• Tue 29 Dec 2020 22:48
    3322 visningar
    146 svar
    146
    3322

    Graviditet slutet av 2021

    Maken har äntligen kommit fram till att han är redo för att skaffa ett till (och sista) barn!

    Någon gång under september nästa år tänkte vi dra igång, och - varning för er med fertilitetsproblem - vi tycks vara väldigt fertila så förhoppningsvis går det fort!

    Ser redan så mycket fram emot väntan, testerna, ultraljuden, jag vet inte vad jag ska göra av mig själv de nästkommande månaderna.

    Är det fler som planerar att dra igång produktionen nästa år? Kanske sitter på några tips på hur jag ska låta bli att bli knollrig?

  • Svar på tråden Graviditet slutet av 2021
  • Anonym (Juli)
    Wed 30 Dec 2020 00:32
    #1

    Hej,

    Vi planerar att skaffa en trea med start i juli. Tidigare barn har gått snabbt att få till så vi hoppas på samma den här gången. Så spännande. Längtar redan så vet inte hur jag ska stå ut ett halvår till.

    Hur många barn har ni sedan tidigare?

  • Wed 30 Dec 2020 07:03
    #2
    Anonym (Juli) skrev 2020-12-30 00:32:35 följande:

    Hej,

    Vi planerar att skaffa en trea med start i juli. Tidigare barn har gått snabbt att få till så vi hoppas på samma den här gången. Så spännande. Längtar redan så vet inte hur jag ska stå ut ett halvår till.

    Hur många barn har ni sedan tidigare?


    Vad roligt! Då förstår du nog min rastlöshet över kommande månader, haha!

    Vi har tre barn, hade aldrig trott om mig själv att jag skulle vilja bli fyrbarnsförälder.

    Vad fick er att bestämma er för just juli?
  • Anonym (Juli)
    Wed 30 Dec 2020 10:51
    #3
    Crazzy skrev 2020-12-30 07:03:57 följande:

    Vad roligt! Då förstår du nog min rastlöshet över kommande månader, haha!

    Vi har tre barn, hade aldrig trott om mig själv att jag skulle vilja bli fyrbarnsförälder.

    Vad fick er att bestämma er för just juli?


    Haha jag förstår helt och hållet. Det kommer bli långa månader nu. Kommer bara räkna ner. Måste hitta något annat att sysselsätta mig med.

    Så mysigt. Jag skulle också kunna tänka mig 4 barn. I framtiden.

    Vi satte juli för vi vill komma in på 2022 med nästa barn och har redan en i februari så ville ha lite emellan födelsedagar sen hoppas vi på april eller maj. Och med tanke på att det gått så snabbt de andra gångerna så är det lika bra så får vi se.

    Hur kom ni fram till september?
  • Anonym (Hetty­)
    Wed 30 Dec 2020 11:01
    #4

    Vi kommer förmodligen starta bebisverkstaden i juli nästa år. Vi har ett barn, som tog två år av aktiva försök, så vi hoppas givetvis att det går fortare nu.

  • Anonym (Juli)
    Wed 30 Dec 2020 12:20
    #5
    Anonym (Hetty) skrev 2020-12-30 11:01:22 följande:

    Vi kommer förmodligen starta bebisverkstaden i juli nästa år. Vi har ett barn, som tog två år av aktiva försök, så vi hoppas givetvis att det går fortare nu.


    Hoppas det går snabbare denna gång. Hur gammal är första barnet?
  • Anonym (Hetty­)
    Wed 30 Dec 2020 12:32
    #6
    Anonym (Juli) skrev 2020-12-30 12:20:27 följande:

    Hoppas det går snabbare denna gång. Hur gammal är första barnet?


    Ca ett år.
  • Wed 30 Dec 2020 12:45
    #7

    Jag och min partner har pratat om att börja försöka nu år 2021. Jag kommer sluta med ppiller början av mars om vi känner oss redo. Sen får vi se.

    Det är vårt första barn och första gången vi kommer försöka. Jag är nervös och längtar. Blandade känslor. Även rädd att det inte ska gå för oss.

    Jag är 29 och min sambo 34.

  • Wed 30 Dec 2020 14:02
    #8
    Anonym (Juli) skrev 2020-12-30 10:51:20 följande:

    Haha jag förstår helt och hållet. Det kommer bli långa månader nu. Kommer bara räkna ner. Måste hitta något annat att sysselsätta mig med.

    Så mysigt. Jag skulle också kunna tänka mig 4 barn. I framtiden.

    Vi satte juli för vi vill komma in på 2022 med nästa barn och har redan en i februari så ville ha lite emellan födelsedagar sen hoppas vi på april eller maj. Och med tanke på att det gått så snabbt de andra gångerna så är det lika bra så får vi se.

    Hur kom ni fram till september?


    Samma här, jag har en del hobbys (ja, utöver barnen och universitetet) men jag vet inte om något kommer lyckas hålla mig tillräckligt distraherad, haha.

    Tanken var egentligen tre barn, men andra omgången blev tvillingar!

    Jag är själv född i april, och första är född i maj, kan varmt rekommendera båda månaderna faktiskt. Speciellt för att vara gravid i, man slipper den värsta halkan och behöver inte vara höggravid under sommaren .

    Vi vill att tvillingarna ska bli lite större, jag vill hinna gå klart den terminen (föda i juni då) samt att vi, precis som ni, vill sprida ut födelsedagarna lite! Är tur att jag har spiral, annars vet jag inte om jag hade kunnat hålla mig.....
  • Wed 30 Dec 2020 14:04
    #9
    Anonym (Hetty) skrev 2020-12-30 11:01:22 följande:

    Vi kommer förmodligen starta bebisverkstaden i juli nästa år. Vi har ett barn, som tog två år av aktiva försök, så vi hoppas givetvis att det går fortare nu.


    Har hört om en del där det verkade "släppa" efter första barnet, hoppas att det gör det för er också!

    Är det för att då barn under 2022 som ni satsar på juli?
  • Wed 30 Dec 2020 14:10
    #10
    Steffqw skrev 2020-12-30 12:45:21 följande:

    Jag och min partner har pratat om att börja försöka nu år 2021. Jag kommer sluta med ppiller början av mars om vi känner oss redo. Sen får vi se.

    Det är vårt första barn och första gången vi kommer försöka. Jag är nervös och längtar. Blandade känslor. Även rädd att det inte ska gå för oss.

    Jag är 29 och min sambo 34.


    Ååååh vad roligt, det är ju något extra speciellt med första graviditeten/barnet!

    Är det någon speciell anledning till varför du känner oro inför att ni skulle ha svårt att bli med barn? <3
Svar på tråden Graviditet slutet av 2021