• Fri 1 Jan 2021 20:02
    84233 visningar
    752 svar
    752
    84233

    Äggdonation 2021

    Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

  • Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Thu 2 Sep 2021 08:16

    Jag planerar ett nytt försök. Var hos gynekologen idag och slemhinnan var då 8,4 mm. Dock ej treskiktad. Min klinik säger att det inte är nödvändigt. Är det någon här som gjort ett försök och lyckats med slemhinna som ej varit skiktad? Har alltid hört att den bör vara det för få bästa förutsättningar. Försöket är inplanerat till nästa fredag så den kanske hinner bli treskiktad till dess? Förstår inte riktigt om det handlar om tid eller styrkan på östrogenet eller något annat.

  • Thu 2 Sep 2021 09:39
    Eva7272 skrev 2021-09-02 08:16:01 följande:

    Jag planerar ett nytt försök. Var hos gynekologen idag och slemhinnan var då 8,4 mm. Dock ej treskiktad. Min klinik säger att det inte är nödvändigt. Är det någon här som gjort ett försök och lyckats med slemhinna som ej varit skiktad? Har alltid hört att den bör vara det för få bästa förutsättningar. Försöket är inplanerat till nästa fredag så den kanske hinner bli treskiktad till dess? Förstår inte riktigt om det handlar om tid eller styrkan på östrogenet eller något annat.


    Jag fick avbryta ett försök då slemhinnan var tillräckligt tjock men inte treskiktad. Tilläggas ska dock att detta var mitt i corona och kliniken var från början väldigt motsträvig till att vi skulle få komma dit (Finland) men vi stod på oss så vi var osäkra på om de sen bara använde det som ett skäl att säga nej eller om det faktiskt skulle påverka utgången av behandlingen. Övriga gånger jag gjort insättningar har dock slemhinnan varit treskiktad. Jag vet att jag letade info kring detta då men det var svårt att hitta nån tillförlitlig källa. Du kanske ska be kliniken om ett samtal för att få känna dig lugn med att de inte riskerar ett embryo i onödan?
  • Thu 2 Sep 2021 20:48
    Kronärtskocka skrev 2021-08-31 21:58:11 följande:

    Hej

    Ni som gått till Gynhälsan i Uppsala, är det möjligt att bli garanterad ett antal blastocyster där? Och betalar man då för varje FET utöver ägg-kostnaden, hur mycket kostar då varje FET?

    Synd det ska vara så himla dyrt...


    Hej och välkommen!

    Hos Gynhälsan i Uppsala betalar du för antal ägg. De använder dig av äggbank och efter matchning av donator får du veta antal tillgängliga ägg som finns att tillgå. Från vår donator fanns 14 ägg. Alla 14 hade kostat 140'. 12 ägg kostade 122', 10 ägg hade kostar 106'. (Vi valde 12 ägg). Det går även att välja färre men i jämna antal (gissar att de är frysta i par) De har en garanti son säger att upp till 8 ägg ska ge minst 1 blastocyst (alternativt 2st dag 2-embryon), 10 ägg eller fler ska ge minst 2 blastocyster (alternativt 3st dag 2-embryon). Första återföringen ingår i priset, om ni får till frysen kostar varje FET 18.000kr.

    Fråga gärna om du har fler frågor specifika om just Gynhälsan, så ska jag försöka svara :)
  • Sun 5 Sep 2021 12:55
    pixie78 skrev 2021-09-02 09:39:05 följande:

    Jag fick avbryta ett försök då slemhinnan var tillräckligt tjock men inte treskiktad. Tilläggas ska dock att detta var mitt i corona och kliniken var från början väldigt motsträvig till att vi skulle få komma dit (Finland) men vi stod på oss så vi var osäkra på om de sen bara använde det som ett skäl att säga nej eller om det faktiskt skulle påverka utgången av behandlingen. Övriga gånger jag gjort insättningar har dock slemhinnan varit treskiktad. Jag vet att jag letade info kring detta då men det var svårt att hitta nån tillförlitlig källa. Du kanske ska be kliniken om ett samtal för att få känna dig lugn med att de inte riskerar ett embryo i onödan?


