• Fri 1 Jan 2021 20:02
    83860 visningar
    752 svar
    752
    83860

    Äggdonation 2021

    Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

  • Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Mon 20 Sep 2021 10:06
    Eva7272 skrev 2021-09-18 10:24:49 följande:
    Hej, roligt att du är tillbaka. Jag ruvar för andra gången. Första försöket misslyckades tyvärr. Denna gång går det kanske, kanske bättre. Jag har fått svagt positivt ett par dagar på raken när jag testat. Men jag är osäker på om det blir starkare. Håller alla tummar för att det ska ta sig. Jag är på RD8 idag. Vet inte hur vanligt det är att ha svagt streck på RD8 och att det ändå går bra, kanske någon här som vet?

    Lycka till på Olga, har hört att de är skickliga.
    Oj så spännande Eva! Det verkar ju väldigt positivt! Skrattande
    Så var det för min syster också och det höll i sig! Det blev en liten dotter det!

    Håller tummar och tår för fortsatt pluss! <3
  • Sun 26 Sep 2021 08:40
    pixie78 skrev 2021-08-30 15:29:48 följande:

    Jag mår uselt! Kräkandet har tilltagit trots att alla appar säger att det ska gå över efter vecka 12..haha...Går in i v 14 idag. Gjorde KUB förra veckan som såg bra ut och nästa vecka kommer nipt-svaret (vi gör allt man kan för att gardera oss med anledning av tidigare erfarenheter). Så allt som allt så går det ju åt rätt håll just nu. Får se om jag kan hålla mig till RUL om ca 7 veckor eller om det blir ett UL däremellan.. Har iaf slutat med Lutinus och progynon nu. Tog sista Lutinus igår. Känns konstigt efter alla dessa månader men så skönt att slippa också!

    Har du fått skriva in dig ännu?


    Sån lättnad nu efter KUB-ultraljudet :) känner att jag kan slappna av och börja planera lite. Är i vecka 14 nu.

    Har en dotter sedan innan och det har varit så kul att kunna berätta för henne <3

    Hoppas allt känns bra för er nu efter nipt-svaret. <3
  • Thu 30 Sep 2021 01:52
    Lumila skrev 2021-09-17 14:50:32 följande:

    Hej alla!

    Jag var tvungen att ta paus ett tag från allt. Men nu är jag iallafall tillbaka och vi är nu på gång med Olgakliniken!

    De kommer att försöka med mina egna ägg först och om det inte lyckas går vi  direkt vidare med äggdonation.

    Jag ser att du, Ssuunn­nnyy88­8, också har Olga på gång. Vi har if som försäkringsbolag, men deras reseförsäkring täcker inte resor till Rysslans eftersom UD inte rekommenderar resor dit just nu pga pandemin... Vilket försäkringbolag har ni?

    Vi ska åka i slutet av oktober. Väldigt spännande!


    Hej

    Vi har kontaktat Olga som plan B om vår sista FET via landstinget inte lyckas. De har inte lyckats här i Svergie så behöver se över andra alternativ och metoder.

    Vi har varit med på ett webinarium och fått en handläggare. Har även diskuterat som dig en kombinerad lösning med egna ägg och donerade ägg, spermiekvaliteten har varit bra. Imorgon har jag en hysteroskopi och senare är en FET inplanerad.

    Jag har trygghansa som bolag, Har ni nån aning om det funkar med dem?

    Vill gärna höra mer om er resa.
  • Thu 14 Oct 2021 14:24
    Always choklad skrev 2021-09-30 01:52:27 följande:
    Hej

    Vi har kontaktat Olga som plan B om vår sista FET via landstinget inte lyckas. De har inte lyckats här i Svergie så behöver se över andra alternativ och metoder.

    Vi har varit med på ett webinarium och fått en handläggare. Har även diskuterat som dig en kombinerad lösning med egna ägg och donerade ägg, spermiekvaliteten har varit bra. Imorgon har jag en hysteroskopi och senare är en FET inplanerad.

    Jag har trygghansa som bolag, Har ni nån aning om det funkar med dem?

    Vill gärna höra mer om er resa.
    Spännande!

    Tack vare att UD nu släppt sina restriktioner så godkänner (i vårt fall) if resor till Ryssland. Troligtvis gör alla försäkringsbolag samma.

    Vi fick inbjudan från Ryssland igår och ska nu skicka in allt för visumansökan.

