• Tue 5 Jan 2021 22:00
    11413 visningar
    27 svar
    -2
    27
    11413

    Ögonfransserum gravid

    Hej!

    Någon som har erfarenhet av att använda ögonfransserum under graviditet? Det dom menar isåfall med att inte använda det är att man kan få en reaktion va? Inte att sånt kan vara skadligt för barnet väl?

  • Svar på tråden Ögonfransserum gravid
  • Anonym (#)
    Tue 12 Jan 2021 23:54
    #1
    -1

    Jag har använt det hela graviditeten (xlash) och bebis är helt frisk där inne vad barnmorskan sagt. Hen är nämligen inte ute än (10 dagar kvar ca) men inte varit några konstigheter under graviditeten för min del så vitt jag vet.

  • Wed 13 Jan 2021 06:00
    #2
    Anonym (#) skrev 2021-01-12 23:54:49 följande:

    Jag har använt det hela graviditeten (xlash) och bebis är helt frisk där inne vad barnmorskan sagt. Hen är nämligen inte ute än (10 dagar kvar ca) men inte varit några konstigheter under graviditeten för min del så vitt jag vet.


    Okej tack <3<3
  • Wed 13 Jan 2021 10:48
    #3
    -1

    Jag har innan grav alltid använt Xlash men som gravid, eller en bit in i andra trimestern fick jag sjuka reaktioner av det. Blev helt röd av Xbrow och av xlash blev mina ögonlock röda och svullna så in i bängen så jag var tvungen sluta!

    Du märker nog om det funkar för dig eller inte :)

  • Anonym (Förlå­t)
    Wed 13 Jan 2021 12:33
    #4
    -1

    Förlåt TS men jag måste bara ställa en helt annan fråga till er gällande Xlash. Jag känner ingen som använder det så därför kanske ni kan svara på detta..

    Frågan är gällande Xlash.. upplever ni att det kittlas i ögonen till och från när ni använt serumet?

    Jag är noga med att inte få serumet i ögonen men ibland känns det som att det glider ner från fransarna är man typ blinkar. Upplever ni också det?

    Har ni fått bra resultat av serumet och hur långt tid tog det innan ni såg resultat?

    Har ni fortsatt använda serumet under lång tid eller tills det är slut?

    Har ni tappat fransar om kungar slutat använda det ?

  • Anonym (#)
    Wed 13 Jan 2021 13:47
    #5
    Anonym (Förlåt) skrev 2021-01-13 12:33:54 följande:

    Förlåt TS men jag måste bara ställa en helt annan fråga till er gällande Xlash. Jag känner ingen som använder det så därför kanske ni kan svara på detta..

    Frågan är gällande Xlash.. upplever ni att det kittlas i ögonen till och från när ni använt serumet?

    Jag är noga med att inte få serumet i ögonen men ibland känns det som att det glider ner från fransarna är man typ blinkar. Upplever ni också det?

    Har ni fått bra resultat av serumet och hur långt tid tog det innan ni såg resultat?

    Har ni fortsatt använda serumet under lång tid eller tills det är slut?

    Har ni tappat fransar om kungar slutat använda det ?


    Upplever inte alls att det kittlas i ögonen vid användning. Upplever inte heller att det "glider ner" när man blinkar. Ligger som en blöt rand i någon minut innan det torkar. Såg resultat efter 2-3 månader ca, har inte fått sådär magiskt bra resultat som man ser på bilderna de marknadsför med, men jag har rätt korta fransar från början men de har absolut blivit längre! Jag använder serumet en gång om dagen, ca en timme innan jag ska sova. Jag har inte slutat med det sen jag började för 1 år sen så vet inte om jag tappar fransar om jag skulle sluta.
  • Anonym (B)
    Wed 13 Jan 2021 15:42
    #6

    Har pratat med två olika fransstylister som båda avrådde från att använda serum när man är gravid.

    Xlash själva säger att det har gjorts för lite studier, så de vill väl hålla ryggen fri. Revitalash (som är mycket bättre än xlash btw) avråder från att man använder produkten under graviditet.

    Varför riskera, tänker jag.

  • Wed 13 Jan 2021 17:57
    #7
    Anonym (Förlåt) skrev 2021-01-13 12:33:54 följande:

    Förlåt TS men jag måste bara ställa en helt annan fråga till er gällande Xlash. Jag känner ingen som använder det så därför kanske ni kan svara på detta..

    Frågan är gällande Xlash.. upplever ni att det kittlas i ögonen till och från när ni använt serumet?

    Jag är noga med att inte få serumet i ögonen men ibland känns det som att det glider ner från fransarna är man typ blinkar. Upplever ni också det?

    Har ni fått bra resultat av serumet och hur långt tid tog det innan ni såg resultat?

    Har ni fortsatt använda serumet under lång tid eller tills det är slut?

    Har ni tappat fransar om kungar slutat använda det ?


    Det är ingen fara!

    Jag har inte upplevt något negativt med. Har fått så bra resultat av det. Fransarna blir så fina och långa! Känner att när man är gravid så borde man väl få ha fina fransar iallafall haha .. när jag slutat med det så har inget hänt bara att efter ett tag så är dom inte lika långa.
  • Wed 13 Jan 2021 17:59
    #8
    Anonym (B) skrev 2021-01-13 15:42:30 följande:

    Har pratat med två olika fransstylister som båda avrådde från att använda serum när man är gravid.

    Xlash själva säger att det har gjorts för lite studier, så de vill väl hålla ryggen fri. Revitalash (som är mycket bättre än xlash btw) avråder från att man använder produkten under graviditet.

    Varför riskera, tänker jag.


    Jag kan nog riskera det om det handlar om mig hahaha.. men du har rätt jag jag inte använt det förutom tidigt i graviditeten och då reagerade jag inte på det iallafall men har ändå inte använt det...!.
  • Thu 14 Jan 2021 18:09
    #9
    +3

    Allt onaturligt skit du får i dig påverkar kroppen och därmed barnet.
    Ungefär som de som tog neurosedyn och tyckte allt var bra, det var inte förrän efteråt man märkte effekterna.
    Är du så ful att du behöver ögonfransserum tror du? Kan du inte bara njuta av att vara dig själv och gravid istället?

  • Thu 14 Jan 2021 20:05
    #10
    -1
    Blue Waffle skrev 2021-01-14 18:09:44 följande:

    Allt onaturligt skit du får i dig påverkar kroppen och därmed barnet.

    Ungefär som de som tog neurosedyn och tyckte allt var bra, det var inte förrän efteråt man märkte effekterna.

    Är du så ful att du behöver ögonfransserum tror du? Kan du inte bara njuta av att vara dig själv och gravid istället?


    Men gå och lägg dig med din foliehatt. Nu är det ett lokalt verkande serum och inte tabletter vi snackar om.
Svar på tråden Ögonfransserum gravid