• Anonym (Kent Clark)
    Mon 4 Jan 2021 14:50
    4769 visningar
    387 svar
    387
    4769

    Varför får endast 10% av männen på dejtingsidor all uppmärksamhet?

    En vidareutveckling av en tidigare tråd jag skrev. Jag har gått med i en Facebooksida på nätet för singlar som söker seriöst. Man lägger där upp ett foto på sig eller något annat och skriver något om man vill, och sen får andra skriva tillbaks eller gilla inlägget. Något jag tycker är intressant är att det bara några av alla män som får nån reaktion på sitt inlägg, och ett fåtal (ca 5-10%) män som får ganska mycket kommentarer. Dessa män är de snyggaste och manligaste männen. Samtidigt så får i stort sett alla kvinnor kommentarer från män (som jag sett så är alla trevliga sådana, alltså inga om sex och så) och många får väldigt mycket kommentarer. 

    Så jag undrar varför ser det ut på det viset? Många av de män som lägger upp foton ser ju enligt mig helt OK ut, verkar schyssta, har bra jobb osv. Ja några ser ut som de nyss kommit ur mentalsjukhuset också... Men varför får inte dessa män några kommentarer alls? Jag förstår inte. 

    Jag har alltid trott att det är män som går på utseendet. Men här verkar det ju som att det är kvinnor som gör det? 

    Om de flesta kvinnor ska slåss om 10% av alla män och som det verkar på den här sidan inte ger de andra männen nån chans så blir ju väldigt få personer tillsammans. Det vore kul om vi kunde reda ut det här!

  • Svar på tråden Varför får endast 10% av männen på dejtingsidor all uppmärksamhet?
  • Anonym (S)
    Mon 4 Jan 2021 14:53
    #1

    Jag har ingen aning om upplägget på den där sidan men en tanke är att killarna kanske ser för fejkade ut, deras presentationer kan vara dåliga, de kanske verkar väldigt egenkära, tjejer kanske inte vill visa sitt intresse offentligt så alla kan se. Det är bara några tankar just nu.

  • Akidok­i
    Mon 4 Jan 2021 14:56
    #2

    Det är väl en självklarhet att även kvinnor väljer efter utseende, bland annat.

    Smaken däremot kan vara delad.

    I ett forum för en bild och lite text är vad som presenteras, vad inbillar du dig att kvinnor ska utgå ifrån? Sin egen fantasi?

    Ja, vi kvinnor finns som tycker att utseendet är viktigt. Nej, jag som kvinna är inte mindre visuell.

  • Anonym (Allis­)
    Mon 4 Jan 2021 14:59
    #3

    Det säger sig väl själv att i en internetmiljö där man blandas med ett gäng 10:or på skalan så kommer de flesta av båda könen som sorterar utan att känna personen att gå på utseende, eftersom det är det man mest lägger märke till?

    I verkligheten där vi kan lära känna personer tror jag vi beter oss lite annorlunda, men det finns för all del rätt mycket forskning på att män går mer på utseende och kvinnor mer på status/pengar, också.

    Sen tror jag att de som flåsar runt på dejtsajter är mer ytliga än genomsnittet, för annars hade de troligen hittat någon i sin omgivning (om de inte bor i minsta byn ute på landet förstås).

  • Anonym (xy)
    Mon 4 Jan 2021 15:12
    #4

    Det finns en obalans i alla dating och raggning. Det finns betydligt fler män som kan tänka sig ha sex med nästan vem som helst oavsett känslor, utseende eller ålder mm jämfört med hur många kvinnor som kan tänka sig att ha sex med nästan vem som helst.

    Som kille kan man testa det genom att t ex regga sig på QX. Mycket mer uppmärksamhet blir det och vill man ha sex går det oftast att ordna på kort tid.

    Det här har lett till en viss anpassning. Många killar kontaktar väldigt bredd och till många och hoppas att någonting ska hända någonstans. Många tjejer har ledsnat på att bli sexraggade och blivit mer avvaktande och sorterande.

  • Anonym (Kent Clark) Trådstartaren
    Mon 4 Jan 2021 15:22
    #5
    Anonym (Allis) skrev 2021-01-04 14:59:32 följande:

    Det säger sig väl själv att i en internetmiljö där man blandas med ett gäng 10:or på skalan så kommer de flesta av båda könen som sorterar utan att känna personen att gå på utseende, eftersom det är det man mest lägger märke till?

    I verkligheten där vi kan lära känna personer tror jag vi beter oss lite annorlunda, men det finns för all del rätt mycket forskning på att män går mer på utseende och kvinnor mer på status/pengar, också.