    Tack för svar. Kliniken säger att det inte ska påverka resultatet. De säger att det kan bli så för kvinnor som har dålig äggreserv och/eller på väg in i klimakteriet. Det stämmer i och för sig in på mig. Jag försöker ta reda på om jag hade treskiktad förra gången men inte fått svar än. Jag har inte heller kunnat hitta något svar när jag letat runt. Ja känns som jag måste kontakta kliniken igen.
  • Sat 11 Sep 2021 15:01

    Är återigen ruvare ????. Jag hoppas på mer tur denna gång. Är det någon mer här som ruvar?

  • Sat 11 Sep 2021 18:20

    Ska inte vara frågetecken på förra inlägget. Jag vet att jag ruvar ????

  • Sun 12 Sep 2021 12:02

    Tack för välkomnandet och informationen från er. Det är hoppfullt att veta att andra fått barn tillslut.

    Spännande Eva. Även om ruvandet är jobbigt är det ju vad en vill, att iaf ha en chans. Hoppas du får må bra och att du får ett plus framöver!

    Här har min läkare rekommenderat mig att göra ännu ett IVF försök då embryot jag dock sist tydligen var så bra det kunde bli. Så i oktober-november försöker jag igen.

    Men, har också skrivit upp mig i kön både till Livio i Göteborg och en dansk klinik. Tror det kommer bli den danska då de garanterar fler insättningar för samma kostnad. Kötid 3-6 månader på båda klinikerna. Så åter väntan och väntan. Känns dock bra med ett IVF försök under tiden. Så jag känner att jag ?gör? något och inte bara väntar.

  • Fri 17 Sep 2021 14:50

    Hej alla!

    Jag var tvungen att ta paus ett tag från allt. Men nu är jag iallafall tillbaka och vi är nu på gång med Olgakliniken!

    De kommer att försöka med mina egna ägg först och om det inte lyckas går vi  direkt vidare med äggdonation.

    Jag ser att du, Ssuunn­nnyy88­8, också har Olga på gång. Vi har if som försäkringsbolag, men deras reseförsäkring täcker inte resor till Rysslans eftersom UD inte rekommenderar resor dit just nu pga pandemin... Vilket försäkringbolag har ni?

    Vi ska åka i slutet av oktober. Väldigt spännande!

  • Sat 18 Sep 2021 10:24
    Lumila skrev 2021-09-17 14:50:32 följande:

    Hej alla!

    Jag var tvungen att ta paus ett tag från allt. Men nu är jag iallafall tillbaka och vi är nu på gång med Olgakliniken!

    De kommer att försöka med mina egna ägg först och om det inte lyckas går vi  direkt vidare med äggdonation.

    Jag ser att du, Ssuunn­nnyy88­8, också har Olga på gång. Vi har if som försäkringsbolag, men deras reseförsäkring täcker inte resor till Rysslans eftersom UD inte rekommenderar resor dit just nu pga pandemin... Vilket försäkringbolag har ni?

    Vi ska åka i slutet av oktober. Väldigt spännande!


    Hej, roligt att du är tillbaka. Jag ruvar för andra gången. Första försöket misslyckades tyvärr. Denna gång går det kanske, kanske bättre. Jag har fått svagt positivt ett par dagar på raken när jag testat. Men jag är osäker på om det blir starkare. Håller alla tummar för att det ska ta sig. Jag är på RD8 idag. Vet inte hur vanligt det är att ha svagt streck på RD8 och att det ändå går bra, kanske någon här som vet?

    Lycka till på Olga, har hört att de är skickliga.
  • Sun 19 Sep 2021 22:03

    Hej på er,

    Jag och min man har precis påbörjat processen för äggdonation utomlands (Spanien) Är super nöjd med kliniken och bemötande. Jag har precis börjat med mediciner och allt känns så overkligt! Följer gärna fler här!

Svar på tråden Äggdonation 2021