• Anonym (Mamma)

    Vardags Motion

    Hur ser eran träning ut?

    Ni som är vanliga "Svensson " som inte springer på gym 7 dagar I veckan eller elit idrottar.

    Jag brukar kliva upp vid ca 5 gör i ordning minsta för förskolan.

    Sen sätter jag henne i joggingvagnen.

    Joggar då ca 1 mil till förskolan i stället för tar bilen.

    Lämnar henne sen joggar jag till jobbet ca 1 mil.

    Duschar på jobbet och byter om .

    Sen går jag i nästan 8 timmar. ( jobbar som butiksbiträde)

    På helgen så joggar jag oftast 2 mil Sen hem och ta en kaffe och en mugg välling (samma som dottern semper yogurt 2år).

    Tycker man håller sig mätt längre på den och jag tar ju bara en kopp på helgen.

    Pappan hämtar dottern på förskolan när han slutar.

    Så min vardagsmotion är jogging ca 2 mil om dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-06 07:15
    ( Ni som säger att barnvälling är onyttigt och bara är socker kan jag säga att ni har fel. Jag har gått ner 20 kg Sen jag bytte ut naturdiet mot välling)

  • Svar på tråden Vardags Motion
  • Anonym (Bra jobbat)

    Bra kämpat. Jag tränar kanske 3-4ggr i veckan. Från raska långpromenader till gymträning. Funkar bra för mig, det viktigaste är dock att man äter vettigt.

    Du lär ligga en bra bit över medelsvensson med din träning.

  • Dexter dot com

    Ca 3 timmars promenad med hunden per dag är den motion jag får om man nu inte räknar grävande i trädgården och kapa/klyva ved som motion.

  • Anonym (C)

    Det där låter som ett hårt viktminskningsprogram snarare än vardagsmotion. Helt ärligt blir jag lite orolig för dig. Jag har en bekant som hade liknande inställning till träning och mat. Hon blev till sist mager som ett streck, grå i hyn och slutade menstruera. Jag hoppas att du tar bättre vara på dig än vad hon gjorde (hon har hittat en bättre balans nu). Själv cykelpendlar jag tio mil i veckan och har ett fysiskt jobb. Jämfört med mer stillasittande människor äter jag som en häst. Det behövs.

  • Anonym (F)

    Varför äter du barnvälling och inte vanlig välling?? Om dottern är så gammal ska hon också äta vanlig välling.

    Du verkar ha en del osunda tankar kring motion och kost. Prata med en dietist eller med din läkare på vc.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (Mamma) skrev 2021-01-06 07:14:13 följande:

    Hur ser eran träning ut?

    Ni som är vanliga "Svensson " som inte springer på gym 7 dagar I veckan eller elit idrottar.

    Jag brukar kliva upp vid ca 5 gör i ordning minsta för förskolan.

    Sen sätter jag henne i joggingvagnen.

    Joggar då ca 1 mil till förskolan i stället för tar bilen.

    Lämnar henne sen joggar jag till jobbet ca 1 mil.

    Duschar på jobbet och byter om .

    Sen går jag i nästan 8 timmar. ( jobbar som butiksbiträde)

    På helgen så joggar jag oftast 2 mil Sen hem och ta en kaffe och en mugg välling (samma som dottern semper yogurt 2år).

    Tycker man håller sig mätt längre på den och jag tar ju bara en kopp på helgen.

    Pappan hämtar dottern på förskolan när han slutar.

    Så min vardagsmotion är jogging ca 2 mil om dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-06 07:15
    ( Ni som säger att barnvälling är onyttigt och bara är socker kan jag säga att ni har fel. Jag har gått ner 20 kg Sen jag bytte ut naturdiet mot välling)


    Om detta är sant skulle jag säga att du är mer "fanatisk" än de som går på gym 7 dagar i veckan. 
    Vad hade vällingen med allt att göra förresten? Varför nämner du det men inte resten du äter? 
  • Anonym (Klara)

    Hur kommer du hem från jobbet då? Joggar du en mil hem också?
    Ursäkta men jag har svårt att tro att du joggar tre mil om dagen måndag till fredag samt två mil per dag lördag/söndag och därutöver lever på välling?

    Om inte annat så tar ju all denna jogging en massa tid (och energi) och har du barn (och dessutom flera eftersom du säger att det är den 'minsta' som du joggar med till förskolan) så har jag svårt att tro på att du kan jogga flera timmar per dag.

    Om du joggar så mycket och därutöver lever på välling så kommer din kropp att rasa ihop.

  • Anonym (Löpning)

    14 mil löpning i veckan? Det är inte vardagsmotion och det vet du också. Du låter snarare manisk. Vad är målet med det här?

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Klara) skrev 2021-01-06 09:22:40 följande:

    Hur kommer du hem från jobbet då? Joggar du en mil hem också?

    Ursäkta men jag har svårt att tro att du joggar tre mil om dagen måndag till fredag samt två mil per dag lördag/söndag och därutöver lever på välling?

    Om inte annat så tar ju all denna jogging en massa tid (och energi) och har du barn (och dessutom flera eftersom du säger att det är den 'minsta' som du joggar med till förskolan) så har jag svårt att tro på att du kan jogga flera timmar per dag.

    Om du joggar så mycket och därutöver lever på välling så kommer din kropp att rasa ihop.


    Hej min man hämtar upp mig så jag åker med honom
  • Tow2Mater

    Låter ju lite sådar att dra upp sitt lilla barn typ 2 timmar tidigare for att spendera två timmar i restid jämfort med om du skulle lämna med t ex bil... men du kanske jämfor med att du annars skull få ta två tre olika bussar eller liknande. Jag skulle inte ha samvete att gora det mot barnet. Min motion består av typ en 20 min promenad och 10-15 minuter viktlyftande kanske 5 dar i veckan.

  • cosinus

    Vardagsmotion för mig är typ att gå/cykla till jobbet, ta en prommis medans ungen tränar o s v.

    Jag springer oftast 4 ggr i veckan men får då ihop 3-4.5 mil (på vintern närmare 3 än 4). Utöver det kör jag gym 2-3 ggr i veckan.

    Stillasittande jobb.

    Att springa så mycket som du gör känns både onödigt tidskrävande (onödigt tidiga mornar för barnet) och onödigt slitigt för kroppen. Jag hade inte velat lägga upp det så även om jag hade velat springa den mängden (vilket jag inte vill, så djäkla kul tycker jag inte det är :) )

  • Anonym (A)

    Så min vardagsmotion är jogging ca 2 mil om dagen.

    Svensson-träning? Inte går på gym 7 dagar i veckan? V
    ardagsmotion? 
    Inte riktigt om du frågar mig.

    Jag går på styrkepass 2-3 dagar i veckan. Ett intervallpas. Ev klämmer jag in en jogg om lusten faller på just nu.
    Framåt våren ökar jag löpningen lite grann men jag är bara en motionär. som ibland satsar på att lunka genom ett maraton.

  • Mrs Moneybags

    Du tränar väldigt mycket! Betydligt mer än gemene man.

    Själv tar jag en rask promenad varje dag. 

    Därutöver tränar jag styrketräning tre gånger i veckan.

    Glöm inte det viktigaste - att bryta stillasittandet. Varje sittande halvtimme ska man resa på sig och göra några knäböj eller gå runt lite. Det försöker jag tänka på och min fitbit påminner mig en gång i timmen om att röra på mig. 

Svar på tråden Vardags Motion