• Tue 5 Jan 2021 22:00
    11398 visningar
    27 svar
    -2
    27
    11398

    Ögonfransserum gravid

    Hej!

    Någon som har erfarenhet av att använda ögonfransserum under graviditet? Det dom menar isåfall med att inte använda det är att man kan få en reaktion va? Inte att sånt kan vara skadligt för barnet väl?

  • Svar på tråden Ögonfransserum gravid
  • Thu 14 Jan 2021 21:04
    #11
    Blue Waffle skrev 2021-01-14 18:09:44 följande:

    Allt onaturligt skit du får i dig påverkar kroppen och därmed barnet.

    Ungefär som de som tog neurosedyn och tyckte allt var bra, det var inte förrän efteråt man märkte effekterna.

    Är du så ful att du behöver ögonfransserum tror du? Kan du inte bara njuta av att vara dig själv och gravid istället?


    jag undrar en sak. Ni som är så otrevliga i detta forum. Är ni såna i verkligheten med? Det kan jag inte tro men det är lätt att vräka ur sig saker när du inte behöver se personen. Skäms på dig.
  • Anonym (#)
    Thu 14 Jan 2021 21:47
    #12
    BernieLollo skrev 2021-01-14 20:05:57 följande:

    Men gå och lägg dig med din foliehatt. Nu är det ett lokalt verkande serum och inte tabletter vi snackar om.


    Håller med - blir väldigt mycket mom-shaming här... Jag la av med exempelvis absolut torr för läste att det kunde vara farligt, men min barnmorska hävdar att det inte alls skulle varit farligt. Om inte det är farligt, varför skulle xlash skada barnet? Vi snackar liksom om ett penseldrag på varje ögonlock om dagen - tror knappast att det påverkar barnet! Hudkrämer, mediciner och huvudvärkstabletter, schampo/balsam och frisörbesök känns enligt mig isåfall farligare. Alla gör precis som de vill, men förstår inte alla otrevliga kommentarer och katastroftankar.
  • Fri 15 Jan 2021 06:03
    #13
    Anonym (#) skrev 2021-01-14 21:47:33 följande:

    Håller med - blir väldigt mycket mom-shaming här... Jag la av med exempelvis absolut torr för läste att det kunde vara farligt, men min barnmorska hävdar att det inte alls skulle varit farligt. Om inte det är farligt, varför skulle xlash skada barnet? Vi snackar liksom om ett penseldrag på varje ögonlock om dagen - tror knappast att det påverkar barnet! Hudkrämer, mediciner och huvudvärkstabletter, schampo/balsam och frisörbesök känns enligt mig isåfall farligare. Alla gör precis som de vill, men förstår inte alla otrevliga kommentarer och katastroftankar.


    Ja men precis och jag kan slå vad om att man aldrig skulle säga det rakt till en.
  • Anonym (#)
    Fri 15 Jan 2021 07:39
    #14
    -1
    Astriidlind skrev 2021-01-15 06:03:02 följande:

    Ja men precis och jag kan slå vad om att man aldrig skulle säga det rakt till en.


    Exakt! Förstår inte behovet av att trycka ner och skrämma...
  • Tue 26 Jan 2021 10:50
    #15
    +2

    Om du är fundersam så ska du nog undvika att använda det. 

  • Anonym (K)
    Tue 26 Jan 2021 11:08
    #16
    +2

    Pyja tittar du på rekommendationer i Danmark så vill man ju där att kvinna knappt sminkar sig eller använder hudloition.

    Eftersom man inte gjort tillräckligt forskning om detta MEN man vet att skönhetsprodukter innehåller dåliga ämnen för kroppen (om det inte är ekologiska eller köpta från apoteket med märkning) så förstår du säkert själv att ju fler grejer du använder, desto högre dos av cocktail av gift kommer in i kroppen och högre risk för barnet att ta del av.

    Därför tycker jag personligen att man ska vara restriktiv generellt den lilla tid man är gravid. Använda så lite produkter det går.

