• Anonym­3323
    Sun 27 Dec 2020 16:47
    12885 visningar
    563 svar
    563
    12885

    BF September 2021

    Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

    Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

  • Svar på tråden BF September 2021
  • Sun 27 Dec 2020 18:21
    #1
    Anonym3323 skrev 2020-12-27 16:47:20 följande:

    Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

    Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3


    Hej! Jag plussade på bim-3 förra veckan! Hade bim 24/12 så beräknad dagen före dig :) Men hade ett missfall i våras så vågar inte hoppas för mkt. Fick 2-3 veckor på hb trots eftermiddagsurin så ett tydligt positivt test iaf. Har du några symtom?
  • Sun 27 Dec 2020 18:50
    #2

    Hejsan!

    Jag/vi plussade på julafton (äl+10) och beräknad leverans är runt 5 september om allt går bra. Men storasyster kom någon knapp vecka tidigt så det skulle kunna bli augusti med.

    Vi väntar alltså andra barnet och har sedan innan en dotter på 15 månader (född september -19 så det blir nästan exakt två år mellan barnen vilket känns toppen).

    Jag mår bra men har haft ett väldans humör, en del trötthet och molvärk, och har redan fått tillbaka min gamla craving för citron och passionsfrukt :)

  • Sun 27 Dec 2020 19:44
    #3
    prickblomma81 skrev 2020-12-27 18:21:00 följande:

    Hej! Jag plussade på bim-3 förra veckan! Hade bim 24/12 så beräknad dagen före dig :) Men hade ett missfall i våras så vågar inte hoppas för mkt. Fick 2-3 veckor på hb trots eftermiddagsurin så ett tydligt positivt test iaf. Har du några symtom?


    *cb (dvs clearblue) skulle det stå å inte hb :)
  • Anonym­3323 Trådstartaren
    Sun 27 Dec 2020 21:43
    #4
    prickblomma81 skrev 2020-12-27 18:21:00 följande:

    Hej! Jag plussade på bim-3 förra veckan! Hade bim 24/12 så beräknad dagen före dig :) Men hade ett missfall i våras så vågar inte hoppas för mkt. Fick 2-3 veckor på hb trots eftermiddagsurin så ett tydligt positivt test iaf. Har du några symtom?


    Grattis! Underbart <3

    Vi har oxå ett MF i bagaget innan sonen kom och det traumat sitter tyvärr fortfarande kvar. Men vi får försöka fokusera på att vara här och nu och ta en dag i taget! <3

    Jag har konstigt nog inga symptom alls förutom de jag fått nu sen jag såg testet. Haha, så det är kanske lite psykiskt att man vet nu. Trodde faktiskt inte att det skulle ta sig denna gång så blev lite överraskad. Det jag känt sen jag såg testat är molvärk och kanske aningen illamående och trött men kan må lite så här i vanliga fall också. När jag väntade sonen var det kämpigt fram till v 15, spydde varje dag och somnade innan kl 19 varje kväll. Vill minnas att det drog igång runt vecka 7 då. Jag hoppas verkligen att illamåendet inte kommer med samma kraft denna gång. Spydde hela graviditeten i olika perioder, fram till v 36.

    Är det första barnet för dig/er?
  • Anonym­3323 Trådstartaren
    Sun 27 Dec 2020 21:47
    #5
    Snickesnack skrev 2020-12-27 18:50:13 följande:

    Hejsan!

    Jag/vi plussade på julafton (äl+10) och beräknad leverans är runt 5 september om allt går bra. Men storasyster kom någon knapp vecka tidigt så det skulle kunna bli augusti med.

    Vi väntar alltså andra barnet och har sedan innan en dotter på 15 månader (född september -19 så det blir nästan exakt två år mellan barnen vilket känns toppen).

    Jag mår bra men har haft ett väldans humör, en del trötthet och molvärk, och har redan fått tillbaka min gamla craving för citron och passionsfrukt :)


    Grattis till er! Magiskt att få göra denna resan en gång till :) jag fick ett väldigt svagt streck på julafton, men på juldagen visade det sig tydligare så det kändes skönt och nu är det bekräftat iaf :D jo men humör har jag också haft, hehe. Bra cravings. Hade också citron sist, drack citronkoncentrat.. haha! Kunde inte äta annat än mackor första tiden då jag mådde så dåligt. Hoppas som sagt att man kanske kan få må liiite bättre denna gång ;D
  • Sun 27 Dec 2020 22:17
    #6
    Anonym3323 skrev 2020-12-27 21:47:57 följande:

    Grattis till er! Magiskt att få göra denna resan en gång till :) jag fick ett väldigt svagt streck på julafton, men på juldagen visade det sig tydligare så det kändes skönt och nu är det bekräftat iaf :D jo men humör har jag också haft, hehe. Bra cravings. Hade också citron sist, drack citronkoncentrat.. haha! Kunde inte äta annat än mackor första tiden då jag mådde så dåligt. Hoppas som sagt att man kanske kan få må liiite bättre denna gång ;D


    Tack detsamma! Ja, magiskt, läskigt och underbart. Haha jag stod och drack limekoncentrat (i brist på citron) kvällen innan jag plussade den här gången, så jag hade väl mina aningar XD. Jag åt oändliga fruktfat förra gången. Fruktfat och pizzasallad. Jag mådde inte extremdåligt. Var mer som en sex veckors rödvinsbakfylla (började i vecka 7, avtog efter vecka 13). Mådde illa men kräktes inte. Kan inte påstå att jag ser fram emot det. Tar hellre tredje trimestern en gång extra än första, haha, men kom ju ändå lindrigt undan så jag hoppas väl på något liknande.

    Hur gick det andra för dig då? :)
  • Sun 27 Dec 2020 23:01
    #7

    Hej. Jag hoppar in här :) plussade igår, på äl+12 bf runt 6/9, dock så snittas jag 2-3v innan bf pga komplikationer vid tidigare graviditeter. Så jag kommer föda i Augusti :) väntar vårt fjärde barn, har två söner (9 & 5år här hemma) och en dotter i himlen (som gick bort under förlossningen för snart 7år sedan). Vi bestämde oss i Nov för att skaffa en till liten, och fick nu pluss på första försöket. Vi är så lyckliga och tacksamma och ber till gud att detta går vägen :)

  • Sun 27 Dec 2020 23:03
    #8
    Anonym3323 skrev 2020-12-27 21:43:15 följande:

    Grattis! Underbart <3

    Vi har oxå ett MF i bagaget innan sonen kom och det traumat sitter tyvärr fortfarande kvar. Men vi får försöka fokusera på att vara här och nu och ta en dag i taget! <3

    Jag har konstigt nog inga symptom alls förutom de jag fått nu sen jag såg testet. Haha, så det är kanske lite psykiskt att man vet nu. Trodde faktiskt inte att det skulle ta sig denna gång så blev lite överraskad. Det jag känt sen jag såg testat är molvärk och kanske aningen illamående och trött men kan må lite så här i vanliga fall också. När jag väntade sonen var det kämpigt fram till v 15, spydde varje dag och somnade innan kl 19 varje kväll. Vill minnas att det drog igång runt vecka 7 då. Jag hoppas verkligen att illamåendet inte kommer med samma kraft denna gång. Spydde hela graviditeten i olika perioder, fram till v 36.

    Är det första barnet för dig/er?


    Å fy stackare!! Det låter som en mardröm att må _så_ dåligt. Lite illamående vill jag dock ha som nån bekräftelse på att det finns nåt där inne... tyckte jag mådde lite illa idag och jag har varit lite irriterad senaste dagarna men kan vara mitt vanliga jag haha

    Nej, vi har en tjej på två år också <3 med henne mådde jag illa men kräktes inte. Minns inte vilka veckor men var nog inte alldeles i början.. kanske drog igång v6-7. När vi fick missfall i våras mådde jag precis som vanligt, vet dock inte om det hade att göra med att det sen blev missfall. Det hade avstannat i v7+4 ungefär så fram tills dess borde jag ju kunnat ha symtom. Minns du hur du mådde under första graviditeten? Hur långt gick du då?
  • Sun 27 Dec 2020 23:06
    #9

    Glömde lägga till, att jag har symptom endast i ett väldigt svängande humör & vimsig i huvudet. Än så länge har jag inte märkt av några andra symptom men det lär väl komma snart :) Jag har ett MA (i v.14) bakom mig, innan ja fick första sonen så oron för missfall är stor. Dock så försöker jag koppla bort de så gott det går och tänka positivt, även om det är svårt.

  • Mon 28 Dec 2020 09:40
    #10

    Hej hej här hoppar jag in :)

    Jag fick svagt positivt på stickan 23/12 Äl+8 och gravid 1-2 på digitalt 24/12

    Enligt senaste mens är jag beräknad till 2/9 men oklart än.

    Har tidigare en son som blir 2 i Mars.

    Mår väldigt illa och har extrema humörsvängningar haha...

Svar på tråden BF September 2021