• AliceLa

    Äggdonation 2021

    Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

  • Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Mami1230

    Hej,

    Vi fick fyra embryos med mycket god kvalitet på dag 5, en till mig och tre till frysen. Insättningen var igår????

    Allt känns super, nästa torsdag ska jag ett blodprov och kolla HCG. Allt känns så overkligt. Håller tummarna! När ska du börja @kronärtskocka ?

  • Kronärtskocka

    Mami1230

    Grattis till insättning och tre till frysen! Låter ju som goda chanser. Även om det är jobbigt att ruva är det ju vad en vill. Få ha en chans att vara gravid. Hoppas du får må bra under ruvningen.

    Hur funkar det på er klinik. Köper ni ett ägguttag med en ET och sedan betalar ni för varje ev FET efteråt? Eller ingår ev FET?

    Jag är igång med nedreglering enligt långa protokollet inför mitt troligtvis sista ivf försök nu. ( Har aldrig fått till frysen tidigare så tror inte jag får det nu heller.)

    Köar till äggdonation i Danmark. Stått i kö sedan början av september. Kötiden är 3-6 månader eller mer. De hade svårt att säga exakt. Donatorerna anmäler när de själva vill donera, de behöver matcha donatorn och det ska vara en donator som är öppen enligt mina önskemål. ( I Danmark kan de vara anonyma eller öppna. Gör en dubbeldonation som jag gör måste någon av dem vara öppna enligt dansk lag.) Så jag har ställt in mig på att det nog blir först nästa år det kan bli aktuellt för mig. Men misslyckas mitt ivf och de ringer direkt därefter kör jag gärna igång då. De befruktar färska ägg men fryser sedan ned och återför bladtocyster så vi är nog ändå inne i nästa år om de skulle ha en donator i december.

  • Mami1230

    Hej,

    Ja, precis vi betalar sen per insättning skulle jag tro.

    Ruvdag 8 idag och har fått plus! Testade väldigt väldigt svagt på dag 6. Det känns helt otroligt, hoppas att hen vill stanna där inne. Är överlycklig just nu men är samtidigt livrädd!

    Ja, nästa år är snart! Ok, du kan välja en donator alltså? Det är ju bra, i Spanien väljer kliniken åt en och man får veta väldigt lite om donatorn.

    Håller tummarna för dig nu. Har du många ägg men att de inte blir befruktade? Eller blir de befruktade men inte utvecklas som de ska? All peppkramar till dig Kronärtskocka

  • Kronärtskocka
    Mami1230 skrev 2021-11-04 20:44:23 följande:

    Hej,

    Ja, precis vi betalar sen per insättning skulle jag tro.

    Ruvdag 8 idag och har fått plus! Testade väldigt väldigt svagt på dag 6. Det känns helt otroligt, hoppas att hen vill stanna där inne. Är överlycklig just nu men är samtidigt livrädd!

    Ja, nästa år är snart! Ok, du kan välja en donator alltså? Det är ju bra, i Spanien väljer kliniken åt en och man får veta väldigt lite om donatorn.

    Håller tummarna för dig nu. Har du många ägg men att de inte blir befruktade? Eller blir de befruktade men inte utvecklas som de ska? All peppkramar till dig Kronärtskocka


    Åh! Så roliga nyheter! Grattis! Hoppfullt att höra.

    Jag får inte välja vilken donator (det gör kliniken) däremot får jag välja om jag vill ha en öppen eller stängd donator. De kommer matcha efter mitt utseende men har även frågat om intressen och sånt. Räknar inte med att få veta något om donator. Får se hur det blir.

    Jag har lågt AMH och får därför inte ut så många ägg. Bra befruktningsgrad men fick sist bara till ET och inget till frysen någon gång. Tack!
  • Mami1230

    Fick tillbaka mitt blodprov idag och det var neg.. det visade en 4! Fattar noll men mina clear blue visar plus så det är oklart! Förstår inte hur testerna visar positivt men blodprovet visar neg.. tog nytt idag och nu väntar jag på nytt resultat..så tråkigt!

  • Kronärtskocka
    Mami1230 skrev 2021-11-05 20:35:20 följande:

    Fick tillbaka mitt blodprov idag och det var neg.. det visade en 4! Fattar noll men mina clear blue visar plus så det är oklart! Förstår inte hur testerna visar positivt men blodprovet visar neg.. tog nytt idag och nu väntar jag på nytt resultat..så tråkigt!


    Åh, så tungt när du fått ett plus och att provet visar lågt värde. Kan blodprovet tagits för tidigt och värdet höjts senare? Eller ett felaktigt test. Väldigt tungt och tråkigt. ( Sedan hade en del av mig inte kunnat ge upp helt förrän svaret på blodprovet eller mensen kom.) Men när en känner sig uppgiven vill en bara få tydliga svar! Ovissheten är hemsk?
  • Mami1230

    Jag hoppas att det är så. Inväntar mitt blodprov. Jag tog ett test i går kväll och det var plus. Beställt hem tester idag, om det är plus fortsätter jag med medicinering tills mitt blodprov kommer. Så jobbigt att inte veta!

  • Kronärtskocka
    Mami1230 skrev 2021-11-06 10:59:01 följande:

    Jag hoppas att det är så. Inväntar mitt blodprov. Jag tog ett test i går kväll och det var plus. Beställt hem tester idag, om det är plus fortsätter jag med medicinering tills mitt blodprov kommer. Så jobbigt att inte veta!


    Hoppas du snart får svar och att det är ett positivt svar!
  • Atocia
    Kaninbunny skrev 2021-11-07 12:13:24 följande:

    Alltså *matcha utseende*, varför? För att förneka barnets ursprung på något sätt då? Ärligt talat - ni pratar som om det är en produkt ni ska beställa på nätet... inte en annan människas barn ni till varje pris ska sätta till världen. På bekostnad av vilkas hälsa?


    Är du emot spermadonation också? Vems hälsa menar du att blir riskerad? En äggdonator går igenom samma process som alla hundratusentals kvinnor som årligen genomgår IVF. Vet något över huvud taget om hur den medicinska proceduren för att donera ägg går till?
  • Always choklad
    Kaninbunny skrev 2021-11-08 00:51:18 följande:

    Och vidare helt skamlöst sitta och prata om att beställa ett visst utseende - betalning hit och dit osv - utan att ta ansvar sitt beteende. Få det att låta som en produkt man ska beställa hem. Vidrigt. Det är människor vi pratar om. Utsatta kvinnor och att skapa deras bebisar.


    Hej Kaninbunny. Du är anmäld, du har inget här att göra. Skäms på dig att anklaga människor att vi skulle se det som en marknad med bäbisar. Innan man överhuvudtaget börjar ens att tänka tanken har det gått en lång tid. Det är en väldigt påfrestande process fysiskt och psykiskt. För många är detta det enda fönster de har att kunna ventilera med likasinnade.

    Som sagt skäms på dig. Tänk efter vad du säger och vilken effekt det har nästa gång.
Svar på tråden Äggdonation 2021