    Skit i ögonfransserum. Ta detta när du är ensam u din kropp istället. Det är inget måste och bättre att ta det säkra före det osäkra för barnet?

  • Anonym (K)
    Tue 26 Jan 2021 11:16
    #17
    +1
    Astriidlind skrev 2021-01-13 17:57:34 följande:

    Det är ingen fara!

    Jag har inte upplevt något negativt med. Har fått så bra resultat av det. Fransarna blir så fina och långa! Känner att när man är gravid så borde man väl få ha fina fransar iallafall haha .. när jag slutat med det så har inget hänt bara att efter ett tag så är dom inte lika långa.


    Och hur vet du att detta inte orsakat skador mot dina barns framtida fertilitet? Vi vet ju att europeiska män fått en drastisk minskningar av spermakvalitet och antal.

    ::::Redan i mammas mage

    Forskarna vet sedan tidigare att sperman kan påverkas av kemikalier, bekämpningsmedel och livsstilsvanor. Men Richard Sharpe misstänker att den största påverkan redan sker i fosterstadiet och därför behövs det studier om gravidas vanor och vad de exponeras för.:::

    www.svt.se/nyheter/utrikes/kris-i-spermiefabriken

    Dags att börja tänka till vad kemikalier kan få för långsiktliga problem för fostret i magen. Även om forskningen än inte satsat på detta område.
  • Tue 26 Jan 2021 20:37
    #18
    -1
    Anonym (K) skrev 2021-01-26 11:08:25 följande:

    Pyja tittar du på rekommendationer i Danmark så vill man ju där att kvinna knappt sminkar sig eller använder hudloition.

    Eftersom man inte gjort tillräckligt forskning om detta MEN man vet att skönhetsprodukter innehåller dåliga ämnen för kroppen (om det inte är ekologiska eller köpta från apoteket med märkning) så förstår du säkert själv att ju fler grejer du använder, desto högre dos av cocktail av gift kommer in i kroppen och högre risk för barnet att ta del av.

    Därför tycker jag personligen att man ska vara restriktiv generellt den lilla tid man är gravid. Använda så lite produkter det går.

    Skit i ögonfransserum. Ta detta när du är ensam u din kropp istället. Det är inget måste och bättre att ta det säkra före det osäkra för barnet?


    Ja men det har du rätt i. Jag har inte använt det. Avvaktar

    Med det till efter barnet kommer<3<3
  • Tue 26 Jan 2021 20:39
    #19
    Anonym (K) skrev 2021-01-26 11:16:40 följande:

    Och hur vet du att detta inte orsakat skador mot dina barns framtida fertilitet? Vi vet ju att europeiska män fått en drastisk minskningar av spermakvalitet och antal.

    ::::Redan i mammas mage

    Forskarna vet sedan tidigare att sperman kan påverkas av kemikalier, bekämpningsmedel och livsstilsvanor. Men Richard Sharpe misstänker att den största påverkan redan sker i fosterstadiet och därför behövs det studier om gravidas vanor och vad de exponeras för.:::

    www.svt.se/nyheter/utrikes/kris-i-spermiefabriken

    Dags att börja tänka till vad kemikalier kan få för långsiktliga problem för fostret i magen. Även om forskningen än inte satsat på detta område.


    Det jag skrev med serumet är innan jag var gravid. Har inte använt det under graviditeten :)
  • Thu 28 Jan 2021 15:47
    #20
    BernieLollo skrev 2021-01-14 20:05:57 följande:
    Men gå och lägg dig med din foliehatt. Nu är det ett lokalt verkande serum och inte tabletter vi snackar om.
    Spelar noll roll, fortfarande onaturligt. kroppen tar in saker via huden och slemhinnorna.