    Sen tror jag att de som flåsar runt på dejtsajter är mer ytliga än genomsnittet, för annars hade de troligen hittat någon i sin omgivning (om de inte bor i minsta byn ute på landet förstås).


    På den här sidan så får nästan alla kvinnor kommentarer på sina inlägg, och väldigt många får massor av kommentarer. Alla tjejer ser inte ut som 10:or precis. Så på så vis ger i alla fall männen mer chanser till fler kvinnor för vidare kontakt, medan de flesta män får inget eller väldigt lite gensvar alls.

    Det märks väl vilka män som får mycket, och det har sällan att göra med bra presentation. Männen ser väldigt bra ut, och har manligt utseende.

    Ok det kanske du har rätt i att de som agerar där är mer ytliga. Men jag gick dit för att se om det fanns nån chans att träffa någon där då jag inte träffar så mkt folk IRL. Blev dock skrämd över hur det såg ut! Har inte vågat lägga ut nåt och kommer nog inte göra det heller. 

    Jo IRL så lär man ju känna en person samtidigt som utseendet finns där så det kanske är fler som får chansen där än på den här sidan.
  • Anonym (Kent Clark) Trådstartaren
    Mon 4 Jan 2021 15:26
    #6
    Anonym (xy) skrev 2021-01-04 15:12:42 följande:

    Det finns en obalans i alla dating och raggning. Det finns betydligt fler män som kan tänka sig ha sex med nästan vem som helst oavsett känslor, utseende eller ålder mm jämfört med hur många kvinnor som kan tänka sig att ha sex med nästan vem som helst.

    Som kille kan man testa det genom att t ex regga sig på QX. Mycket mer uppmärksamhet blir det och vill man ha sex går det oftast att ordna på kort tid.

    Det här har lett till en viss anpassning. Många killar kontaktar väldigt bredd och till många och hoppas att någonting ska hända någonstans. Många tjejer har ledsnat på att bli sexraggade och blivit mer avvaktande och sorterande.


    Jo så är det. Det märkliga här är att kvinnorna verkar inte läsa av någons personlighet bakom utseendet, utan bara vara intresserade av hunken eller den snygga träningskillen som ser ut som en modell. Det är så märkligt, varför blir alla andra män bortsorterade så brutalt? Hade det varit mer linjärt att halvsnygga killar fick lite respons hade det ju sett mer logiskt ut.
  • Anonym (Kent Clark) Trådstartaren
    Mon 4 Jan 2021 15:27
    #7

    Alltså tjejer, en kille är inte bara ett utseende tjejer, det är en personlighet också! Ni vill väl inte bara bli ihop med nån som ser bra ut eller? Det verkar ju så om man går in på den här sidan. Eller är det bara ytliga kvinnor där?

  • Anonym (Allis­)
    Mon 4 Jan 2021 15:29
    #8
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-04 15:22:02 följande:
    På den här sidan så får nästan alla kvinnor kommentarer på sina inlägg, och väldigt många får massor av kommentarer. Alla tjejer ser inte ut som 10:or precis. Så på så vis ger i alla fall männen mer chanser till fler kvinnor för vidare kontakt, medan de flesta män får inget eller väldigt lite gensvar alls.

    Det märks väl vilka män som får mycket, och det har sällan att göra med bra presentation. Männen ser väldigt bra ut, och har manligt utseende.

    Ok det kanske du har rätt i att de som agerar där är mer ytliga. Men jag gick dit för att se om det fanns nån chans att träffa någon där då jag inte träffar så mkt folk IRL. Blev dock skrämd över hur det såg ut! Har inte vågat lägga ut nåt och kommer nog inte göra det heller. 

    Jo IRL så lär man ju känna en person samtidigt som utseendet finns där så det kanske är fler som får chansen där än på den här sidan.
    Sen vet du inte heller hur många av de kvinnorna som är fejkprofiler/botar. När det finns färre kvinnor på sajterna så händer det att saker uppfinns istället.
  • Anonym (N)
    Mon 4 Jan 2021 15:36
    #9
    +1

    För att de inte är intresserade kanske?

    Dessutom "slåss" inte kvinnor om 10 % av männen. Kvinnor är inte lika desperata som män.

  • Anonym (N)
    Mon 4 Jan 2021 15:37
    #10
    +1
    Anonym (Kent Clark) skrev 2021-01-04 15:27:21 följande:

    Alltså tjejer, en kille är inte bara ett utseende tjejer, det är en personlighet också! Ni vill väl inte bara bli ihop med nån som ser bra ut eller? Det verkar ju så om man går in på den här sidan. Eller är det bara ytliga kvinnor där?


    De är helt enkelt inte intresserade av dig!
Svar på tråden Varför får endast 10% av männen på dejtingsidor all uppmärksamhet?