren sa man har ju börjat planera 18 år framåt eller så. Det mesta har kommit ut idag/kväll det var uppenbarligen på G. Tacksam för morfintab annars hade det ej gått, gjorde ordentligt ont. Nu blir det vila för själ och kropp.
  • Tue 11 Jan 2022 17:55
    Inalina skrev 2022-01-11 13:22:11 följande:

    nej herregud så ledsen jag blir vilken chock! åh fy vad du/ni måste gå igenom, jag finner inte heller ord. bara att det känns så otroligt orättvist och fel att någon ska behöva gå igenom detta när man äntligen fått upp hoppet, fy fan säger jag bara! förstår att du inte vill ge upp kampen, försök att ta en sak i taget nu och ni får börja blicka framåt när detta är över. stor styrkekram och jag vet att det såklart inte hjälper, men vi är väldigt många härinne som känner för dig just nu


    Hej tackar för stöd, jag ska fokusera på att först må bra nu..
  • Tue 11 Jan 2022 21:00
    Always choklad skrev 2022-01-11 10:59:47 följande:

    Kansliga VARNAS!!

    Hej hade förstoppning natten mot idag och tryckte mot underlivet och magen och gjorde inte jätteont men kändes. Nu på mrg så var det en blodpol i trosskyddet sen kom en stor klump med levrad blodmassa. Fick akut tid på ultraljud, konstaterat missed abortion v8 just efter ultraljudet..Nu på sjukhuset och inväntar tabletter for att stöta ut det. Fan jag är så arg och besviken..ska de aldrig gå! Planerade just nu hur vi skulle berätta. Och nu låter det på sambon som han vill ge upp..vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill inte ge upp min kamp.


    Åååå vad jag känner med dig! Jag blev gravid på mitt livs första ivf i oktober, 18 nov på VUL konstaterades MA och jag skickades hem med cytotec. Jag kände mig så fruktansvärt lurad av min kropp. Jag hade ju haft ömna bröst och mått illa och allt, till avsolut ingen nytta!! Bittert kände jag att jag hellre inte blivit geavid alls än att det slutade så här! Nu har det gått snart 2 månader och jag har hämtat mig ganska bra. Och på fredag är det dags för FET. Känns just nu hopplöst dock, som en på miljon att man först ska bli gravid och att det sen inte blir ma....skuckar en massa varma kramar! Och ge sambon lite tid, så ändrar han sig förhoppningsvis. Min absolut första reaktion var att tänka "fuck this, jag struntar i det" men tedan nån vecka senare kände jag annorlunda.
  • Tue 11 Jan 2022 21:00
    Always choklad skrev 2022-01-11 10:59:47 följande:

    Kansliga VARNAS!!

    Hej hade förstoppning natten mot idag och tryckte mot underlivet och magen och gjorde inte jätteont men kändes. Nu på mrg så var det en blodpol i trosskyddet sen kom en stor klump med levrad blodmassa. Fick akut tid på ultraljud, konstaterat missed abortion v8 just efter ultraljudet..Nu på sjukhuset och inväntar tabletter for att stöta ut det. Fan jag är så arg och besviken..ska de aldrig gå! Planerade just nu hur vi skulle berätta. Och nu låter det på sambon som han vill ge upp..vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill inte ge upp min kamp.


    Nämen fy vad ledsamt! :( Så otroligt orättvist och hemskt. Fokusera inte på vad sambon säger nu?ni är båda i chock. Ta tid på er att sörja detta först. Stor kram till dig!
  • Tue 11 Jan 2022 21:01
    Dibella skrev 2022-01-11 07:59:01 följande:

    Skönt att de säger att det är en riktigt fin en, men nervöst nu medan ni väntar på svar kan jag tänka mig. Håller tummarna för att pgt-a testet ser fint ut med! 

    //


    Tack för dina peppande ord! Håller tummarna här med. Hur går det för dig?
  • Tue 11 Jan 2022 21:02
    Inalina skrev 2022-01-11 09:49:57 följande:

    åh vad spännande, hoppas på lilla guldägget! de verkar så duktiga på att förbereda kroppen etc inför återföring på den kliniken ! Kram!


    Tack! Otroligt nöjd med kliniken hittills. Väldigt noggranna i allt de gör. Hur mår du nu? Kram
  • Tue 11 Jan 2022 21:49
    Emma1b skrev 2022-01-11 21:00:37 följande:

    Åååå vad jag känner med dig! Jag blev gravid på mitt livs första ivf i oktober, 18 nov på VUL konstaterades MA och jag skickades hem med cytotec. Jag kände mig så fruktansvärt lurad av min kropp. Jag hade ju haft ömna bröst och mått illa och allt, till avsolut ingen nytta!! Bittert kände jag att jag hellre inte blivit geavid alls än att det slutade så här! Nu har det gått snart 2 månader och jag har hämtat mig ganska bra. Och på fredag är det dags för FET. Känns just nu hopplöst dock, som en på miljon att man först ska bli gravid och att det sen inte blir ma....skuckar en massa varma kramar! Och ge sambon lite tid, så ändrar han sig förhoppningsvis. Min absolut första reaktion var att tänka "fuck this, jag struntar i det" men tedan nån vecka senare kände jag annorlunda.


    Hej jag är rätt samlad. Redan innan vi började detta med ivf har jag varit inställd på att om min partner ej vill så kör jag själv. Inte tänkt låta nån karl komma ivägen for min dröm att bli mamma. Det spelar roll om jag är kär och planerar hela mitt liv med personen. Då får det va. Ska ta tid och läka mentalt och kroppsligt nu först, så får vi se nästa steg. Det ska bara gå..
  • Tue 11 Jan 2022 21:55
    Always choklad skrev 2022-01-11 10:59:47 följande:

    Kansliga VARNAS!!

    Hej hade förstoppning natten mot idag och tryckte mot underlivet och magen och gjorde inte jätteont men kändes. Nu på mrg så var det en blodpol i trosskyddet sen kom en stor klump med levrad blodmassa. Fick akut tid på ultraljud, konstaterat missed abortion v8 just efter ultraljudet..Nu på sjukhuset och inväntar tabletter for att stöta ut det. Fan jag är så arg och besviken..ska de aldrig gå! Planerade just nu hur vi skulle berätta. Och nu låter det på sambon som han vill ge upp..vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill inte ge upp min kamp.


    Nej vad är det jag läser,jag var så glad för din skull när vi fick kontakt i andra tråden och jag förstod att de hade lyckats. Stor kram till dig!
  • Tue 11 Jan 2022 22:59
    Sussna85 skrev 2022-01-11 21:55:11 följande:

    Nej vad är det jag läser,jag var så glad för din skull när vi fick kontakt i andra tråden och jag förstod att de hade lyckats. Stor kram till dig!


    Hej ja det känns riktigt piss! Imorgon var tanken jag skulle göra nipt så man var rädd att nått skulle kunna vara fel med kromosoner etc . Men missed abortion fanns inte en tanke på och så nära till ultraljudet också overkligt. Förstod dock att min kropp lurats på nått vänster ändå när jag såg liten den lille var och hur stor min livmoder faktiskt växt. Doktorn visade vilken storlek den skulle ha varit egentligen. Finns inget jag kunde göra när det borjade småbloda I lördags. Då var det redan forsent. Inget jag kunnat påverka. Tog mig ändå hit så jag fick se att det går att få ett tickande hjärta även om det inte ledde ända in i mål..En väldigt liten tröst i det stora hela men ändå en ljusglimt..Jag kommer dock vara ändå mer rationell och hemlighetsfull och inte försöka få upp hoppet innan nipt och dess provsvar är klara..
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021