    Jag går nu på p-piller sen drygt två veckor tillbaka och imorgon ska jag på ultraljud och börjar med Gonapeptyl på lördag.

    Flyget bokat, hotellet bokat. Det drar ihop sig!
  • Fri 15 Oct 2021 00:21
    Lumila skrev 2021-10-14 14:24:17 följande:

    Spännande!

    Tack vare att UD nu släppt sina restriktioner så godkänner (i vårt fall) if resor till Ryssland. Troligtvis gör alla försäkringsbolag samma.

    Vi fick inbjudan från Ryssland igår och ska nu skicka in allt för visumansökan.

    Jag går nu på p-piller sen drygt två veckor tillbaka och imorgon ska jag på ultraljud och börjar med Gonapeptyl på lördag.

    Flyget bokat, hotellet bokat. Det drar ihop sig!


    Hej ja verkligen spännande.

    Skönt att saker börjar så smått gå tillbaka till det normala

    Är p-pillren en del av behandlingsplanen?

    När ska ni på ert första besök i St:Petersburg, blir det innan jul?
  • Mon 18 Oct 2021 08:41
    Always choklad skrev 2021-10-15 00:21:26 följande:
    Hej ja verkligen spännande.

    Skönt att saker börjar så smått gå tillbaka till det normala

    Är p-pillren en del av behandlingsplanen?

    När ska ni på ert första besök i St:Petersburg, blir det innan jul?
    P-pillren var bara för att styra min mens enligt tidsplanen. Började med Gonapeptyl (som synarela men sprutform) i lördag och tog sista p-pillret på söndag. Borde alltså få en liten mins inom några dagar.

    På fredag börjar jag med Pergoveris och i slutet av oktober åker vi till St Petersburg för äggplock + ger spermier.

    Hur ser det ut för dig?
  • Mon 18 Oct 2021 20:17
    Lumila skrev 2021-10-18 08:41:29 följande:

    P-pillren var bara för att styra min mens enligt tidsplanen. Började med Gonapeptyl (som synarela men sprutform) i lördag och tog sista p-pillret på söndag. Borde alltså få en liten mins inom några dagar.

    På fredag börjar jag med Pergoveris och i slutet av oktober åker vi till St Petersburg för äggplock + ger spermier.

    Hur ser det ut för dig?


    Hej!

    Jag skall göra min sista FET nu i början/mitten av november. Väntar också på mensen nu..Rätt inställd att det inte går men hoppas. Har hunnit en bit i förberedelser mot Olga i alla fall. Verkar vara som att vi behöver lite extra hjälp som vi inte kan få i Svergie då det är lite olika metoder.

    Dina olika preparat är nya för mig men antar det är för att starta mens, få igång fin ägglossning och hinna + stopp och väx så att säga så att det inte blir för mycket och man sabbar äggplocket.

    Har du varit och träffat dem innan äggplocket på plats?
  • Fri 22 Oct 2021 15:27

    Så skönt med KUB Myntan. Hoppas du mår bra!

    Spännande att få följa er andra. Hoppas det flyter på med visum och behandlingar.

    Jag fick nyss ett samtal från min danska klinik. De hade en äggdonator att erbjuda mig. Tyvärr var den anonym och jag vill ju göra mitt sista ivfförsök först så jag tackade nej. Men skönt att veta att de jobbar på och att jag inte är bortglömd där i deras kö.

  • Sun 24 Oct 2021 09:31
    +1

    Nu är vi i Spanien för vår första insättning.

    Donatorn fick ut 12 ägg varav 10 var mogna och 9 blev befraktade under dag 1. Jag antar att detta är bra?

    En fråga till er, hur mycket östrogen och progesteron åt ni innan insättning? Jag äter 8mg femanest och har börjat nu med 800 mg progesteron ( 400 mg morgon och kväll) Har ni på något man kan göra för att öka chansen till att det fäster bättre? Kommer att börja med kortison 2 dagar innan insättning.

  • Wed 27 Oct 2021 20:44

    Mami1230: Eftersom jag inte har börjat än vet jag inte vilka doser de olika klinikerna använder sig av. Hoppas du känner dig trygg med den medicinering du får!

    Hur många dagar odlar din klinik innan insättning? Hoppas de små utvecklats fint och att du nu både fått tillbaka och till frysen.

Svar på tråden Äggdonation 2021