    Tror TS verkligen att hon är så ful att hon inte klarar sig utan sådana preparat de få månader hon är gravid i livet?
    Tycker synd om  om barnet som har en sådan utseendefixerad morsa.
  • Thu 28 Jan 2021 15:48
    #21
    Astriidlind skrev 2021-01-15 06:03:02 följande:
    Ja men precis och jag kan slå vad om att man aldrig skulle säga det rakt till en.
    Jag skulle lätt säga det. Folk är dumma i huvudet ibland.
  • Thu 28 Jan 2021 21:15
    #22
    -1
    Blue Waffle skrev 2021-01-28 15:47:01 följande:

    Spelar noll roll, fortfarande onaturligt. kroppen tar in saker via huden och slemhinnorna.

    Tror TS verkligen att hon är så ful att hon inte klarar sig utan sådana preparat de få månader hon är gravid i livet?

    Tycker synd om  om barnet som har en sådan utseendefixerad morsa.


    men asså snälla lägg ner. Var försiktig med vad du säger också du ska fan inte stå där och säga att det är synd om mitt barn för att jag är mån om hur jag ser ut? Jag kommer aldrig använda något som kan skada mitt barn. Fyfan för såna som dig asså. Ska klanka ner på andra mammor när du inte ens känner mig.
  • Thu 28 Jan 2021 21:37
    #23
    Astriidlind skrev 2021-01-28 21:15:34 följande:
    men asså snälla lägg ner. Var försiktig med vad du säger också du ska fan inte stå där och säga att det är synd om mitt barn för att jag är mån om hur jag ser ut? Jag kommer aldrig använda något som kan skada mitt barn. Fyfan för såna som dig asså. Ska klanka ner på andra mammor när du inte ens känner mig.
    Jo, om du helt ärligt värderar ditt useende mer än hälsan på ditt barn är det jättesynd om barnet.
    Jag behöver inte känna dig personligen för att veta det.
  • Thu 28 Jan 2021 21:46
    #24
    -1
    Blue Waffle skrev 2021-01-28 21:37:05 följande:

    Jo, om du helt ärligt värderar ditt useende mer än hälsan på ditt barn är det jättesynd om barnet.

    Jag behöver inte känna dig personligen för att veta det.


    men är du sjuk eller? Vem fan har sagt att jag värderar mitt utseende mer än hälsan på mitt barn? Ta hand om dina egna barn och sluta kritisera andra...
  • Anonym (Just så)
    Thu 28 Jan 2021 22:02
    #25
    +1
    Solrosen98 skrev 2021-01-26 10:50:18 följande:

    Om du är fundersam så ska du nog undvika att använda det. 


    +1 på den!
    Är du tveksam så skit i det!
    Kan ögonfransar under 9 månader vara viktigare än barnet?
  • Thu 28 Jan 2021 22:04
    #26
    Astriidlind skrev 2021-01-28 21:46:29 följande:
    men är du sjuk eller? Vem fan har sagt att jag värderar mitt utseende mer än hälsan på mitt barn? Ta hand om dina egna barn och sluta kritisera andra...
    När du helt ärligt vill använda ögonfransserum trots att du är gravid. Du har då själv sagt det.

    Japp. Jag tar väl hand om mina barn. Bara ekologisk kost och platsfriablöjor. Tror inte du kommer prioritera så.
  • Fri 29 Jan 2021 06:10
    #27
    Blue Waffle skrev 2021-01-28 22:04:18 följande:

    När du helt ärligt vill använda ögonfransserum trots att du är gravid. Du har då själv sagt det.

    Japp. Jag tar väl hand om mina barn. Bara ekologisk kost och platsfriablöjor. Tror inte du kommer prioritera så.


    Men du jag frågar ju om någon har erfarenhet av det. Jag har ju inte använt det och kommer inte använda det när jag är gravid. Skulle aldrig utsätta mina barn för något som är farligt. Nu får du ju ge dig.

    Mitt barn äter också ekologiskt och använder också plastfria blöjor men det är inte allt. Dom skall ha en bra uppfostran med. Jag hoppas inte du lär dina barn ditt sätt att vara. Ha nu en fin dag :) :)
Svar på tråden Ögonfransserum gravid